Gå til innhold

Gamle bilder på sosiale medier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje denne linken kan være til hjelp?

https://slettmeg.no/veiledninger/slett-bilde-fra-instagram

Forstår ikke helt dere som spekulerer i eksdamas motiver for å legge ut bilder, det er vel helt irrelevant når TS ikke ønsker at disse bildene skal ligge på nett? 

Anonymkode: 978f4...88b

Takk! ☺️

Føler også at det eneste som er relevant her er st jeg ønsker disse bildene slettet..

TS

Anonymkode: 34c0d...694

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt skal barnet få felles bilder i evt bryllup osv, når den tid kommer! Dette handler om at JEG ikke ønsker at gamle kjærestebilder ligger ute på hennes profil. Jeg har sagt i fra at jeg ikke ønsker at bilder av MEG skal ligge ute på hennes sosial medier, og da synes jeg hun bør respektere det. Det har ingenting med barnet å gjøre. 

Og jeg lover deg, jeg svelger mange kameler, ofte. Syns ikke det er så mye å be om at hun fjerner disse bildene. Og jeg skulle gjerne ha hatt et godt forhold til mitt barns mor, men det er dessverre ikke bare opp til meg å få til det.

Når en har blitt tråkket på og overkjørt så lenge, prøvd alt, føyd seg, gitt etter gang etter gang til en nesten mister seg selv oppi det hele, er det vanskelig å ikke gi opp den kampen. Det kan være lett for utenforstående å si at en skal svelge kameler og bare "være venner". Vær så snill, prøv å forstå at jeg kun ønsker det beste for mitt barn, men eksen og jeg blir nok aldri gode venner dessverre. Ikke døm andre før du har vært i samme situasjon selv, please.. 

Jeg har ikke ny kjæreste forresten.

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Akkurat denne saken hadde jeg latt gått, det er en fillesak.

Dette er en unødvendig kamp å ta.

 

Anonymkode: 634f1...3df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes du lager alltfor mye ute av dette.

Du høres ung og umoden ut.

Storm av vannglass spør du meg.

Anonymkode: 634f1...3df

Ja, det er kanskje barnslig/smålig av meg å kreve at hun sletter gamle bilder av meg. 

jeg har flere grunner til at jeg ikke ønsker at disse bildene skal ligge ute på hennes profil, og ønsker bare at hun skal fjerne dem. Ikke noe mer storm enn det.. 

TS

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat denne saken hadde jeg latt gått, det er en fillesak.

Dette er en unødvendig kamp å ta.

 

Anonymkode: 634f1...3df

Du har nok rett. Sikkert dumt å bruke energi på dette, blir bare uvel av hele dama.. Jeg har nå hvertfall sagt i fra om at jeg ønsker dem fjernet, så får tiden vise om hun faktisk sletter dem ☺️ 

TS 

Anonymkode: 34c0d...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ha de fjerna for å irritere eksen, hun vil beholde dem av samme grunn. Mest sannsylig hadde hun ikke engang tenkt over at de lå der før du gjorde en sak ut av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synst det virker sånn da :) hva ellers? Hun markerer "territoriumet" sitt 

Anonymkode: f77d9...d7c

Tenker noen som dette? :fnise:

Anonymkode: b9ef5...7e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hva er det å diskutere? Ts sier at han ikke vil at disse bildene skal være der ute. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forstå at dere ikke kan ha bilder av andre ute på sosiale medier når de ikke synes det er greit? 

Slettmeg.no. Du kan muligens også kontakte FB eller Instagram (aktøren)

Anonymkode: 2f230...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av eksdamene mine er sånn som dette. Hun ene har jeg barn med. De er sinnsykt manipulerende og kontrollerende. At de har bilder av meg er definitivt et maktgrep, men jeg driter langt i det. Hun jeg var sammen med sist gjorde ting litt mer ryddig, slettet ikke bilder av turene våre men hun slettet det ene bildet av oss to sammen, tok meg bort fra vennelista si men fortalte meg at det var fordi hun trenger avstand under brudd og at det ikke var vondt ment osv. Hvordan føles det nå? Jo, det føles luftig. De andre er kvelende og kjenner meg godt igjen i det ts sier om å være kvalm av å tenke på at bildene er der, man har liksom ikke lyst til å bli minnet på det, man vil helst få det bort.

Anonymkode: 2f230...ddf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal velge sine kamper med omhu og dette er ikke en kamp jeg hadde giddet å ta. 

Anonymkode: 3720e...7e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke alle som fjerner hele forholdet fra alle steder så snart det er slutt. Men så er jeg heller ikke den som legger ut romantiske kjærestebilder på nett. Det som blir lagt ut kunne like godt vært en venn som en kjæreste i så måte. Alt blir liggende om det ikke er en god grunn til å fjerne det.. også etter et vondt brudd.

Jeg synes du bør tåle såpass at hun har et par bilder av dere på profilen sin. Om det er noen av bildene du synes er for avslørende på en eller annen måte, så kan du kanskje foreslå at hun kan fjerne dem og la de andre stå, men siden det var ok da de ble lagt ut, så kan de sikkert ligge der.

Kanskje dere bør fokusere mer på å tolerere hverandre ettersom dere har et barn? Dette høres bare barnslig ut for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Ts opplever det som ubehagelig at bildene av han ligger ute på profilen hennes, og han ber henne slette dem, så bør hun slette dem. Dette er vel ikke en "kamp", det er en rettighet å få slettet bildene av seg når han etterspør det. Smålig av henne å ikke slette dem. Kontakt slettmeg.no 

Anonymkode: 21cf1...de1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, exictence skrev:

Du bør tolerere det. Dere har et barn sammen.

So what? :P

Anonymkode: 2f230...ddf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes helt klart at hun skal etterfølge ønsket ditt om å slette bildene. Jeg ville imidlertid latt det gå noen dager ettersom hun sa til deg at hun skal slette de da du tok det opp. At du videre maser er lite hensiktsmessig. Da er det bedre å gå en annen vei, slik som slettmeg.no. Dersom hun bevisst har bildene på Facebook mot din vilje er det jo klart det er en hensikt bak det. Kanskje hun straffer deg, eller muligens er liker hun å få litt oppmerksomhet fra deg. Det er mange forklaringer, men som noen andre skriver er det helt irrelevant. Jeg synes likevel du bør forholde deg rolig og ikke vise at dette går inn på deg. 

 

Anonymkode: 50f86...d4b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud. Er dette sant? Er virkelig så mange kvinner glad i å ha bilder av eksene sine på sosiale medier? :fnise: Creepy!

Det er noe som heter "out of sight - out of mind", det handler ikke om bitterhet det handler om at det seriøst er mye mer behagelig å ha sånne ting lagt bort. Tror virkelig folk at man må beholde sånt på veggen sin etter at det er slutt? Utrolig harry :P 

Vet om en som har det og har hele tiden tenkt at det virker som at man ikke klarer å gi slipp på eksen sin når man har sånne bilder :P 

Anonymkode: 7416d...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser også for meg evt nye svigermødre eller nykjærester som skal se det, herregud så harry :P Slutt!

Anonymkode: 7416d...888

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg konfronterte henne med dette nylig, og ba henne pent om at hun skulle fjerne dem. Hun beklaget at de fortsatt lå ute, sa hun hadde "glemt det", og at hun selvsagt skulle fjerne dem. Nå, flere dager senere, får jeg høre at bildene fortsatt ligger ute. Jeg sendte henne nok en melding om å fjerne dem, men får ikke svar. 

Hva kan jeg gjøre for å få henne til å slette disse? Jeg ønsker ikke at hun har gamle kjærestebilder av oss liggende på nett, og føler hun bør respektere dette. Hva mener dere? 

Anonymkode: 34c0d...694

Jeg har full sympati med deg, og du har rett til å få fjernet bilder som ligger ute av deg selv. At bildene ligger der noen dager etter du ba henne fjerne de synes jeg er forståelig nå om sommeren, og hun sa at hun skulle fjerne de, da tenker jeg hun kanskje har glemt det eller vært opptatt med noe annet.

Nå vet jeg ingenting om hvordan forholdet deres er når det kommer til å følge opp avtaler, men litt avhenig av det ville jeg enten påminnet henne om det helt til jeg så de var borte, eller sagt du kom til å ta kontakt med politiet og eventuelt anmelde det, dersom hun ikke fjernet de.

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

sagt du kom til å ta kontakt med politiet og eventuelt anmelde det, dersom hun ikke fjernet de.

Anonymkode: d8214...0fc

Seriøst??

Det anbefales ikke, værtfall ikke siden de har barn i sammen, er jeg enig at rent prinsip at hun burde fjerne bildene, ja.

Men de har barn i sammen, og det kommer til å komme mange kamper framover, og dette er en kamp som ikke er verd å ta!

 

Anonymkode: 634f1...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Hva er det å diskutere? Ts sier at han ikke vil at disse bildene skal være der ute. Jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan forstå at dere ikke kan ha bilder av andre ute på sosiale medier når de ikke synes det er greit? 

Slettmeg.no. Du kan muligens også kontakte FB eller Instagram (aktøren)

Anonymkode: 2f230...ddf

Dette. Ts, bare gi blaffen i de idiotene som spekulerer i motiver og sier det er barnslig. Du har selvfølgelig rett til å få slettet bilder som du ikke ønsker å ha liggende ute og dersom dette ikke er etterspurte bilder er det tvilsomt at de er blitt spredd. Jeg mener dette er hun som skal slette eller at du går til politiet dersom hun nekter. Det kan også hende det finnes en rapporterings-knapp ved bildene på Instagram. Hva du er mest komfortabel med er det du går for.

Jeg har selv tatt kontakt med slettmeg, og det virker som det kan ta tid å få svar der.

Anonymkode: d8214...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...