Gå til innhold

Hvordan ta vare på minnene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet nylig min mamma, og vil lage en minnebok om henne, hvordan kan jeg lage den best mulig ? Tenker ha med bilder og tekst om ting hun likte , hvem hun var og informasjon om henne.. Det er viktig at mine barn får vite om henne og " kjenner" henne selv om hun ikke er her mer... Hva annet kan jeg gjøre ? 

Anonymkode: 590c3...264

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan sikkert gjøres på mange måter. Det jeg har gjort etter mine foreldre er rett og slett å skrive små historier og hendelser. Ofte bare stikkord til å begynne med.

Rent praktisk bruker jeg Keep (en app fra Google) for den har jeg tilgjengelig hele tiden. Lett å ta notater på mobilen, som jeg etterpå kan redigere direkte fra pc'n.

Senest i i forgårs, på bussen midt i Kina, kom jeg på en liten episode med min far. Fikk notert ned noen få stikkord, som jeg kommer til å renskrive senere.

En annen ting er om barnet har et eller noen få minner om personen. Der prøver vi å holde fast på det minnet, ved å nevne det jevnlig. Det ser ut til å fungere med fireåringen. Han har en ide om bestemoren som han ikke har sett på et år, som er død  nå. Men han kjenner henne igjen på bilder og kan prate litt om henne. Han kjente f.eks. igjen henne på bildet på graven, det var veldig rørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...