Gå til innhold

Fosterhjem dyrebeskyttelsen - er jeg egnet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er student på 20 år som bor i Oslo i en leilighet på rundt 60 kvm alene. Så dyrebeskyttelsen i Oslo annonserte for at de hadde behov for fosterhjem, i hovedsak noen som kunne ta katter i rundt 6mnd, men også ved ferieavvikling (at fosterhjemmet de bor i skal på ferie), kjapp flytning, sykdom osv.

Jeg er oppvokst med katter, og min mor har selv hatt mange katter i fosterhjem (kattunger, eldre katter, "problemkatter", katter med stort behov for å bli sosialisert osv). Har vært med på mye av dette. Syntes det er veldig trist å bo uten dyr og vurderer å melde meg for kortere opphold. 

Er relativt sosial, men ikke så mye i mitt eget hjem. Trenger jo ikke akkurat ha fest i de periodene jeg har katt.

 

Tanker?

Anonymkode: 9f729...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du har et sted hvor det er lov å ha katter, du er hjemme til å kose på dem hver dag, og du kan passe på at de ikke kommer seg ut, så skal det være greit nok. :-)

Jeg var fostermor da jeg var 17 og bodde for meg selv en plass jeg kunne ha katt. Dyrebeskyttelsen finansierer alt av utstyr og mat osv.

Anonymkode: d6d5e...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn i det du skriver til at du ikke skal bli godkjent. Jeg bor i en leilighet som er litt større enn din og jeg er fosterhjem for FOD. 

Anonymkode: fb52f...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn i det du skriver til at du ikke skal bli godkjent. Jeg bor i en leilighet som er litt større enn din og jeg er fosterhjem for FOD. 

Anonymkode: fb52f...c3d

Tenkte mer med alder/livssituasjon osv. Men godt å høre! TS

Anonymkode: 9f729...6b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider