Gå til innhold

Tips angående bestille arbeidsklær (helsepersonell) for praksis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei skal til høsten ha praksis i helse og omsorg og sitter og skal bestille arbeidsklær som vi er nødt til å ha. Jeg vurderer sterkt å bestille fra Gymo.no men er veldig usikker angående størrelser. Er det noen som har bestilt fra der eller andre steder som kan si noe om hvordan de opplever "passformen" på klærne? Er en grunn til at jeg egentlig liker å fysisk prøve klær før jeg kjøper noe. Har selv hatt mye jojo vekt de siste årene pga sykdom og medisinering, og i tillegg er kroppen min slik formet at det er veldig vanskelig å si om noe passer før jeg egentlig har prøvd, derfor har jeg liksom ingen "standardstørrelse". Har opplevd både at Medium passer fint, og at Medium er altfor lite, vurderer å bestille en overdel str L, men blir da bekymret for at det kanksje blir for stort, men heller romslig enn for trangt. Jeg er ca 170 høy (jente), veier rundt 75 kg, er relativt "bred" i overkroppen og armer, men veldig smal om livet.

Dette ble bare rotete, men lurer på om noen kan si noe om de opplever disse klære som relativt "romslige" (store i størrelsen) eller motsatt? Evt om noen har forslag til andre sider jeg kan se på?

 

Anonymkode: 630b6...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har opplevd at overdelene hvor jeg har jobbet (3 steder) har vært store. Normalt sett bruker jeg L i klær. Men jeg har brukt medium i overdel på jobb (til og med small har passet) og large i bukse. 

Det viktigste er at klærne ikke er for små. Vil tro du gjerne kommer til å bruke uniformen 1 gang i uken på skolen, med mindre egen må brukes i praksis. Da er det heller bedre å ha en litt for stor enn for liten. Uniformer er uansett ikke til for å føle seg sprek og fresh i :P 

Anonymkode: 4fca4...5d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...