Gå til innhold

Lag et ord du mener bør finnes


Chiyo

Anbefalte innlegg

Det finnes mange ting som ikke har et ord som kanskje bør det. I Japan for eksempel betyr "tsudndoko" å kjøpe mange bøker som man aldri leser slik at man har en haug med uleste bøker i hjemmet sitt. 

Og beklager hvis dette er too much information, men i dag måtte jeg sykt tisse og det føltes skikkelig godt når jeg endelig fant et toalett. Dere vet den følelsen man får når man får tømt blæren etter å hold seg lenge? Jeg lurte på hva kalles denne følelsen, den må jo ha et ord!  Jeg har bestemt at den følelsen skal hete blærebliss. :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den følelse du får når du endelig får tisset er den samme som (i alle fall hos meg) man får når man nyser, osv. Altså den tilfredsstillende følelsen av å oppfylle behovet kroppen har for å kvitte seg med avfallsstoff. Om man kan si det slik. 

Anonymkode: 7d9cb...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil introdusere det svenske ordet "fika" på norsk. Det er utrolig frustrerende for oss som ikke drikker kaffe å hele tiden bli spurt om vi vil være med å ta en kaffe. Mye bedre da å bruke fika, som like gjerne kan romme en kopp te.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frepper-diaré. Et ord som beskriver all den dritt som renner ut av freppere.

Anonymkode: 7b187...6ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frepper-diaré. Et ord som beskriver all den dritt som renner ut av freppere.

Anonymkode: 7b187...6ca

:scorpis:

Anonymkode: e50b4...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stappsulten som motsetning til stappmett. Jeg savner et ord jeg kan bruke når jeg er så sulten at jeg bare må ha mat umiddelbart.

Anonymkode: faf54...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stappsulten som motsetning til stappmett. Jeg savner et ord jeg kan bruke når jeg er så sulten at jeg bare må ha mat umiddelbart.

Anonymkode: faf54...18d

Skrubbsulten er et ord som allerede finnes, og som vel dekker det som du beskriver

Anonymkode: f0292...b95

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stappsulten som motsetning til stappmett. Jeg savner et ord jeg kan bruke når jeg er så sulten at jeg bare må ha mat umiddelbart.

Anonymkode: faf54...18d

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skrubbsulten er et ord som allerede finnes, og som vel dekker det som du beskriver

Anonymkode: f0292...b95

Ja, eller som sønnen min kalte det: "Ulvsulten" (siden skrubb er det samme som ulv hihihi)

Ellers er jeg enig i den "tissebliss" - det var et knakende godt ord som dekker det syns jeg. Eller "tisseorgasme" ... 

Anonymkode: 71000...c2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er sulten og så spiser så blir du mett, men vi mangler et ord for hva du blir når du er tørst og så drikker. Den følelsen du får etter å bælme ned masse vann. Tilfreds, litt kald i strupen og skvulpete i magen. Eller lorg som det burde hete. Utørst er jo bare en benektning av at man er tørst.

Vil du ha noe å drikke? Neitakk, jeg er helt lorg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi burde også ha et ord for innsiden av albuen. 

Skuldre har armhuler, knær har knehaser og albuer har lissom ingenting. Det er ganske trist egentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaramarahitu-bajabaja.

Burde være ord på syltetøyglass som er umulige å åpne.

Anonymkode: 37bfb...953

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 5. august 2016 at 0.32, AnonymBruker skrev:

Stappsulten som motsetning til stappmett. Jeg savner et ord jeg kan bruke når jeg er så sulten at jeg bare må ha mat umiddelbart.

Anonymkode: faf54...18d

Hehe! det fikk meg til å tenke på et ord fra Georgia; "Shemomedjamo" som betyr "jeg kom visst i skade for å spise alt". Skulle ønske det fantes et norskt ord for det.

Anonymkode: 37659...416

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Kvist skrev:

Vi burde også ha et ord for innsiden av albuen. 

Skuldre har armhuler, knær har knehaser og albuer har lissom ingenting. Det er ganske trist egentlig.

Den har et navn. Albubøyen. Jeg har alltid sagt det. 

Jeg synes man burde ha et navn for følelsen av å huske noe, som man ikke egentlig husker. Jeg er så glemsk, dette skjer meg hele tiden. Jeg husker noe, jeg vet jeg husker det, men jeg klarer likevel ikke huske det. Kanskje jeg bare er rar... Men et navn bør det uansett ha. Huskei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter
5 timer siden, Kvist skrev:

Når du er sulten og så spiser så blir du mett, men vi mangler et ord for hva du blir når du er tørst og så drikker. Den følelsen du får etter å bælme ned masse vann. Tilfreds, litt kald i strupen og skvulpete i magen. Eller lorg som det burde hete. Utørst er jo bare en benektning av at man er tørst.

Vil du ha noe å drikke? Neitakk, jeg er helt lorg.

hydrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Zeitgeist

Jeg slår et slag/schlag for følgende tyske munnhell og ord:

- Klugscheisser: Dette er mer enn en besserwisser, smarty pants og "Know it all" tilsammen. En Klugscheisser tror han er faen til feier og blærer til enhver tid med sin angivelige viten. Jævlig irriterende person!

- Forfitte: fra tysk Vorfotze, altså den store hudfolden som henger for venusberget hos sterkt overvektige kvinner.

- Zerebral entkernt: Entkernt er det som står igjen av et bygg etter at man har fjernet alt innvendig foruten bæreveggene. En "zerebralt entkernt" person er helt tom i hodet og dermed "zu dumm um zu kacken" - altså for dum til å bæsje. 

- gefährliches Halbwissen: å ha overfladisk kjennskap til en sak, men presentere det som om det er den hele ig fulle sannhet, noe som kan være "gefährlich" - altså farlig. En del diskusjoner i Aktuelt-forumet bærer preg av mye "farlig halvviten"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.7.2016 at 17.12, Chiyo skrev:

Det finnes mange ting som ikke har et ord som kanskje bør det. I Japan for eksempel betyr "tsudndoko" å kjøpe mange bøker som man aldri leser slik at man har en haug med uleste bøker i hjemmet sitt. 

Og beklager hvis dette er too much information, men i dag måtte jeg sykt tisse og det føltes skikkelig godt når jeg endelig fant et toalett. Dere vet den følelsen man får når man får tømt blæren etter å hold seg lenge? Jeg lurte på hva kalles denne følelsen, den må jo ha et ord!  Jeg har bestemt at den følelsen skal hete blærebliss. :fnise:

Kvinneguidekverrulant

Anonymkode: 39c8a...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Gefundenes fressen - direkte oversatt "funnet mat" - når motparten gir deg argumenter gratis. 

At sette reven til i klaske højde - dansk - innlegg til selvmål, men det danske uttrykket er veldig beskrivende.

Tissebliss likte jeg ideen bak - men synes kanskje tisselykke er bedre på norsk.

Herlig tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...