Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på blomster?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye bruker dere på blomster til å ha inne per mnd? Er så glad i blomster, men synes det fort blir så dyrt.

Anonymkode: 36a9c...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å heller ha blomster i potter? De varer jo ganske mye penger enn ferske, og kan være vel så pene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har noen i potte og. Problemet her er at jeg aldri får de til å vare, særdeles lite grønne fingre her i gården.

Anonymkode: 36a9c...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte roser hver uke, men det blir dyrt. Så nå kjøper jeg når vi skal ha besøk. Skifter vann og kutter dem litt hver dag slik at de holder lenge. Potteplantene vanner jeg regelmessig. Var ikke flink før, men etter jeg fant ut hvor dyrt blomster egentlig er, så ble jeg bedre på å holde dem i live :P Grønne planter holder også lenger enn blomster. Har en orkidé også som har holdt lenge, enkel den også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker avskårne blomster, men kjøper sjelden, kun ved spesielle anledninger. Har i stedet flere grønne planter og potteblomster. Beste tips jeg har er å vanne dem underifra/sette dem i oppvaskkummen og la den trekke vann en halvtimes tid i stedet for å vanne rett oppi. Det gjorde underverker for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempe glad i avskårne blomster og i perioder bruker jeg 400-500 kr i mnd på dette. Andre perioder bruker jeg mindre eller ingenting. Kjøper nesten uten unntak i dagligvarebutikk.

Anonymkode: b1131...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper sjelden blomster til meg selv. Har hørt om de som kjøper hver uke. Forstår ikke at det går an. Det må da bli veldig dyrt i lengden. Prioriterer pengene annerledes. Elsker ville blomster ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Bruker ikke mye på det selv om jeg er glad i planter. Har grønne potteplanter inne og en del pelargonia som jeg tar stiklinger av og noen av dem har jeg inne i huset på vinteren, pleier å få eller ta stiklinger av andre i familien av andre planter også. Kjøper veldig sjeldent avskåret.

Endret av *Micki*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0kr. Blomster dør i alle min hjem, så holder meg til plastgreier gjemt slik at det ser ekte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke penger på blomster. Har noen fine falske blomster. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper en bukett sånn dann og vann. Har aldri talt antall ganger per år, men ikke oftere en at jeg lever fint med det uten at det går ut over andre og viktigere ting :)

Har blomsterforretninger med høyst konkurransedyktige priser tilgjengelig, så det gjør jo at det ikke føles så godt på lommeboka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke penger på blomster. Kan rett og slett ikke fordra slikt. Grønne planter har jeg og de er flere år gamle. Da går det i fredsliljer som faktisk tydelig gir beskjed når de trenger vann, de kan " rope" på meg i flere dager uten å ta kvelden. Altså de henger tydelig med bladene. Ellers så har jeg noen kaktus og sukkulenter, disse trenger heller ikke mye stell og vanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøper ikke blomster/planter hver måned. har for det meste grønne planter som varer lenge. kjøper av og til roser e.l., men det er veldig sjeldent. har en bukett falske hvite tulipaner kjøpt på nettet, men de ser helt ekte ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøper potteroser en gang eller to i året, de varer noen måneder før de dør. har ellers endel grønne planter og plukker blomster ute i sommerhalvåret. synes igrunnen markblomster er penest.

har også masse rosebusker ute som vi klipper av og tar med inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Har orkideer som blomstrer en gang i året, og ellers kjøper jeg blomster hos den lokale  blomsterhandleren en gang i måneden ca. Velger å støtte oppom dem heller enn å kjøpe i dagligvare både for kvalitet og fordi jeg aldri ville kjøpt f.eks bårebukett eller brudebukett på Rema, og da støtter jeg heller fagfolket og spesialforretningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tulipanene er her kjøper jeg nesten hver uke, ellers kjøper jeg ikke blomster. Prioriterer heller stauder og roser til hagen. :) Da har jeg også blomster til snitt, så jeg har ofte blomster fra hagen inne i sommerhalvåret, helt til georginene tar kvelden.

Anonymkode: 224f0...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke så mye. Har noen plastikk blomster i potter ute på verandaen som har stått der i 2 år. De er rosa, gule og røde. 

Innendørs har jeg et plast tre, det er et juletre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hockeyfrue

Jeg elsker blomster, og kan fint bruke flere hundre kr i uken på det. Jeg forstår ikke helt hvorfor så mange synes blomster er så dyrt. Om man f.eks. kjøper én bukett i uken, koster det jo kun 200-300 kr (avhengig av hva man kjøper selvsagt), og det er da virkelig ikke så mye penger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


Jeg kjøper hvite tulipaner til jul, og gule til påske.  Så kjøper jeg flerfarget tidlig på våren, fordi jeg trenger vårtegn.  Om sommeren plukker jeg fra hagen eller fra naturen rundt.  Høst og vår setter jeg fine kvister i krukker/vaser.  Har ellers to orkideer som blomstrer villig vekk, og ellers store grønnplanter og sukkulenter. 

Er ikke så glad i ferdig kjøpte blomsterbuketter. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...