Gå til innhold

HJELP! Hårløs flekk med noe ukjent på katt


trinemuren

Anbefalte innlegg

Hei!

Oppdaget dette området på katten min. Det er kun et område jeg har sett som ser slik ut, og aner ikke hva det er. Han virker helt normal i oppførsel ellers, men etter hjem kom hjem fra ferie hadde han mange flåtter(dette er ikke en flått), kan det være en sammenheng?
Noen som har erfaringer? Bør jeg ta ham til dyrlege?
 

13672597_1396210223738781_767085520_n.jpg

13874660_1396210213738782_1723749310_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med at du har mer kontroll men må spørre, er det en brystvorte?

Ellers så kan det jo være en liten utvekst hvis det ikke er en liten skorpe. Katta vår får ofte slik hårløs flekk om han har hatt flått sittende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Regner med at du har mer kontroll men må spørre, er det en brystvorte?

Ellers så kan det jo være en liten utvekst hvis det ikke er en liten skorpe. Katta vår får ofte slik hårløs flekk om han har hatt flått sittende. 

Det er en hannkatt, vet ikke om det er mulig at de får brystvorter?:fnise:

Det har ikke vært en flått akkurat på dette området (på siden av magen) men en del rundt hodet. Er det forsatt mulig det er av flått? tror du det er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en brystvorte...

Anonymkode: 5d67c...937

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannkatter har også brystvorter. Akkurat slik som våre menn :) Du finner de vanligvis på sidene av magen. Se om du finner en til på motsatt side i ca samme " høyde". Den ligger kanskje litt lenger oppe eller nede. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, trinemuren skrev:

Det er en hannkatt, vet ikke om det er mulig at de får brystvorter?:fnise:

Det har ikke vært en flått akkurat på dette området (på siden av magen) men en del rundt hodet. Er det forsatt mulig det er av flått? tror du det er farlig?

Hannkatter får ikke brystvorter...de er født med dem, og har like mange som hunnkatter. Og dette ser definitivt ut som en slik...(jeg jobber som smådyrsveterinær)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Stiigen skrev:

Hannkatter får ikke brystvorter...de er født med dem, og har like mange som hunnkatter. Og dette ser definitivt ut som en slik...(jeg jobber som smådyrsveterinær)

Var jeg ikke flink vel? Kan jeg få jobb? :Hehe:

Endret av Forundret..
Glemte smiley!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Forundret.. skrev:

Var jeg ikke flink vel? Kan jeg få jobb?

ja, hvorfor ikke :)  Bare gå gjennom 6 års beinharde studier først så tar jeg deg gjerne inn på klinikken min(etter du har hatt 1-2 års erfaring i praksis).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Stiigen skrev:

ja, hvorfor ikke :)  Bare gå gjennom 6 års beinharde studier først så tar jeg deg gjerne inn på klinikken min(etter du har hatt 1-2 års erfaring i praksis).

 

Hadde det ikke vært for at jeg har fobi for å stikke hull og skjære i andre individer så hadde jeg nok vært der for flere år siden ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar!! Dette beroliget en overbeskyttende kattemamma ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MaestroR skrev:

Kan være ringorm eller reveskabb

Hvis en ikke klarer se forskjell på ringorm/skabb og ei brystvorte er det på tide med en tur til optikeren. 

Anonymkode: 7f81d...b79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette var litt morsomt! Kan bare slutte meg til de andre og berolige deg med at det er en brystvorte, ja. :) 

Anonymkode: 56631...6ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kimkat
5 timer siden, MaestroR skrev:

Kan være ringorm eller reveskabb

Rett fra levra; Hva med å ikke gi råd hvis du ikke vet hva du snakker om? :fnise: Kan like gjerne foreslå en siamesisk tvilling eller et ekstra bein. Verken av tingene du foreslår ser slik ut. Som mange har sagt før meg, dette er en ganske så normal brystvorte. Hilsen dyrepleieren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...