Gå til innhold

Dere som teller kcal: spiser dere mer om dere trener?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Spiser dere mer om dere forbrenner mer, eller ser dere på det som en bonus iht. antall kalorier i minus? 

Har startet å telle kalorier. Etter vektklubb.no skal jeg spise 1300 per dag for å nå mitt mål innen en gitt tid. Når jeg trener og legger disse forbrente kaloriene inn i regnskapet så kan jeg jo spise mer, og likevel gå X-antall kcal under per dag. 

Jeg velger å spise mine ekstra kalorier da dette er motivasjon for meg til å trene. Videre trenger jeg jo mer mat ettersom jeg er mer aktiv. 

På fredag skal jeg trene ekstra mye for å få nok til å spise en litensjokolade 😜 

Hvordan gjør du det? 

Anonymkode: 4903d...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt, men ikke alle. Når jeg trener mye trenger jeg mer å gå på. Med 1300 bør du sikkert spise litt ekstra når du trener en time eller mer på høy intensitet eller f.eks. går en lang fjelltur. 30 minutter gåtur teller ikke! 😋

Anonymkode: abaac...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1300 kalorier er veldig lite per dag, bare pass på at du ikke spiser så lite at kroppen din går inn i sparebluss modes fordi den tror du sulter.

Anonymkode: 69cb6...1a2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spiser ikke jeg så lite som deg da det ville ødelagt enhver mulighet for å trene ordentlig, men ja - jeg spiser mer de dagene jeg trener. Jeg ser ikke rask vektnedgang som et mål, men å kunne trene ordentlig. Da trenger man mat. Men jeg trener for helsens del, ikke for å bli tynn.

Anonymkode: 6a6fe...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt, men ikke alle. Når jeg trener mye trenger jeg mer å gå på. Med 1300 bør du sikkert spise litt ekstra når du trener en time eller mer på høy intensitet eller f.eks. går en lang fjelltur. 30 minutter gåtur teller ikke! 😋

Anonymkode: abaac...03f

Enig! Neida, jeg mener ordentlig trening på studio med pulsklokke. Gåtur er for meg ikke trening med mindre det er en skikkelig fjelltur som du selv skriver 😊 

 

Ts 😊

Anonymkode: 4903d...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1300 kalorier er veldig lite per dag, bare pass på at du ikke spiser så lite at kroppen din går inn i sparebluss modes fordi den tror du sulter.

Anonymkode: 69cb6...1a2

Jeg er ikke så stor, så 1300 er ikke så lite for meg. Det er tatt med utgangspunkt i å gå ned 1/2 kg i uken, slik som anbefalt. 

Beklager, men jeg tror ikke på dette med sparebluss.

Men takk for innspillet 😊

 

Ts😊

Anonymkode: 4903d...877

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå spiser ikke jeg så lite som deg da det ville ødelagt enhver mulighet for å trene ordentlig, men ja - jeg spiser mer de dagene jeg trener. Jeg ser ikke rask vektnedgang som et mål, men å kunne trene ordentlig. Da trenger man mat. Men jeg trener for helsens del, ikke for å bli tynn.

Anonymkode: 6a6fe...020

Jeg spiser som sagt opp kaloriene jeg trener. Men å trene på 1300 kalorier hadde jeg nok ikke orket. Men som nevnt over er jeg ikke så stor, så 1300 er ikke SÅ lite for meg. Det er med utgangspunkt i en vektnedgang på kun 1/2 kg i uken 😊 

 

Ts 😊

Anonymkode: 4903d...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser i allfall en del av dem, men prøver å holde meg ca. 100-200 kcal under summen av "daglige kalorier"+"treningskalorier". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig spiser man opp det man trener! Det er jo det som er poenget. Hvis ikke er det lett å komme i sparebluss. Dessuten regulerer det seg selv når man følger sultfølelsen. Jeg blir alltid veldig sulten etter at jeg har spist. Kroppen vil erstatte energien man har brukt.

Anonymkode: 3de93...99f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den 28. juli 2016 at 1.21, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig spiser man opp det man trener! Det er jo det som er poenget. Hvis ikke er det lett å komme i sparebluss. Dessuten regulerer det seg selv når man følger sultfølelsen. Jeg blir alltid veldig sulten etter at jeg har spist. Kroppen vil erstatte energien man har brukt.

Anonymkode: 3de93...99f

Gammel tråd men...

Jeg spiser ikke opp det jeg trener. Løper eller spiller squash ca. annenhver dag og forbrenner rundt 700kcal hver gang. 700kcal er jo en hel middag ekstra...

Jeg løper både for å forbredre kondisjonen samt å gå ned raskere i vekt. Å spise opp treningskaloriene hadde fjernet endel av motivasjonen for meg for å trene. Ligger pr. nå på 1850kcal/dag, som er 1000kcal i minus før evt. trening. Raser fort ned i vekt (6.6kg på 3.5 uker nå etter sommeren men mye vannvekt i starten selvsagt) og føler meg generelt veldig bra. Spiser stort sett magre produkter med lite sukker, så jeg får i meg mer enn nok mengde slik at ikke sultfølelsen skaper problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...