Gå til innhold

Hjelp meg - er hekta og kommer ikke ut av det.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg datet en mann noen måneder. Det har vært kjempefint, vi er veldig tiltrukket av hverandre og har hatt det fint. Han skal imidlertid flytte til USA på ubestemt tid og har sagt at han synes det er vanskelig (umulig?) med avstandsforhold. Han forsøkte derfor å avslutte det for noen uker siden. Så ble det litt frem og tilbake hvor jeg  spurte om vi kunne prøve likevel. Han var enig i det, men nå føler jeg at han trekker seg unna. Det har ført til at jeg prøver hardere, noe som gjør at han trekker seg eksamen unna. 

Jeg kjenner nå at jeg er i ferd å bli hektet på denne mannen. Jeg liker ham virkelig, men ønsker jo i utgangspunktet å være sammen med noen som bor i nærheten av meg. Likevel prøver jeg å overbevise han om at vi skal satse, sender meldinger og virker mer needy enn jeg egentlig behøver å være. Jeg gråter stort sett hver dag, venter på melding, tenker på ham hele tiden. Og i tillegg føler jeg meg patetisk som prøver så hardt med en som kanskje egentlig ikke vil ha meg. Jeg er attraktiv, har god utdannelse, er flink i jobben min, trener og er sunn, har venner og familie. Men nå har jeg ingen selvfølelse og jeg føler meg verdiløs, så til den grad at jeg lurer på hva som er vitsen med å leve. Er redd for å være alene resten av livet. Hadde samboer i åtte år og ble singel ifjor (er 34).

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, er bare så langt nede at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Føler meg så ufattelig verdiløs, dum og patetisk. Han har ikke svart på den siste meldingen min. Har lyst til å sende en til, men blir sint på meg selv fordi jeg vet hvor patetisk det er. Og da føler jeg meg enda mer håpløs. Hjelp meg, noen!

Anonymkode: 82dfe...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Uchiha Madbrah

Huffda. Håper virkelig at ting ordner seg for deg :kghjerte:

Sånn helt ærlig. Han er ikke verdt deg. Han har allerede gitt opp på forholdet, men vil sikkert kose seg i ny og ne med deg frem til han reiser, derfor putter han inn minimal innsats, mens du på den andre siden bare blir mer og mer investert i han.

Drit i han! Du fortjener en som elsker og bryr seg om deg. Ikke en douchebag som kun bruker deg for tidsfordriv. Finn selvrespekten din og ikke la han tråkke noe mer på deg eller følelsene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel dessverre gitt deg svaret siden han forsøkte å avslutte forholdet, og trekker seg tilbake.

Skjønner at du har det tøft, men det kan bli vanskelig å gå og vente på en som blir borte på ubestemt tid, og som du vet vil møte mange nye mennesker der han kommer. Selv om det er vanskelig å innse det akkurat nå, kan det mest riktige for deg og han være at dere går fra hverandre. Dere må i alle fall ha en skikkelig samtale om dette. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt han helt ut. Det der er bare ødeleggende for deg. Du kryper for han og du kommer ikke til å få noe bra igjen for det..

Anonymkode: 833a0...f5c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp (!) i samme situasjon som deg! Flyttet til samme land og alt! Jeg vet ikke om jeg kan hjelpe deg, men kan jo fortelle litt hva som skjedde her. 

Jeg følte meg også hekta på han, jeg ga mer enn han, var mer glad i han enn han var i meg og ønsket at han skulle vurdere å fortsette. Men han nevnte det aldri, kun at han hadde satt pris på vårt midlertidige forhold og ikke ønsket avstandsforhold. 

Og fy fader som jeg gråt innimellom, forbannet meg over han og snakket hull i hodet på venninner om situasjonen. Alle sa jeg skulle drite i han, så jeg innstilte meg på at det var midlertidig og sluttet å være så "på". Jeg var selv overbevist en periode og forelskelsen avtok. 

Det var da han følte at han mistet meg, og innså at jeg faktisk ville forsvinne fra livet hans om han dro. Han var en helt annen mann de siste to månedene, en ordentlig kjæreste. To ganger forsøkte han å avslutte det på slutten fordi han ville kvitte seg med følelsene før han dro, men hver gang ble de bare sterkere. Han kapitulerte til slutt og innrømte at han var forelsket, og derfor veldig stressa og usikker. 

Så vi endte opp i avstandsforhold. 

For meg hjalp det å slippe taket så han fikk innse hva han hadde. Man ser ikke det når alt "serveres på sølvfat". Han må selv få føle på hva han tenker. Hvis du virkelig tror denne mannen er riktig, så ser jeg ikke hvorfor du ikke skal prøve. Hvis du genuint tror du kun er hekta fordi han er utilgjengelig ville jeg kuttet han ut med en gang. Da vil du jo egentlig ikke ha han. 

Anonymkode: f53c7...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du som bør kutte han ut av ditt liv, fordi han er en mann som ikke ønsker å satse på deg. Da er han ikke verd deg. Jo mer du klenger på han nå, jo mer signaliserer du at din verdi ikke er høy. Det vil du vel ikke? Ta deg sammen, og slutt.

Anonymkode: 01824...a3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fine svar. Det både varmer og trøster. Ja, jeg kryper nok litt for ham nå. Jeg har tenkt at han har trukket seg unna fordi han har følelser og synes det er vanskelig at han skal flytte, og han har også gitt uttrykk for det. Samtidig tenker jeg at han ikke ville gjort det hvis han virkelig liker meg. Da risikerer han jo at jeg møter noen andre.

Jeg skammer meg over å ha hengt etter ham hvis han ikke er interessert. Jeg lyver derfor for venninner som spør og klarte heller ikke å være helt ærlig da jeg skrev innlegg her - selvom jeg er helt anonym. Da han prøvde å avslutte det for noen uker siden, sa han nemlig også at han trengte litt tid for seg selv etter bruddet med eksen (han slo opp med henne noen uker før vi møttes). Det føles så patetisk å ha bedt ham å fortsette. Samtidig går jeg med et idiotisk håp om at det skal ordne seg. Han skrev jo sist at han vil møte meg når han kommer hjem fra ferie. Skulle ønske jeg bare greide å slette ham fra tankene mine. 

Anonymkode: 82dfe...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg fordi jeg har vært i samme situasjon, så tro meg når jeg sier det - det blir ti tusenvis av ganger verre når han finner ei ny som han vil satse på og kaster deg til siden/eventuelt ikke gidder å svare deg en gang. Da tenker du tilbake på hvor mye du har gitt og hvor lite du har igjen. Både av selvrespekten og hjertet ditt. La han gå. Det er for ditt eget beste.

Anonymkode: bedf7...10f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det går en tid og han inser hva han hadde i deg og tar kontakt ( skjer det og ) men da er det forsent.

Anonymkode: 0f8bf...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg fordi jeg har vært i samme situasjon, så tro meg når jeg sier det - det blir ti tusenvis av ganger verre når han finner ei ny som han vil satse på og kaster deg til siden/eventuelt ikke gidder å svare deg en gang. Da tenker du tilbake på hvor mye du har gitt og hvor lite du har igjen. Både av selvrespekten og hjertet ditt. La han gå. Det er for ditt eget beste.

Anonymkode: bedf7...10f

Takk for svar fra deg og dere andre. Du har helt rett. Det føles allerede som både selvrespekten og hjertet mitt er ødelagt. 

Jeg sendte han en melding istad og sa at han fikk bestemme seg og at jeg ikke ville vente lenger på ham. Han prøvde jo først å avslutte det, men ombestemte seg.   Jeg trodde meldingen var en god ide så jeg kan få et klart svar, eventuelt også en avslutning. Men nå har det gått fire timer og han har ikke svart. Jeg frykter at han ikke kommer til å svare heller og det er så fælt. Å bli ignorert er den verste følelsen. Jeg tar heller et nei og en avvisning enn bare stillhet. Hvis han ikke svarer, får jeg bare prøve å legge det bak meg, slette gamle meldinger og vennskap på Facebook og ikke se meg tilbake. Akkurat nå føler jeg meg bare så liten, patetisk og totalt verdiløs.

Anonymkode: 82dfe...960

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillhet er også et svar, men det er et feigt svar-er det bevisst er det faktisk på grensen til ondskapsfult-og det er vel ikke en slik "mann" du vil ha slik -egentlig...

Du er verdifull, bygg deg selv opp, hva er dine personlige grenser, drømmer, hvem er du?

 

I de aller fleste tilfeller vil folk i slike relasjoner svare når det har gått litt tid, de sjekker om du er tilgjengelig ennå-en del som bruker det for og booste selvtillit, bare vent og se, men du er sterk nå-klar til å gå videre etter denne erfaringen vel? Du fortjener en som ser deg, som elsker deg for den du er, og som aldri lar deg tvile eller vente på svar.

:hjerte:

Anonymkode: 0f8bf...42c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les boken "Hekta på et håp om kjærlighet". Den hjelp meg utrolig mye når jeg gikk gjennom noe av det samme som deg.. Hektet mitt varte i to år og det var så bortkastet. Bare masse frem og tilbake, usikkerhet og nedturer. De få gangene han ga meg håp og bille "ha" meg gjorde at jeg stadig kom tilbake.. Først når jeg leste boken klarte jeg å "hekte" meg sv.

Anonymkode: 47c2d...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stillhet er også et svar, men det er et feigt svar-er det bevisst er det faktisk på grensen til ondskapsfult-og det er vel ikke en slik "mann" du vil ha slik -egentlig...

Du er verdifull, bygg deg selv opp, hva er dine personlige grenser, drømmer, hvem er du?

 

I de aller fleste tilfeller vil folk i slike relasjoner svare når det har gått litt tid, de sjekker om du er tilgjengelig ennå-en del som bruker det for og booste selvtillit, bare vent og se, men du er sterk nå-klar til å gå videre etter denne erfaringen vel? Du fortjener en som ser deg, som elsker deg for den du er, og som aldri lar deg tvile eller vente på svar.

:hjerte:

Anonymkode: 0f8bf...42c

Takk for fint svar, og takk til deg som tipset om boka. 

Jeg har ikke fått svar på meldingen jeg sendte i går. Har sovet veldig urolig og våknet med klump i magen. All fornuft sier at jeg ikke skal sende en melding til. Men har så lyst til å bare få en avslutning og skrive at han er en fin fyr, at jeg ønsker ham lykke til i USA og at jeg går videre. Har jo satt pris på ham og kunne tenke meg en "hyggelig" avslutning (hvis det er mulig...). Men ENDA en melding nå kommer jo bare til å virke som galskap. Kan noen overtale meg til å la være? Jeg har mistet all selvkontroll i denne situasjonen, og det føles ikke godt.

Anonymkode: 82dfe...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller hvis en slik melding, absolutt ikke bitter, er grei å sende, kan dere si det? Eventuelt om jrg venter noen dager. Så, når jeg er ute av denne situasjonen og har lagt han bak meg, skal jeg jobbe for å unngå å havne her igjen neste gang jeg møter noen.

Anonymkode: 82dfe...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Gjør som med plasteret: gjør kort affære og riv det fort av! Smertefullt akkurat nå, men det vil gå over så mye raskere enn om du tviholder på en som ikke vil ha deg. 

Du vil vel ikke ha en mann som har utnyttet deg og så ignorerer deg? Dette er ikke kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fint svar, og takk til deg som tipset om boka. 

Jeg har ikke fått svar på meldingen jeg sendte i går. Har sovet veldig urolig og våknet med klump i magen. All fornuft sier at jeg ikke skal sende en melding til. Men har så lyst til å bare få en avslutning og skrive at han er en fin fyr, at jeg ønsker ham lykke til i USA og at jeg går videre. Har jo satt pris på ham og kunne tenke meg en "hyggelig" avslutning (hvis det er mulig...). Men ENDA en melding nå kommer jo bare til å virke som galskap. Kan noen overtale meg til å la være? Jeg har mistet all selvkontroll i denne situasjonen, og det føles ikke godt.

Anonymkode: 82dfe...960

Syns det er greit å sende en melding der du avslutter og blir ferdig med det. Det er kjipt å gå og vente på et valg, og du kommer deg fortere på beina dersom du tar initiativ til å ende det.

Anonymkode: 06704...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du har allerede sendt en slik melding, NEI du sender IKKE en til.

Få opp selvtillit, tro på deg selv og din egen verdi-jobb med deg selv!

 

Det eneste som fungerer på slike folk er null kontakt, ikke send mer nå-bare vent og se, i mellomtiden må du jobbe med å bli ferdig med hele greien, det er veldig viktig for selvtilliten din.

Anonymkode: 0f8bf...42c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede sendt en slik melding, NEI du sender IKKE en til.

Få opp selvtillit, tro på deg selv og din egen verdi-jobb med deg selv!

 

Det eneste som fungerer på slike folk er null kontakt, ikke send mer nå-bare vent og se, i mellomtiden må du jobbe med å bli ferdig med hele greien, det er veldig viktig for selvtilliten din.

Anonymkode: 0f8bf...42c

Jeg er ikke ts,men lurer på hvordan jobber man med seg selv? Hva betyr det? 

Anonymkode: 1f35e...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ts,men lurer på hvordan jobber man med seg selv? Hva betyr det? 

Anonymkode: 1f35e...67c

Det finnes mange forskjellige måter å jobbe med seg selv, noen er:

1. Kjenn deg selv, hvem er du? Hva gjør deg glad? Hva drømmer du om? Hvilke mål setter du? Er du glad i deg selv? Er du klar 

   over egen verdi?

2. Hvilke grenser har du, hvilke grenser har du for andre- kan du sette grenser ovenfor andre ( gjerne de som prøver å tråkke over dem )

3. Hvilke verdier har du, lar du andre utfordre dine verdier? gir du lett etter?

4. Er du naiv eller realistisk? følger du følelser eller er mer rasjonell?

 

Det er selvfølgelig mye mer, man skal aldri la andre mennesker styre over seg, eller la andre mennesker ta ansvar for egen lykke. Din beste venn er faktisk deg, kast aldri energi vekk på mennesker som ikke fortjener din oppmerksomhet: DVS:

- De som prøver og manipulere deg

- De som ikke respekterer grensene dine

- De som vil se deg feile/ gir deg små "stikk"

- De som bare tar og aldri gir noe tilbake

-De som gir deg en dårlig følelse, de som ikke svarer på meldinger og lar deg føle deg verdiløs.....

 

Anonymkode: 0f8bf...42c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 28.7.2016 at 10.21, AnonymBruker skrev:

Eller hvis en slik melding, absolutt ikke bitter, er grei å sende, kan dere si det? Eventuelt om jrg venter noen dager. Så, når jeg er ute av denne situasjonen og har lagt han bak meg, skal jeg jobbe for å unngå å havne her igjen neste gang jeg møter noen.

Anonymkode: 82dfe...960

Ikke send. Stillheten hans er svar nok. Jeg sendte og sendte og sente og sendte. Når de først har kommet over den første kneika så blir det lettere å sende igjen. Selvrespekten forsvinner og du blir liksom aldri ferdig fordi du vil ha svar og du har jo allerede dummet deg ut så hva har det å si om du sender en melding til? At du "har jo satt pris på ham og kunne tenke meg en "hyggelig" avslutning (hvis det er mulig...)." er irrelevant, for han viser jo nå ved sin oppførsel hvor mye han egentlig setter pris på deg. ikke meningen med å være hard her, men han gidder jo ikke å bruke de få sekundene det tar på å svare deg engang. Hvorfor skal du vise en form for takknemlighet for en slik mann som ser så ned på deg?

Det beste du kan gjøre for deg selv nå er å tenke at den mannen ikke er verdig din tid eller frustrasjon, spar kaloriene og gå videre. Den beste hevnen er å være lykkelig og finne seg noen bedre!

Hilsen en som har vært der, er der ennå og som jobber vanvittig hardt for å komme over det.

Anonymkode: bedf7...10f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...