Gå til innhold

Hvordan i helvete farge håret brunt/mørkebrunt hjemme uten at det blir oransje?!


Gjest lizard queen

Anbefalte innlegg

Gjest lizard queen

Beklager overskriften, men... Jeg er så frustrert!! Har atter en gang måttet innse at lysere hår ikke passer til min hudtype og således bestemt meg for å gå tilbake til mørkebrunt hår, men denne gangen erklærer jeg KRIG mot rødskjæret. Vet ikke om håret mitt er veldig slitt eller noe (meget mulig, for det har vært gjennom to omganger bleking, men det er ganske fint og mykt og sterkt, synes nå i hvert fall jeg!) men uansett hvor mørk, dyp brunfarge det ser ut til å ha, er hårstråene "gjennomsiktige" og oransje når jeg holder dem opp mot sola. Vet at litt skjær blir det uansett, men... Og nå snakker vi MØRKT hår, såpass at jeg i perioder med lite sol(pudder) blir forvekslet med goterene ved den blå steinen (unnskyld hvis det er noen gotere her inne, det er bare litt hardt for imaget mitt som fitnessbabe..) :( 

Utgangspunktet mitt nå er forresten rødlig lysebrunt, og jeg vil ha en kald mørkebrun farge, ikke for hardt eller svartaktig men fremdeles dyp. Tenker kanskje en mellombrun, kald hårfarge kan gjøre susen, siden håret mitt er lyst-ish og har vært bleket og dermed suger til seg farge, og så eventuelt noe blåsjampo-greier? Akkurat det siste der har jeg lite peiling på og inntrykket er vel at det mest er forbeholdt blondiner, men jeg ser absolutt for meg at det kan funke litt så hvis noen har noen forslag i den gården blir jeg veldig happy! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er frisør og skal forklare deg enkelt.

Jo lysere håret ditt er jo mindre pigmenter er det i håret ditt. Når du skal farge håret ditt mørkt igjen må du tilføre pigmenter tilbake igjen.....

Så er det slik at jo mørkere håret er jo mer røde pigmenter er det i hårstrået ditt, dette gjelder både kjemisk farvet hår og naturlig mørkt hår... noen mer noen litt mindre.... uansett, det er alltid røde pigmenter i et rødt hår.

Hvis jeg får en kunde som vil gå fra lyst til mørkt må jeg hvertfall ha to omganger med farging.  Først må jeg farge inn røde pigmenter, dette for å mette håret,neste omgang farger jeg håret inn i den mørke fargen... 

For å få den rette nyansene må jeg med et trent øye justere inn diverse andre farger, og gå mer inn på det her blir for omfattende. 

Men siden du skal gjøre dette hjemme så kan jeg anbefalle deg dette... siden du er rød nå er du på god vei til å få en mørk brunfarge. Jeg vil anbefalle deg å bruke minicolor til å farge inn den mørke. Den vil sitte bedre enn en vanlig farge, så ville jeg kanskje gått opp en tone lysere en den fargen du vil bli til slutt,nettopp for det som du skriver selv at fargen kan suges godt opp i håret. Jeg anbefaller deg til å bruke to pakker hvis håret ditt er tykt og langt,dette for å få nok farge og at den dekker skikkelig. 

Om fargen ikke blir helt som du ville hadde jeg gjort det samme igjen med samme farge. 

Dette er utfra hva jeg kan forklare enkelt her for å hjelpe deg,men jeg kan ikke garantere noe siden jeg ikke har sett håret ditt, og kjenner ikke til dem fargene du skal bruke

Gudd løkk 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett alltid røde pigmenter i ett mørkt hår skulle det stå over her... gikk litt fort i svingene 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen

Takk for svar!

Endte opp med å bare farge det i en mørkebrun farge og resultatet ble fint det, men nå er det store spørsmålet hvordan jeg holder det slik.. :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, lizard queen skrev:

Takk for svar!

Endte opp med å bare farge det i en mørkebrun farge og resultatet ble fint det, men nå er det store spørsmålet hvordan jeg holder det slik.. :( 

? Jeg farget håret med minicolor til jul og det har samme fargen enda :P !!

Anonymkode: d13be...2a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lizard queen
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

? Jeg farget håret med minicolor til jul og det har samme fargen enda :P !!

Anonymkode: d13be...2a7

Er ikke minicolor sånn som går ut etter et par vask da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener dersom man farger blond fra hår til brunt, så er faren grønt, ikke oransj.

Om man går fra brunt til blond, så blir det oransj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...