Gå til innhold

Fastlandsspania i sept-nov.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på å dra til fastlandsspania med familien i sept - nov mnd. Er det badetemperaturer da? Finner ikke noe konkret info på nett. Hvor varmt er det i luften og i vannet? Er det stor forskjell fra Kanariøynene?

Anonymkode: 2fdfa...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer veldig an på hvor du skal. Det kan være stor forskjell på nord og syd. Men jevnt over er september sommer og kanskje den aller beste måneden temperaturmessig. August er den desidert varmest måneden og det er nesten FOR varmt. Oktober er heller ikke ille. Som en vanlig norsk sommer kanskje. Temperaturfallet kommer som regel fort en eller annen gang sent i oktober eller midt i november.

Alt dette kan selvsagt variere mye. Noen år er det varmt lengre enn andre, men jeg tror ganske sikkert at september vil være en veldig fin måned temperaturmessig.

Men det kan vøre stor forskjell fra kanarieøyene som er ganske langt syd i forhold til fastlandet. Det ligger jo praktisk talt i Afrika og har mye jevnere temperatur hele året. Den eneste gangen det er like varmt begge steder er kanskje i juli/august.

Temperaturen ligger som regel på 30+ i september og siger nedover til 20 mot slutten av oktober. Temperaturen i havet tør jeg ikke å uttale meg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ved Malaga i oktober i fjor (3-10 okt). Da var det godt og varmt om dagen, og vi badet i havet, god badetemperatur der. Det var et basseng i huset der vi bodde, men det var mye kaldere enn havet (bassengvannet blir fort kaldt om natta og det blir ikke SÅ varmt om dagen i oktober at det varmes kjapt nok opp).

Det var veldig behagelig. I år er høstferien en uke senere, og da tar vi ikke sjansen. Folk vi snakket med der nede sa at vi hadde flaks med været da vi var der, for det kan regne i oktober.

Anonymkode: 6ee5c...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Familien min har hus utenfor Malaga og vi har vært der på alle tider av året. September er en flott måned å reise dit på, i begynnelsen av oktober kan det også være fint, men det er ganske stor sannsynlighet for at det kan regne en del.

Temperaturen er flott i september og badetemperaturen også. 

Anonymkode: 68069...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...