Gå til innhold

Små kaker (omkrets)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg helt på bærtur her? Tenkte bare at til f.eks bursdag etc så er vi ikke så mange i familien, så det blir kun 1 kake. Men ser nå at man kan få springformer ned til 12 cm - kanskje enda mindre også, men tenkte da kan jeg vel lage to kaker, 1 sukessskake og 1 sjokoladekake liksom.

Er det andre som har gjort dette? Jeg er ikke noe mester på kjøkkenet, men det er vel ikke så vanskelig å dele en oppskrift i to, og bare lage halvparten?

Anonymkode: 545b8...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er 6 når vi er alle samlet, men jeg baker kaker i vanlig størrelse, som regel 3 kaker. 1 brownies som er fra Toro og den er holdbar i mange dager etter selskapet. Litt etter humør, så baker jeg det jeg har lyst til og lyst på. Rester sender jeg med gjestene og så har vi litt til kaffen dagen etterpå eller jeg fryser ned det som jeg ikke får gitt bort. Mine gjester blir alltid glade for å få med noe hjem.

Anonymkode: 0d1a3...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg halverer. Både jeg og gjester setter pris på sukker i begrensede mengder, og ingen kan spise rester i dagevis (gjør seg ikke med usunn kost uka gjennom). Pluss: kaker er noe en spiser for en sjelden godbit: en gjør seg bry med dem og lager ferskt og forseggjort de få gangene i året det skjer.

 

Det du må huske er dette: en normal oppskrift passer til en rund 24 cm form. En 16-17 cm form utgjør dermed 1/2 kake Og en 12 cm form utgjør 1/4 kake. Om du synes det er bryet verdt å heller lage 4 ulike 1/4 kaker enn en stor kake kan du selvsagt gjøre det. Å lage 1/4 er likedan som å lage en hel eller dobbel oppskrift, så det er like mye eller lite jobb per kake.

Anonymkode: 9288c...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...