Gå til innhold

Genital herpes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere, jeg har hatt genital herpes i over 5 år. Det var ille første året. Deretter brukte jeg forebyggende tabletter i noen måneder. Hadde ingen utbrudd. Ble gravid, og hadde deretter bare ett utbrudd gjennom svangerskapet. Jeg har vært singel i 3 år. Ikke hatt merkbare utbrudd. Ingen plager. Nå er jeg i nytt forhold. Etter å hatt sex med han noen få ganger og startet på p-piller, har jeg igjen fått utbrudd. Det har vart i over 2 uker. Jeg blir gal. Hvorfor forsvinner ikke blemmene denne gangen? Hva kan jeg gjøre for å unngå utbrudd? Vil jo ikke smitte han... Han tror ikke at han har hatt det, nemlig. 

Kan p-pillestarten ha trigget utbruddet? Dere som har hyppige utbrudd og er i et forhold, har dere sjelden sex eller går det greit å bruke kondom? Føler meg mildt sagt fortvilet!!

Anonymkode: 96768...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kondom beskytter ikke mot herpes. Derfor kan du ikke ha sex under utbrudd.

Anonymkode: 339d1...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kondom beskytter ikke mot herpes. Derfor kan du ikke ha sex under utbrudd.

Anonymkode: 339d1...f2d

Det er jeg klar over. 

Men mellom utbruddene kan en vel? Bare kjipt å bruke kondom hele tiden. Håper utbruddene kan roe seg slik at vi kan ha et normalt sexliv uten konstant frykt for å smitte.

Anonymkode: 96768...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg klar over. 

Men mellom utbruddene kan en vel? Bare kjipt å bruke kondom hele tiden. Håper utbruddene kan roe seg slik at vi kan ha et normalt sexliv uten konstant frykt for å smitte.

Anonymkode: 96768...06a

Det er opp til den du har sex med hvor mye sjanser den personen vil ta. Det er derfor ikke noe du kan bestemme. Og du kan i grunn smitte noen mellom utbruddene. 

Anonymkode: 339d1...f2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start igjen på forebyggende medisin som varer over flere måneder. Jeg har erfart at hyppig sex kan trigge utbrudd (samt mye annet som stress, infeksjoner, barbering nedentil). I teorien kan man smitte andre mellom utbruddene, men jeg kjenner iallefall når det er et utbrudd på tur, sånn at jeg kan gjøre nødvendige forebyggende tiltak.

Anonymkode: 8d0cf...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er opp til den du har sex med hvor mye sjanser den personen vil ta. Det er derfor ikke noe du kan bestemme. Og du kan i grunn smitte noen mellom utbruddene. 

Anonymkode: 339d1...f2d

Jeg vil absolutt ikke smitte han. Har ikke tenkt å gamble på det heller. Siden jeg har hatt minimalt med utbrudd de siste 4 årene, trodde jeg det verste var over. Jeg vil at både han og jeg skal ha det fint og normalt sammen, så jeg er vel egentlig bare overrasket over at det plutselig kom igjen og ser ut til å være standhaftig denne gangen. Derfor trenger jeg noen gode råd fra andre som har litt erfaring med dette. 😊

Anonymkode: 96768...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Start igjen på forebyggende medisin som varer over flere måneder. Jeg har erfart at hyppig sex kan trigge utbrudd (samt mye annet som stress, infeksjoner, barbering nedentil). I teorien kan man smitte andre mellom utbruddene, men jeg kjenner iallefall når det er et utbrudd på tur, sånn at jeg kan gjøre nødvendige forebyggende tiltak.

Anonymkode: 8d0cf...eb7

Det skal jeg gjøre. Medisinen holdt sykdommen langt unna sist. Nå har jeg tatt et par kurer, men det er en liten blemme som har vart i over en uke. Kunne virkelig ønske at den forsvant. 😕 

Kanskje det ble trigget av sex eller start på p-piller denne gangen?! Hadde også barbert meg nedentil.  

Jeg kjenner også godt at sykdommen kommer. 

Håper forebyggingen kan holde det i sjakk... Har litt vondt av kjæresten min når han vil, og jeg ikke kan. Vi kan ikke ha det sånn for alltid. 😢

Anonymkode: 96768...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...