Gå til innhold

Gikk du overtid med første?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fødte 7 dager før termin. Ikke at det betyr noe,men de fleste av venninnene mine har og født før termin med førstemann. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her gikk jeg 12 dager over termin med førstemann.

Anonymkode: ca58b...c74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på dag 4 over termin nå. Virker ikke som det skjer noe snart heller.

Anonymkode: 1035b...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annypanny
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er årsaken til at noen blir satt i gang noen få dager etter termin, mens andre må vente 14 dager?

Anonymkode: d589c...0f9

Tror det er flere grunner til det :) Jeg har fått beskjed om at babyen i magen min ligger noen prosent over kurven i vekt, og at hvis ikke fødselen starter av seg selv, så blir jeg satt i gang noen få dager over termin. En venninne av meg ble satt i gang 2 dager over termin fordi hun hadde begynt å utvikle svangerskapsforgiftning, og en annen venninne ble satt i gang 7 dager over termin pga voldsomme mengder vann i kroppen og dårlig form. Mens søsteren min var i god form og bar en liten og nett baby, så hun ble pent nødt å gå 14 dager over termin før de satte henne i gang. Så det har nok litt med slike ting å gjøre :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om at noen igangsettes fordi de er noen prosent over. Veldig merkelig, da mange prosent over regnes som normalt. Derimot er det mengde fostervann,  vekst, navlestrengsgjennomstrømming osv som har noe å si. Ikke om babyen blir 4 kilo fremfor 3.6 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...