Gå til innhold

Nå er jeg lei.. og redd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 10 minutter siden lå jeg i sengen alene hjemme, og var klar til å sove. Leste en artikkel om en kattunge som var funnet mishandlet igår, og felte noen tårer (veldig følsom på sånt). Da jeg la fra meg mobilen og lukket øynene så gikk det noen minutter før jeg hører bevegelse i rommet. Lyden er som klær som gnisser inntil hverandre. Hører lyden beveger seg mot min side av sengen og jeg åpner øynene. Ser deretter en myk skygge bevege seg på veggen fra meg og ut soverommet.. 

Dette er noe jeg har vært plaget med lenge. Uansett hvor jeg sover/bor. Hører veldig tydelig bevegelse og kan til tider se bevegelser. Dette er noe jeg kan våkne av også til tider. 

Noen som vet hva dette kan være/bety? Eller noen som sliter med det samme? 

Skjer forøvrig ikke andre skumle ting her jeg bor. 

Anonymkode: d3ecc...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mild form for Schizofreni? Eller en form for  søvnparalyse/hallusinasjon?

Anonymkode: 6aee6...37c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nevne det for en lege, med mindre det bare er noe som skjer når du har gått flere døgn uten søvn/tatt dop eller bor med noen skikkelig, skikkelig skumle folk. 

Anonymkode: 73f84...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Tror det er søvnforstyrrelser av et slag,spør legen din? Er du sliten,hatt følelsesmessige påkjenninger eller er stresset,vet jeg at "hallusinasjoner" kan oppstå ved innsovning osv. Eller altså våkne av det som du iblant gjør. Siden du er redd,så ville jeg tatt det opp med legen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter jeg en knapp på søvnparalyse :) tar ikke medikamenter. Søvnparalyse var jeg mye plaget med før. Ts 

Anonymkode: d3ecc...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er noe jeg har vært plaget med lenge. Uansett hvor jeg sover/bor. Hører veldig tydelig bevegelse og kan til tider se bevegelser. Dette er noe jeg kan våkne av også til tider. 

Noen som vet hva dette kan være/bety? Eller noen som sliter med det samme? 

Skjer forøvrig ikke andre skumle ting her jeg bor. 

Anonymkode: d3ecc...a2f

Hjernen din spiller deg et puss. Du bør søke hjelp.

Anonymkode: 28b66...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanlig å oppleve skumle ting under søvnparalyse. Jeg hadde en del av det da jeg slet med angst og depresjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, linsejesus skrev:

Det er vanlig å oppleve skumle ting under søvnparalyse. Jeg hadde en del av det da jeg slet med angst og depresjoner.

Hvordan har du det nå?:) jeg har slitt med mye stress (jobb, døgnrytme, studier, dårlig matinntak) så kan hende det har endel å si. Jeg er litt husredd også (spesielt i et hus som er uoversiktelig) så det kan jo også forsterke angsten? Ts

Anonymkode: d3ecc...a2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du det nå?:) jeg har slitt med mye stress (jobb, døgnrytme, studier, dårlig matinntak) så kan hende det har endel å si. Jeg er litt husredd også (spesielt i et hus som er uoversiktelig) så det kan jo også forsterke angsten? Ts

Anonymkode: d3ecc...a2f

Jeg har det veldig fint og har ikke slitt med angst på mange år, og heller ikke søvnparalyse. Søvnparalyse er ikke betinget av angst/stress eller andre problemer, men det øker ofte risikoen. Noen medisiner øker også risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg opplevd flere gabger når jeg har sovet dårlig i lengre perioder. Får ofte søvnparalyse i samme periode. Det pleier å gå over når jeg stresser ned og sover godt

Anonymkode: 9511a...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...