Gå til innhold

Hvorfor er alt tilbake så og si over natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vært skikkelig streng med meg selv. La om til samme kost jeg gjorde når jeg var så tynn jeg kunne være. Men har levd mer "normalt"  igjen en stund. Vil ta av igjen cm, men har klart å bli kvitt 3 cm. Var bursdagsfeiring hos broren min og jeg lovet meg selv å kun spise en kakebit. Så måtte jeg smake på noe bestemor hadde laget senere på kvelden. Det var en spiseskjed med en karamell. Dagen etter var de 3 cm kommet på igjen!! Jeg hadde jo holdt meg til planen å kun spist salat og egg før på dagen. :( legger kroppen virkelig sååå fort på seg? 

Anonymkode: 522e5...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, men den blir litt mer oppblåst om du spiser mer usunt enn du bruker en dag. Sikkert bedre i morgen igjen :) 

Anonymkode: df6dc...fbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo regne på det.

100g fett inneholder 900kcal. Hvor mange cm det går på grammet vet jeg ikke, men la oss si en kg på cm. Du må da altså spise 9000kcal mer enn du forbrenner per kilo fett du legger på deg. 3 x 9000 = 27000kcal over forbrenning. 

Konklusjon: Centimeterne kommer av vannvekt fordi du har spist flere simple karbohydrater enn du pleier 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det samme som deg TS, men som de andre forklarer så er det ikke tilfellet. cm er jo der, men de er ikke i form av fett, heldigvis. Jeg kan føle meg som en enorm hval dagen etter jeg har spist skikkelig usunt :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig. Det er ikke en kakebit og en spiseskje karamell som er det usunne her. Det er tankegangen din og den "sunne" dietten din! Bare salat og egg? Skikkelig streng? Så tynn som du kan være? "Måtte" smake? Panikk?

Nei, vektoppgang og -nedgang er langsomme prosesser; for de fleste tar det en uke eller to å gå opp eller ned en kilo fett. Kroppsvekt varierer ganske mye gjennom døgnet og fra dag til dag, og magemålet går ut og inn avhengig av hva og hvor mye du har spist. Det er først når det er snakk om overvekt at man er nødt til å ta tak. Og da helst rolig og behersket, ikke straffende eller dømmende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...