Gå til innhold

Homofile, har de valgt det selv?


UkjentN

Anbefalte innlegg

Hørte en kommentar om at homofile selv har valgt å bli det.

Hva mener du? Tror du de er født sånn, blitt sånn, eller selv velger å være det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min personlige mening, og hva jeg tenker da jeg hører folk si at de mener homofile selv velger å være det, er at denne personen som sier dette, selv må være bifil.

Om du selv kunne valgt å bli homo i morgen, så skjønner jeg veldig godt at du tror andre også velger dette. Når man sier at folk velger dette selv, er det som å si at man selv har valgt å være hetrofil, og det er ikke særlig hetrofilt spørr du meg.

Jeg tror at de homofile ikke har valgt dette selv, og at de aller fleste ville valgt å være hetrofile, i dagens samfunn, om de kunne det. Ja, vi har kommet langt i utviklingen og fått ny forståelse, men det er fortsatt veldig mye mobbing og hat som homofile må gjennomgå. Jeg tror veldig mange gutter spesielt, ikke tørr å komme ut av skapet, med tanke på hvordan guttegjengen ville reagert.

 

Endret av UkjentN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror noen velger det selv, spesielt når en leser om gifte menn, som har levd et vanlig familieliv med kone og fire barn uten konen har hatt mistanker. Plutselig skal de realisere seg selv og inngå partnerskap med en mann, hvordan er det mulig?

Anonymkode: fee5a...312

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at homofile ikke har valgt det selv. Men de velger helt klart å ha rumpesex selv.

Anonymkode: 314de...764

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bakgrunn av egen erfaring vil jeg si at det ikke er et valg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror noen velger det selv, spesielt når en leser om gifte menn, som har levd et vanlig familieliv med kone og fire barn uten konen har hatt mistanker. Plutselig skal de realisere seg selv og inngå partnerskap med en mann, hvordan er det mulig?

Anonymkode: fee5a...312

De har ofte levd et ulykkelig liv som de har skjult for omverden. Et skjult indre følelsesliv hvor de ikke har fått dekket sine ekte behov, lyster og lengsler.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, WubWub skrev:

De har ofte levd et ulykkelig liv som de har skjult for omverden. Et skjult indre følelsesliv hvor de ikke har fått dekket sine ekte behov, lyster og lengsler.

Ja, buhu.. snakk om å gjøre seg selv til offer. 

Anonymkode: 314de...764

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, buhu.. snakk om å gjøre seg selv til offer. 

Anonymkode: 314de...764

Det kan være at de ikke var klare over legningen sin når de inngikk i et forhold. Tviler på at de aktivt søkte en offerrolle. De kan jo ha følt en reell kjærlighet for damen men etterhvert innsett at det var mer enn søster-aktig kjærlighet. Noen trenger lenger tid til å finne ut av legningen sin enn andre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og ja. 

Grunnen er enkel.
Ja, fordi:
Ungdommer - de kan velge det. Og det har jeg selv opplevd. Jeg rotet meg borti byens største lesbegjeng (de ble kalt for det). Var du hetero så ble du mobbet og holdt utenfor. Truet med vold og hele pakken. 
I løpet av 3 år så falt så å si alle av lesbe-vognen, til slutt satt det igjen 1 bifil og to lesber. Resten; hetero. Ved 10 års jubileet så var den bifile hetero, 1 av de to lesbiske hetero, den siste vet vi ikke for hun har forsvunnet. Flyttet og ingen kontakt med noen. Som jeg vet om. 
En etter en ble kastet ut, mobbet og truet med vold, fordi de var hetero. Første skritt ut var "jeg tror jeg er bifil", noen måneder senere "surprise jeg her hetero!" så var det rett ut. 

Mistet min nærmeste venninne på grunn av denne gjengen. 
Jeg nektet å leke lesbisk bare for å passe inn. Nå er jeg sta og eier ikke "hold kjeft" modus, så jeg havnet på svartelisten til denne gjengen. 

Møtte ei ny som ble min nærmeste. Hun hatet dem like mye som meg, for hun ble også sperret ute. Hun kom ut som 23 åring, hun er lesbisk. Jeg var den eneste som viste det. Hun turte ikke å si noe, for det å være falsk-lesbe var så populært av noen, og hatet av andre. Folk hatet homofile, på grunn av den falske-lesbegjengen som ødela ryktet. Kompliserte greier.  
Var venn med to homofile også, som også skjulte det. De få homofile som hang med denne gjengen var hetero. 
De som virkelig var homofil, de holdt det skjult på grunn av denne gruppen. Den gruppen som var først ute med å rope "homofob!". Homofob skulle være russenavnet mitt, det sier kanskje litt om hvor hatet jeg var av denne gruppen. Det var første året hvor folk fikk velge sitt eget russenavn. Var egen klassekameratene som skulle finne det på, ikke du selv. 
Homofob er jeg ikke. Søskenbarn som er homofil, to bestevinner som er lesbiske og en kompis som er homofil. Homofob? HAHA OK. 

nei, fordi du er født sånn Men ungdommer; hos dem er det en trend å være seksuelt tiltrukket til trær. Altså den seksualiteten som Miley Cyrus har. Pansexual eller noe. Den er ganske hip akkurat nå. "Vanlig" homofil og lesbisk er jo so 2004 lizm.
Det finnes sikkert ekte panseskuelle (? er det riktige ordet?), men alt for mange faker det fordi det er kult i 2016. 

Anonymkode: aceea...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lipgloss

ser ikke poenget med spørsmålet,om man hadde valgt det selv eller om man er født slik så er det like okey begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke at alle mennesker er enten homo eller hetero (eller bi). Jeg tror man kan se på det som en slags linje, hvis homo er i den ene enden og hetero er i den andre, så befinner vi oss på ulike steder på skalaen. Noen er ytterst i en eller annen ende (og er født der) mens andre ligger mer mot midten og identifiserer seg enten som bifil, eller identifiserer seg enten med homofili eller heterofili og "velger" å leve livet på den valgte måten.

Så, jeg tror vi er født med den seksualiteten vi er født med, men jeg tror en del av oss velger (bevisst eller ubevisst) å identifisere oss med det ene eller det andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født sånn! Er selv bifil og er garantert født sånn, for ellers hadde jeg valgt å være hetero. Bifile får mye dritt både fra homofile og hetero mennesker, fordi vi tydeligvis er vanskelig å forstå seg på. Ganske morsomt at folk tror bifile bare kan velge om de vil være homo eller hetero, for så lett er det ikke. Man velger ikke hvem man faller for rett og slett. Jeg har opplevd å plutselig ikke være tiltrekt av menn i det HELE tatt en lang stund, nesten til det punktet at jeg lurte på om jeg var lesbisk. Absolutt ikke noe jeg hadde kontroll over.

Nå er jeg med en mann og trives godt, men nei, er nok ikke hetero fordi! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mår valgte du å bli hetro, trådstarter? 

Anonymkode: f4c78...b75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 21.41, AnonymBruker skrev:

Nei og ja. 

Grunnen er enkel.
Ja, fordi:
Ungdommer - de kan velge det. Og det har jeg selv opplevd. Jeg rotet meg borti byens største lesbegjeng (de ble kalt for det). Var du hetero så ble du mobbet og holdt utenfor. Truet med vold og hele pakken. 
I løpet av 3 år så falt så å si alle av lesbe-vognen, til slutt satt det igjen 1 bifil og to lesber. Resten; hetero. Ved 10 års jubileet så var den bifile hetero, 1 av de to lesbiske hetero, den siste vet vi ikke for hun har forsvunnet. Flyttet og ingen kontakt med noen. Som jeg vet om. 
En etter en ble kastet ut, mobbet og truet med vold, fordi de var hetero. Første skritt ut var "jeg tror jeg er bifil", noen måneder senere "surprise jeg her hetero!" så var det rett ut. 

Mistet min nærmeste venninne på grunn av denne gjengen. 
Jeg nektet å leke lesbisk bare for å passe inn. Nå er jeg sta og eier ikke "hold kjeft" modus, så jeg havnet på svartelisten til denne gjengen. 

Møtte ei ny som ble min nærmeste. Hun hatet dem like mye som meg, for hun ble også sperret ute. Hun kom ut som 23 åring, hun er lesbisk. Jeg var den eneste som viste det. Hun turte ikke å si noe, for det å være falsk-lesbe var så populært av noen, og hatet av andre. Folk hatet homofile, på grunn av den falske-lesbegjengen som ødela ryktet. Kompliserte greier.  
Var venn med to homofile også, som også skjulte det. De få homofile som hang med denne gjengen var hetero. 
De som virkelig var homofil, de holdt det skjult på grunn av denne gruppen. Den gruppen som var først ute med å rope "homofob!". Homofob skulle være russenavnet mitt, det sier kanskje litt om hvor hatet jeg var av denne gruppen. Det var første året hvor folk fikk velge sitt eget russenavn. Var egen klassekameratene som skulle finne det på, ikke du selv. 
Homofob er jeg ikke. Søskenbarn som er homofil, to bestevinner som er lesbiske og en kompis som er homofil. Homofob? HAHA OK. 

nei, fordi du er født sånn Men ungdommer; hos dem er det en trend å være seksuelt tiltrukket til trær. Altså den seksualiteten som Miley Cyrus har. Pansexual eller noe. Den er ganske hip akkurat nå. "Vanlig" homofil og lesbisk er jo so 2004 lizm.
Det finnes sikkert ekte panseskuelle (? er det riktige ordet?), men alt for mange faker det fordi det er kult i 2016. 

Anonymkode: aceea...514

Dette høres ut som en eller annen sjuk South Park-episode.

Anonymkode: 81d3e...9f9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg valgte det i alle fall ikke selv. Hadde ikke orka så mange år med usikkerhet, uvitenhet, redsel, noia, tvil, angst og ensomhet om jeg kunne valgt heterolivet. Ingen problemer med det nå, men å ha det så ille så lenge ville jeg ikke valgt. Og tenk på alle de som er i land der de blir drept for å være homo. Klart de heller ville valgt heterofili om de kunne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Rainbow skrev:

Jeg valgte det i alle fall ikke selv. Hadde ikke orka så mange år med usikkerhet, uvitenhet, redsel, noia, tvil, angst og ensomhet om jeg kunne valgt heterolivet. Ingen problemer med det nå, men å ha det så ille så lenge ville jeg ikke valgt. Og tenk på alle de som er i land der de blir drept for å være homo. Klart de heller ville valgt heterofili om de kunne.

Du er en fantastisk person, akkurat som du er! ❤

Homofili er et eget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MarianneE skrev:

Du er en fantastisk person, akkurat som du er! ❤

Homofili er et eget

Homofili er et eget valg - på lik linje som den dagen da vi hetrofile stod og valgte om vi skulle bli homofil eller hetrofil. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, MarianneE skrev:

Du er en fantastisk person, akkurat som du er! ❤

Homofili er et eget

Awww, så koselig sagt! :hjerte: Tusen takk!

Jeg er helt hundre prosent komfortabel med det nå, altså, men gud så mange år med tvil og fortvilelse det var! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...