Gå til innhold

Tror du på himmel og helvete?


Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på Faderen, Sønnen og Den hellige ånd. Ikke i tvil om at det er sannheten. Har opplevd mange sterke møter, helbredelser, profetier, lovsang, og truffet på mange herlige mennesker.

Jesus nevnte aldri den hellige ånd mens han levde. Ei heller noen tre-deling av makta i skyene. Dette er noe som ble skapt av Saul 70 år hans påståtte død. Alle dine påstander om at det finnes noe overnaturlig bes bevist.

Anonymkode: 89465...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jesus nevnte aldri den hellige ånd mens han levde. Ei heller noen tre-deling av makta i skyene. Dette er noe som ble skapt av Saul 70 år hans påståtte død. Alle dine påstander om at det finnes noe overnaturlig bes bevist.

Anonymkode: 89465...59b

Joh 14:16-17

Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. Og jeg vil be min Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke.

Den anonyme du siterer har opplevd ting, ikke blitt forelagt beviser som han/hun kan viderebringe til deg. Det er nok ikke mange som forventer at du skal tro på grunnlag av hva noen andre har opplevd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 

9 minutter siden, linsejesus skrev:

Joh 14:16-17

Dersom dere elsker meg, holder dere mine bud. Og jeg vil be min Far, og han skal gi dere en annen talsmann, som skal være hos dere for alltid: sannhetens Ånd, som verden ikke kan ta imot. For verden ser ham ikke og kjenner ham ikke.

Den anonyme du siterer har opplevd ting, ikke blitt forelagt beviser som han/hun kan viderebringe til deg. Det er nok ikke mange som forventer at du skal tro på grunnlag av hva noen andre har opplevd.

Dette hellige spøkelse du nevner fra Sauls sin eventyrbok: Er det en ny gud i den romerske kirken?

Anonymkode: 89465...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er 

Dette hellige spøkelse du nevner fra Sauls sin eventyrbok: Er det en ny gud i den romerske kirken?

Anonymkode: 89465...59b

Du kan droppe spydighetene.

Dette er hva de første kristne trodde på og forkynte. Det er intern uenighet mellom enkelte kristne (de aller fleste kristne er ikke så opptatt av denne problemstillingen) om akkurat hvordan treenigheten fungerer, om det skal regnes som tre disktinkte personer osv.

Kristendommen ble som kjent statsreligion i Romerriket, sannsynligvis i stor grad fordi den truet maktapparatet. Det ser ut til at man etter hver blandet inn en del elementer fra tradisjonell romersk religion ved å vektlegge Maria, framstille Jesus nærmest tvekjønnet osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.7.2016 at 9.33, AnonymBruker skrev:

Jesus nevnte aldri den hellige ånd mens han levde. Ei heller noen tre-deling av makta i skyene. Dette er noe som ble skapt av Saul 70 år hans påståtte død. Alle dine påstander om at det finnes noe overnaturlig bes bevist.

Anonymkode: 89465...59b

Du kan jo ta en titt på livet rundt deg, eller universet. Det er et ganske bra bevis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vanlige sjeler kommer til himmelen, men de mørke sjelene ender opp i karantene. :)

Anonymkode: f9593...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 25.7.2016 at 22.10, WubWub skrev:

Nei jeg misforstod ikke men jeg prøvde overse feilkoblingen din. Hjernen tar tid til å utvikle kognitive egenskaper men før man er født har man ikke engang en hjerne. Når lyset der slukkes så blir det som om vi ikke er født. Atomene i kroppen vår vil "leve" videre men vår bevissthet vil være tapt for alltid med mindre universet følger en syklus hvor alt blir repetert i det uendelige.  

Orker ikke leve livet om igjen og omigjen. Tror dere det skjer? Vi blir født på ny og på ny?

Anonymkode: c6698...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Orker ikke leve livet om igjen og omigjen. Tror dere det skjer? Vi blir født på ny og på ny?

Anonymkode: c6698...734

Det er en av de nyere ledende teoriene innen vitenskapen , ja. Det er en fullt plausibel teori som meget vel kan være sann.

Om du ønsker kan du lese mer om det her : http://www.space.com/2372-recycled-universe-theory-solve-cosmic-mystery.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 21.05, AnonymBruker skrev:

 

Har utrolig vanskelig for å tro at alt bare blir svart etter døden. Det er ikke tilfeldig hvordan jorden vår er skapt

Anonymkode: c7c2b...a7c

Hvorfor er det så vanskelig å tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, prt90 skrev:

Hvorfor er det så vanskelig å tro?

Hvorfor er det vanskelig å tro at det finnes himmel og helvete? 

Selvfølgelig blir det ikke svart etter døden. Hvor mange mennesker er det som har ligget i koma, eller ett eller annet og våkner opp igjen og fortalt om himmelen. Tror du alle bare drømmer samme drømmen tilfeldigvis? Selv en VITENSKAPSMANN var bevisstløs med null hjerneaktivitet og våknet opp igjen med en opplevelse fra himmelen. Noe som er umulig å definere som en drøm når ikke det har vært hjerneaktivitet. I tillegg, det står i bibelen og det er det jeg tror på, enkelt og greit :) 

Anonymkode: c7c2b...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det vanskelig å tro at det finnes himmel og helvete? 

Selvfølgelig blir det ikke svart etter døden. Hvor mange mennesker er det som har ligget i koma, eller ett eller annet og våkner opp igjen og fortalt om himmelen. Tror du alle bare drømmer samme drømmen tilfeldigvis?

Anonymkode: c7c2b...a7c

Problemet er at det ikke er den samme drømmen. Jeg har lest mange bøker og rapporter av typen "jeg var i himmelen" og "jeg var i helvete," og ingen av dem stemmer overens. Det kan hende alle er riktige, dvs at all får sin egen private himmel/helvete. En annen mulighet er at kun én av dem stemmer og de andre er løgn eller fantasi. En siste mulighet er at alle er feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på det. Jeg tror alt jeg oppfatter som "jeg"-et, alt jeg vil kalle sjel eller personlighet, i realiteten bare er en rekke kjemiske reaksjoner i hodet mitt. Jeg er til på grunn av ganske lettforståelse prosesser med befruktning og svangerskap, og når jeg dør opphører de kjemiske prosessene som utgjør personligheten min. Da er det ingenting igjen.

En del vil kanskje mene det høres trist og leit og kjipt ut, men jeg synes egentlig ikke det. Det er det jeg, ut fra bevisene som finnes, holder for klart mest sannsynlig. Jeg har gått ti år på en kristen privatskole og studert kristendom og islam nøye uten å se snurten av bevis for noe som helst, og samtidig synes jeg guden som beskrives virker som en såpass jævlig type at jeg helst ikke vil bo hos ham uansett. Men det er bare hva jeg tenker i mitt stille sinn - jeg legger meg ikke borti hva andre måtte tro så sant de ikke legger seg borti mitt fravær av tro heller. Jeg er helt komfortabel med at det, slik jeg ser det, er helt slutt den dagen jeg dør.

Anonymkode: 55bd9...711

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på det som himmelen - > Universet. Helvete - > Dypt nede i tørre grotter.

Jeg tror ikke på bibelens forklaring. Samme med noahs ark. Jeg tror det er sant men at det faktisk var en lab med DNA.

Anonymkode: dc272...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, linsejesus skrev:

Problemet er at det ikke er den samme drømmen. Jeg har lest mange bøker og rapporter av typen "jeg var i himmelen" og "jeg var i helvete," og ingen av dem stemmer overens. Det kan hende alle er riktige, dvs at all får sin egen private himmel/helvete. En annen mulighet er at kun én av dem stemmer og de andre er løgn eller fantasi. En siste mulighet er at alle er feil.

Slik som en del tolker bibelen, så er det enda ingen som har kommet til himmelen, så min teori er at der hvor de har opplevd å havne er individuelt og et "midlertidig" sted. Bibelen sier at Jesus skal komme tilbake for å dømme levende og -døde-. Han vil først ta med seg de troende som allerede er døde, og deretter de levende, for så å skape "paradis" eller en helt ny jord hvor alt er fredelig og det ikke finnes smerte og sorger. Men for all del det er en grunn til at vi har religionsfrihet. Men det er dette jeg tror 

Anonymkode: c7c2b...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på det som himmelen - > Universet. Helvete - > Dypt nede i tørre grotter.

Jeg tror ikke på bibelens forklaring. Samme med noahs ark. Jeg tror det er sant men at det faktisk var en lab med DNA.

Anonymkode: dc272...381

En lab med DNA? For mange tusen år siden? Jaha. 

Anonymkode: c7c2b...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25. juli 2016 at 21.38, AnonymBruker skrev:

Alt er en løgn.

Anonymkode: 89465...59b

Hva mener du med at alt er løgn? Hva er løgn?

Anonymkode: e672a...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror på karma så på den måten skaper man sin egen versjon av himmel og helvete på jorda, og at alle har utfordringer og oppgaver de skal løse for å utvikle seg. Så tror jeg også på en egen himmel og engler og demoner da. Og så er jeg helt sikker på at det er mange andre planeter i universet med forskjellige sivilisasjoner.  Og at vi som er her sammen på jorda er forskjellige slags inkarnerte skapninger kanskje? Er ihvertfall veldig stort spenn mellom mennesker og har lest at noen stammer fra de og de stjernesystemene, men de er inkarnert som mennesker, men kan ha veldig forskjellige kunnskaper og talenter. Dette er bare ting jeg foreløpig tror, jeg tenker aldri mye over det til vanlig. Menn sånn ca oppfatter jeg det. Så egentlig tror jeg vel på det gode og det onde på en måte innbakt i det. Kristne tror jo også på guds nåde og tilgivelsen. Merker at jeg ikke har tenkt dette helt ferdig....

Anonymkode: e672a...ab3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En lab med DNA? For mange tusen år siden? Jaha. 

Anonymkode: c7c2b...a7c

Jeg tror og på atlantis.

Anonymkode: dc272...381

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, July 25, 2016 at 22.09, Gladius Veritatis skrev:

Eg trur på himmel og helvete. Men du kjem ikkje til himmelen ved å vere snill og grei! Bibelen seier at vi er alle vreidens born. Vi er avla i synd, det finst ikkje håp i oss sjølv. Håpet er Jesus Kristus! Ved å tru at han døydde på krossen og stod opp igjen for dine synder, får du evig liv ufortent av nåde. Frelsens veg er enkel. Erkjenn at du er ein syndar. Vend deg bort frå synda. Ta imot Jesus som din personlege herre og frelsar. Dette er det gamle evangelium. Gud velsigne deg!

Herregud....

Avla i synd???? 

Du må være klar over at du bare tror på dette fordi du har den oppveksten du har. Hadde du vært min søster/bror, ville du ikke trodd på det. Hvor "sant" er det da, når det meste er indoktrinert i deg?

Anonymkode: b1dca...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, August 01, 2016 at 17.39, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på det som himmelen - > Universet. Helvete - > Dypt nede i tørre grotter.

Jeg tror ikke på bibelens forklaring. Samme med noahs ark. Jeg tror det er sant men at det faktisk var en lab med DNA.

Anonymkode: dc272...381

En lab med dna? Neppe. Det var en oversvømmelse i midtøsten. Uvitende som de var, trodde de at den dekket hele verden :) Det gjorde den ikke, men det finnes fysiske spor etter storflommen den dag i dag.

Anonymkode: b1dca...cc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...