Gå til innhold

Sykepleien og praksis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vurderer å gå sykepleien fra 2017, men lurer på hvor mye praksis det er og eventuelt hvor man får den? Tenker på alle tre årene. Jeg har allerede anatomi boken fra et annet studie jeg har gått men kan det være en fordel å begynne å lese litt allerede nå, og i så tilfelle på hva? 

Anonymkode: 7e2e8...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Vi hadde praksisen slik:

1. året: Semester 1: 4 dagers observasjonspraksis ellers undervisning, Semester 2: Undervisning og 8 ukers sykehjemspraksis.

2. året: Semester 1: Kun undervisning og oppgaver osv., Semester 2: 2 praksissteder på 8 uker hver, samt noe undervisning.

3. Året besto av praksis på 4 ulike steder på 8 uker hver, samt en periode med bachelorskriving.

Anonymkode: e4163...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye praksis på sykepleien, vi var på sykehjem (6 uker) kirurgisk og medisinsk sykehusavdeling (tilsammen 18 uker), en plass til på sykehus som varierte mellom poliklinikk/operasjon/akuttmottak/overvåkning (4 uker), føde/barsel/helsestasjon (2 uker), psykiatri (8 uker) og hjemmesykepleie (8uker). I tillegg var det mye observasjonspraksiser rund omkring av 1-4 dagers varighet.

Anonymkode: 1307e...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen er nesten 1 år praksis. De ulike skolene gjør det litt ulikt. Men man skal igjennom sykehjem, hjemmesykepleien, medisinsk avd, kirurgisk avd og psykiatri. En ledelses praksis siste året hvor man skal fungere som sykepleier og ta ansvar er også vanlig.

Anonymkode: bcf87...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...