Gå til innhold

hvordan avvise folk på tinder, sukker osv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har drevet med nettdating en periode på ca 1/2 år nå, og det er spesielt en ting jeg synes er vanskelig. Nemlig å avvise noen. Når jeg har merket det med en gang at det ikke stemmer, har det vært greit nok å si der og da at jeg ikke føler for å ta det videre. Og det har vært ok, og de jeg har truffet har akseptert det og satt pris på at jeg har vært direkte. Men nå, så er jeg i den situasjonen at jeg har truffet en mann 3 ganger. Han er veldig pen, smart og virker som en veldig god person. Men jeg kjeder meg når vi er sammen. Han er en litt beskjeden person, og jeg har tenkt at det kanskje blir bedre når han blir tryggere. Derfor har jeg truffet han flere ganger. Men nå sitter jeg bare og gruer meg til å treffe han igjen, fordi jeg kjenner at jeg ikke har lyst. Vi hadde sex forrige gang, og det var ikke noe suksess. Han driver og maser om når vi skal treffes igjen. Jeg tror han er skikkelig forelsket, og jeg har ikke lyst til å bare si det på telefon. Så jeg har tenkt å treffe han igjen en gang til for å avslutte det, evt se om noe er annerledes. Føler meg skikkelig slem. Driver og prater med andre som jeg har lyst til å treffe, men så føler jeg at jeg vil avslutte det med han her først. Og så blir det bortforklaringer til de jeg prater med om hvorfor vi ikke kan treffes enda, og jeg føler alt bare er rot.  

Anonymkode: 5052d...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste som hjelper er øvelse. Du må enkelt og greit bare øve deg i å gi avslag. Selv syntes jeg det var skikkelig vanskelig å si nei til feks telefonselgere og slik, men så startet jeg et eget selskap og ble oppringt døgnet rundt i et halvt år. Da fikk jeg skikkelig god trening i å si nei etter en liten stund, så nå har jeg ikke noen problemer med dette lengre :)

Anonymkode: 07baf...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som hjelper er øvelse. Du må enkelt og greit bare øve deg i å gi avslag. Selv syntes jeg det var skikkelig vanskelig å si nei til feks telefonselgere og slik, men så startet jeg et eget selskap og ble oppringt døgnet rundt i et halvt år. Da fikk jeg skikkelig god trening i å si nei etter en liten stund, så nå har jeg ikke noen problemer med dette lengre :)

Anonymkode: 07baf...3fa

Dette er jo to vidt forskjellige scenarioer. Å gi et avslag på et telefonsalg er ikke personlig. Du aner ikke hvem som er i den andre enden engang. Å avvise noen du har datet, hatt sex med og der vedkommende er kjempeinteressert i deg blir noe annet. Jeg forstår godt at TS synes at dette er vanskelig, og jeg synes det er rart om noen kan venne seg til dette og ta lett på det å avvise noen på dette stadiet. 

 

Personlig ville jeg kanskje ha sendt en melding om at det hadde vært fint å ha en samtale om hvordan det står mellom dere. Det gir en indikasjon på at du kommer til å avslutte relasjonen. Jeg hadde ikke følt meg så komfortabel med å planlegge å treffe noen jeg skal avvise som muligens tror at dette kommer til å bli en super date. Dette får du bare kjenne på selv. 

Det er uansett fint av deg at du ønsker å avslutte det på en redelig måte. 

Anonymkode: d76f4...6e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet med nettdating en periode på ca 1/2 år nå, og det er spesielt en ting jeg synes er vanskelig. Nemlig å avvise noen. Når jeg har merket det med en gang at det ikke stemmer, har det vært greit nok å si der og da at jeg ikke føler for å ta det videre. Og det har vært ok, og de jeg har truffet har akseptert det og satt pris på at jeg har vært direkte. Men nå, så er jeg i den situasjonen at jeg har truffet en mann 3 ganger. Han er veldig pen, smart og virker som en veldig god person. Men jeg kjeder meg når vi er sammen. Han er en litt beskjeden person, og jeg har tenkt at det kanskje blir bedre når han blir tryggere. Derfor har jeg truffet han flere ganger. Men nå sitter jeg bare og gruer meg til å treffe han igjen, fordi jeg kjenner at jeg ikke har lyst. Vi hadde sex forrige gang, og det var ikke noe suksess. Han driver og maser om når vi skal treffes igjen. Jeg tror han er skikkelig forelsket, og jeg har ikke lyst til å bare si det på telefon. Så jeg har tenkt å treffe han igjen en gang til for å avslutte det, evt se om noe er annerledes. Føler meg skikkelig slem. Driver og prater med andre som jeg har lyst til å treffe, men så føler jeg at jeg vil avslutte det med han her først. Og så blir det bortforklaringer til de jeg prater med om hvorfor vi ikke kan treffes enda, og jeg føler alt bare er rot.  

Anonymkode: 5052d...b76

Jeg tenker at en uskrevet regel er at når man driver nettdating så er alt lov, inkl å si fuck off på en pen måte.

Det blir temmelig slitsomt å bruke masse tid på å avslutte ting på nett i lengden.

Anonymkode: 7f213...5dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du finner ham så kjedelig, hvorfor i alle dager hadde du sex med ham?

Anonymkode: 9c721...a53

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvorfor du hadde sex med en du ikke vil være sammen med?

Anonymkode: fa03b...c78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begriper ikke hvorfor du hadde sex med han hvis du synes han var så kjedelig. Det hadde vært så mye lettere å avsluttet hvis du ikke hadde gått så langt som til sex. Du har selv har rotet deg langt inn i dette og det er vanskelig å avslutte nå, men du har ikke noe annet valg enn å fortelle han det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er. Du merker ingen kjemi og ser ingen fremtid i dette.

Anonymkode: 7f9f4...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet med nettdating en periode på ca 1/2 år nå, og det er spesielt en ting jeg synes er vanskelig. Nemlig å avvise noen. Når jeg har merket det med en gang at det ikke stemmer, har det vært greit nok å si der og da at jeg ikke føler for å ta det videre. Og det har vært ok, og de jeg har truffet har akseptert det og satt pris på at jeg har vært direkte. Men nå, så er jeg i den situasjonen at jeg har truffet en mann 3 ganger. Han er veldig pen, smart og virker som en veldig god person. Men jeg kjeder meg når vi er sammen. Han er en litt beskjeden person, og jeg har tenkt at det kanskje blir bedre når han blir tryggere. Derfor har jeg truffet han flere ganger. Men nå sitter jeg bare og gruer meg til å treffe han igjen, fordi jeg kjenner at jeg ikke har lyst. Vi hadde sex forrige gang, og det var ikke noe suksess. Han driver og maser om når vi skal treffes igjen. Jeg tror han er skikkelig forelsket, og jeg har ikke lyst til å bare si det på telefon. Så jeg har tenkt å treffe han igjen en gang til for å avslutte det, evt se om noe er annerledes. Føler meg skikkelig slem. Driver og prater med andre som jeg har lyst til å treffe, men så føler jeg at jeg vil avslutte det med han her først. Og så blir det bortforklaringer til de jeg prater med om hvorfor vi ikke kan treffes enda, og jeg føler alt bare er rot.  

Anonymkode: 5052d...b76

Så du er en slik jente som bare lurer menn til å ha sex og så dumper du de? Du vil ha noe nytt?

Anonymkode: b0522...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg synes ikke du trenger å møte han igjen. Bare si til at han det ikke funket for deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er en slik jente som bare lurer menn til å ha sex og så dumper du de? Du vil ha noe nytt?

Anonymkode: b0522...61b

Så dømmende du er da? Dette høres ut som en redelig jente som behandler folk ordentlig. Du vet jo ingenting om hva som har foregått i dette forholdet. Det er slike som deg som får folk til å kvie seg til å skrive innlegg her inne. Fy skam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...