Gå til innhold

Er det ikke litt barnslig å lese\se på Harry Potter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tross alt det er ungdomsbøker\filmer ?

Anonymkode: b3c0d...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja.. Kanskje? Men det er da ingenting galt i å være litt barnslig av og til :laugh:

Anonymkode: 40367...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av mine tidligere lærere pleide å si: "Du er ikke voksen før du tørr å være barnslig." 

Jeg syns at det er lov til å være barnslig, så lenge man vet hvilke områder man kan være det, og hvilke andre områder man må være en seriøs og ansvarlig voksen. Jeg tillater meg å se på barnslige filmer, og lese barnslige bøker, spille barnslige spill iblant, for hva skal det liksom gå utover, annet enn å gi meg glede? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Jeg er 41 år og leker med dokker og leker i sandkassa. Er jeg normal?

 

Anonymkode: a4539...b10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg ikke :)
De første bøkene bærer kanskje litt preg av å være for et ganske ungt publikum, men de siste er ikke noe jeg ville lest for et veldig ungt barn.

Forøvrig er også Hobbiten en barnebok, hører sjelden folk som setter tilsvarende spørsmålstegn ved den.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Emera

Men så herlig, da, å få drømme seg inn i et fantastisk hekseunivers! Harry Potter fenger dessverre ikke meg, jeg har gjort noen forsøk. Skulle ønske det gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med å være litt barnslig! Synes det er fint å ha en egen liten verden jeg kan drømme meg inn i noen ganger, for å "glemme" det virkelige liv. Man trenger det, og alle har sine ting. Jeg ser film, f.eks Harry Potter, mens noen strikker, trener, leser eller tegner. :) 

Men har du sett alle Harry Potter filmene (har ikke lest bøkene) så skjønner du at det ikke er så "barnslig" likevel. Mer mørkt og dystert. De første er veldig barnevennlige! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Langt i fra, you filthy muggle!

Anonymkode: 9a945...283

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en kommentar en gang om at ' bare tolvåringer hører på KIZZ':fnise:. Selv om jeg ikke hører på dem mer enn i ny og ne, og...tja...de var hvel populære på 70-tallet, så er hvel mange voksne som også hører på det? I hvert fall da jeg var på konsert med dem, var det mange nede i barnehage-alder, men også langt inn i godt voksen alder. Men aldersgruppe bør man egentlig bare drite i. Jeg elsker jo Tom og Jerry, langt oppe i voksen alder. Det er hva man liker, som betyr noe. Kan ærlig talt si at Within Temptation, og mange av disse moderne bandene bryr jeg meg fint lite om, men for dem som liker det, er det bare å gjøre det. Så om man er voksen og liker Harry Potter, så er  det jo bare å kjøre på😉

Anonymkode: db0c2...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er barnslig er å ikke høre på den musikken man vil, ikke lese de bøkene man vil og ikke se de filmene man vil fordi andre kan synes det er barnslig.

Anonymkode: 7c764...c4e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ispinne skrev:

Ingenting galt med å være litt barnslig! Synes det er fint å ha en egen liten verden jeg kan drømme meg inn i noen ganger, for å "glemme" det virkelige liv. Man trenger det, og alle har sine ting. Jeg ser film, f.eks Harry Potter, mens noen strikker, trener, leser eller tegner. :) 

Men har du sett alle Harry Potter filmene (har ikke lest bøkene) så skjønner du at det ikke er så "barnslig" likevel. Mer mørkt og dystert. De første er veldig barnevennlige! 

Når man er voksne da burde man oppføre seg voksent og legge vekk barnslige ting. 

Anonymkode: b7eba...c88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...