Gå til innhold

SOPPINFEKSJON FOR TREDJE GANG


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har fått en soppinfeksjon igjen for tredje gang, siden februar. jeg vasker meg ikke nedentil med såpe og passer på at underlivet får puste løpet av en dag. sluttet på p piller(loette 28) for kanskje en til to måneder siden og har hørt man kan få soppinfeksjon etter man slutter med p piller. er det noen som har gjennomgått sopp i underlivet flere gsnger som har noen tips til hvordan ikke få det?

Anonymkode: 37c89...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type undertøy bruker du? Og hvor varmt vasker du håndklær og undertøy? Bruker du sur såpe i underlivet? 

Anonymkode: fbd8c...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type undertøy bruker du? Og hvor varmt vasker du håndklær og undertøy? Bruker du sur såpe i underlivet? 

Anonymkode: fbd8c...650

bruker string, egentlig veldig usikker på hvor varmt det blir vasket fordi det ikke er jeg som vasker som oftest. bruker ingenting i underlivet, bruker så klart på kroppen og da kan det vell hende såpen har rent ned til underlivet.

Anonymkode: 37c89...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bruker string, egentlig veldig usikker på hvor varmt det blir vasket fordi det ikke er jeg som vasker som oftest. bruker ingenting i underlivet, bruker så klart på kroppen og da kan det vell hende såpen har rent ned til underlivet.

Anonymkode: 37c89...ce3

Her har du sannsynligvis forklaringen på gjentatte soppinfeksjoner. Siden du i tillegg ikke bruker intimsåpe, så gjør du kanskje ikke det i anus heller? Uansett vil tarmflora, som ofte inneholder sopp, bli spredt via stringen til underlivet. Du bør slutte å bruke string, ta enda en soppkur, begynne å vaske underlivet og anus en gang i døgnet og smøre med olivenolje etter vask. Dette er råd jeg fikk fra gynekologen. Det er lett å få sopp om man aldri bruker såpe, men også ved for ofte såpebruk (mer enn en gang indøgnet). Intimsåpe har lav ph-verdi og er ikke skadelig for normalflora. Om soppen ikke forsvinner denne gangen, bør en Diflucankur som du kan få på resept (mye rimeligere enn uten resept) forsøkes. 

Anonymkode: f4dfa...84b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bruker string, egentlig veldig usikker på hvor varmt det blir vasket fordi det ikke er jeg som vasker som oftest. bruker ingenting i underlivet, bruker så klart på kroppen og da kan det vell hende såpen har rent ned til underlivet.

Anonymkode: 37c89...ce3

Legg bort stringtrusene din og vask undertøy og kluter/håndklær på minst 60 grader og problemet ditt forsvinner som dugg for solen. Kjøp deg en Diflucan tablett på apotket når undertøyet er byttet. 100 % bomullsundertøy er best. 

Anonymkode: fbd8c...650

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her har du sannsynligvis forklaringen på gjentatte soppinfeksjoner. Siden du i tillegg ikke bruker intimsåpe, så gjør du kanskje ikke det i anus heller? Uansett vil tarmflora, som ofte inneholder sopp, bli spredt via stringen til underlivet. Du bør slutte å bruke string, ta enda en soppkur, begynne å vaske underlivet og anus en gang i døgnet og smøre med olivenolje etter vask. Dette er råd jeg fikk fra gynekologen. Det er lett å få sopp om man aldri bruker såpe, men også ved for ofte såpebruk (mer enn en gang indøgnet). Intimsåpe har lav ph-verdi og er ikke skadelig for normalflora. Om soppen ikke forsvinner denne gangen, bør en Diflucankur som du kan få på resept (mye rimeligere enn uten resept) forsøkes. 

Anonymkode: f4dfa...84b

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diflucan-pfizer-547967

Jeg ser noen tilstadighet skriver her inne at Diflucan er billigere på resept. Dette stemmer ikke. Diflucan 150 mg. 1 tablett er merket med stjerne. Det er dermed fri prissetting fra apoteket for denne. Ved å gå til lege og betale en konsultason på ca. 200 kr. I tillegg til tabletten så blir dette et steindyrt råd. Blå resept får man ikke denne medisinen på for gjentatte soppinfeksjoner i underlivet når dete r første gangs behandling mrd Diflucan. 

Anonymkode: fbd8c...650

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/diflucan-pfizer-547967

Jeg ser noen tilstadighet skriver her inne at Diflucan er billigere på resept. Dette stemmer ikke. Diflucan 150 mg. 1 tablett er merket med stjerne. Det er dermed fri prissetting fra apoteket for denne. Ved å gå til lege og betale en konsultason på ca. 200 kr. I tillegg til tabletten så blir dette et steindyrt råd. Blå resept får man ikke denne medisinen på for gjentatte soppinfeksjoner i underlivet når dete r første gangs behandling mrd Diflucan. 

Anonymkode: fbd8c...650

Tabletten koster 45 kr på resept (synonympreparatet), og 249 kr uten resept. Om man har frikort, blir det i alle fall rimeligere. En konsultasjon hos lege koster ofte under 200 kr. 

Anonymkode: f4dfa...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tabletten koster 45 kr på resept (synonympreparatet), og 249 kr uten resept. Om man har frikort, blir det i alle fall rimeligere. En konsultasjon hos lege koster ofte under 200 kr. 

Anonymkode: f4dfa...84b

Og glemte dette: Må man gå på Diflucan i noen uker, som man ofte må ved gjentakende sopp, blir det MYE rimeligere på resept. 

Anonymkode: f4dfa...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tabletten koster 45 kr på resept (synonympreparatet), og 249 kr uten resept. Om man har frikort, blir det i alle fall rimeligere. En konsultasjon hos lege koster ofte under 200 kr. 

Anonymkode: f4dfa...84b

Synonym preperat ja. Også må du igjen, legge til egenandelsbetalingen hos legen for å få resept. Da lander du på en høyere pris ennå gå på apoteket uten resept. 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og glemte dette: Må man gå på Diflucan i noen uker, som man ofte må ved gjentakende sopp, blir det MYE rimeligere på resept. 

Anonymkode: f4dfa...84b

Du gir råd og veilending i strid med både regler på forumet  og bruksanvisningen til preperatet. 

Anonymkode: fbd8c...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synonym preperat ja. Også må du igjen, legge til egenandelsbetalingen hos legen for å få resept. Da lander du på en høyere pris ennå gå på apoteket uten resept. 

 

Du gir råd og veilending i strid med både regler på forumet  og bruksanvisningen til preperatet. 

Anonymkode: fbd8c...650

Om du kan litt enkel hoderegning, så skjønner du at man sparer penger om man skal ta Diflucan flere ganger enn en gang. De er jo ti ganger så dyre uten resept. Ofte får man to tabletter på resept første gangen, som skal ta med en ukes mellomrom. Noen må ha en lantidskur på 8-12 uker. Det er ikke strid med regler, nå for du slappe av litt. Du kan tydeligvis ikke så mye om behandling med Diflucan, men da får du slutte å late som du kan det.

Anonymkode: f4dfa...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med stringtruser, vask deg med vann evt intimsåpe en gang i blant, sørg for å vaske/tørke ordentlig bak etter nummer 2... Drikk biola.. Har hørt at å sette seg i badekaret/en balje med vann med eddik og salt skal hjelpe (usikker på effekten selv), eller å drikke eplecidereddik. 

I verste fall vil jeg anbefale Daktacort. Det er en salve mot fotsopp som kan brukes i underlivet (fikk den anbefalt av gynekolog). Oppbevares i kjøleskap så du må spørre etter den på apoteket. Funker fjell - smører et par tre ganger om dagen til det er borte, og noen dager ekstra. Inni og utapå. Gjerne i kombinasjon med en av de stikkpillene man får kjøpt på apoteket. 

Anonymkode: 8592d...0ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt med stringtruser, vask deg med vann evt intimsåpe en gang i blant, sørg for å vaske/tørke ordentlig bak etter nummer 2... Drikk biola.. Har hørt at å sette seg i badekaret/en balje med vann med eddik og salt skal hjelpe (usikker på effekten selv), eller å drikke eplecidereddik. 

I verste fall vil jeg anbefale Daktacort. Det er en salve mot fotsopp som kan brukes i underlivet (fikk den anbefalt av gynekolog). Oppbevares i kjøleskap så du må spørre etter den på apoteket. Funker fjell - smører et par tre ganger om dagen til det er borte, og noen dager ekstra. Inni og utapå. Gjerne i kombinasjon med en av de stikkpillene man får kjøpt på apoteket. 

Anonymkode: 8592d...0ad

Dactacort inneholder kortison i tillegg til soppmiddel. Tviler på at det er særlig bra å smøre med kortisonsalve inni skjeden, da kan man få tynne slimhinner. Da bør man kun smøre utenpå. Det er bedre å kjøpe en kominasjonspakning med Canesten eller Pevaryl, siden man også bør behandle inni skjeden.

Anonymkode: f4dfa...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...