Gå til innhold

Føler meg stygg og ekkel :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt over halvveis i svangerskapet og føler meg virkelig ikke fresh! Har gått opp 5 kg og føler jeg ser dvask og feit ut. Såvidt jeg tør å sitte i hagen i bikini og nyte været i tilfelle naboer ser meg.. føler sideflesket "henger" over bukser  og i det hele tatt. Trener noen ganger i uken men ikke så mye som før. Føler at jeg ser sliten ut i ansiktet og håret er ikke samarbeidsvillig.. sambo sier jeg er nydelig men jeg føler meg virkelig ikke bra. 

Er det normalt å føle seg sånn? Noen tips til hvordan jeg kan føle meg litt bedre? Går på selvtilliten løs, og vil nesten ikke gå ut lenger.. trodde man skulle føle seg flott som gravid, jeg har alltid syntes gravide er noe av det vakreste som fins..vel.. :(

Anonymkode: a5019...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følte meg sånn de første 3-4 månedene i hvertfall, men utifra bilder så SÅ jeg virkelig sånn ut også. Altså trøtt, sliten osv. Men det gikk over og når man får ordentlig mage så ser man ikke lenger litt småtjukk ut 😊

Anonymkode: 7af00...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 5 kilo og er bare i uke 11😝

Anonymkode: ac260...139

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette har mest med selvtilliten din å gjøre og det uvante med at kroppen endrer seg. Jeg har gått opp mer enn deg og er også 5 måneder på vei, men likevel føler jeg meg ganske fin. Ikke at jeg ser bra ut i bikini liksom, men jeg er tross alt gravid. Tenk på at dette er en periode i livet hvor man faktisk skal legge på seg og få mage, og nyt graviditeten.

Anonymkode: fc267...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Er du overvektig? 5 kg er ikke mye... Jeg hadde lagt på meg 6 kg i uke 12. 

Ellers er det vanlig å føle seg litt blæh til tider med oppblåst og forstoppet mage 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt på meg 8 kg nå i uke 24, går litt opp og ned med selvfølelsen men stort sett føler jeg meg veldig bra. Jeg tror du må prøve å snu tankegangen din litt, de færreste bryr seg katta om hvordan du ser ut og ofrer ikke håret/sideflesket ditt en tanke. Prøv å finne ting som får det til å føle deg bedre, f.eks en tur til frisøren eller ansiktsbehandling for å freshe deg opp litt. Litt ekstra egenpleie er lov i disse mnd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg hjalp det å ta en tur til frisøren for klipp og strip og unne med et par kjoler jeg følte meg vel i. Har brukt bukse minimalt og valgt klær som ikke klemmer eller lager valker. På bikini fronten har jeg en som går høyt opp på magen og det blir ingen velting. 

Kan også anbefale neglelakk på tærne som et enkelt grep for å føle seg bedre ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode svar! Skal prøve meg på litt mer egenpleie! Og snu tankegangen.. Og nei, jeg er ikke overvektig. Hadde bmi på 20 før graviditet. 

Anonymkode: a5019...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 kg er ikke mye i det hele tatt. Jeg er i uke 35 nå og har lagt på meg 20 kg. Og jeg hadde BMI på 29 før graviditeten, så du kan jo tenke deg hvordan jeg føler meg...

Anonymkode: 8547c...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være stygg og ekkel en periode er ikke krise, såpass må man tåle

Anonymkode: 28a87...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg også slik. Er i uke 35 og gubben har ikke vært interessert i sex eller nærhet siden jeg ble gravid. Vet jeg ser ok ut, men føler meg særdeles lite attraktiv, omtrent som en strandet hval. Lagt på meg 10 kg, har ødem i beina, bekkenløsning og vagger som en gås når jeg går. Eneste som mangler er rullator... tror mye kommer av at mannen er så lite til stedet fysisk. 

Anonymkode: 5ad88...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg også slik. Er i uke 35 og gubben har ikke vært interessert i sex eller nærhet siden jeg ble gravid. Vet jeg ser ok ut, men føler meg særdeles lite attraktiv, omtrent som en strandet hval. Lagt på meg 10 kg, har ødem i beina, bekkenløsning og vagger som en gås når jeg går. Eneste som mangler er rullator... tror mye kommer av at mannen er så lite til stedet fysisk. 

Anonymkode: 5ad88...98d

Slutt å klag, ødem grad tre her i store deler av kroppen og tre dager på overtid. Lagt på meg 30 kg. Var slank før svangerskapet. Jeg ser ut som en feit sjøstjerne når jeg går. Klarer ikke bøye knærne omtrent, hehe 

Anonymkode: db672...2ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er i det minste gravide, jenter! Jeg fødte for 8 uker siden og har bare gått ned 10 av de 20 kg jeg la på meg totalt. Sitter altså fast med 10 kg for mye. Føler meg feit som en stygg gris, og har masse magefett som gjør at jeg enda ser gravid ut. Lårene er gigantiske. Er 172 og 73 kg. Aldri vært overvektig før. Begynner å grine når jeg ser den stygge kroppen min. 

Anonymkode: 23598...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 kg er ikke mye i det hele tatt. Jeg er i uke 35 nå og har lagt på meg 20 kg. Og jeg hadde BMI på 29 før graviditeten, så du kan jo tenke deg hvordan jeg føler meg...

Anonymkode: 8547c...0da

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg også slik. Er i uke 35 og gubben har ikke vært interessert i sex eller nærhet siden jeg ble gravid. Vet jeg ser ok ut, men føler meg særdeles lite attraktiv, omtrent som en strandet hval. Lagt på meg 10 kg, har ødem i beina, bekkenløsning og vagger som en gås når jeg går. Eneste som mangler er rullator... tror mye kommer av at mannen er så lite til stedet fysisk. 

Anonymkode: 5ad88...98d

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å klag, ødem grad tre her i store deler av kroppen og tre dager på overtid. Lagt på meg 30 kg. Var slank før svangerskapet. Jeg ser ut som en feit sjøstjerne når jeg går. Klarer ikke bøye knærne omtrent, hehe 

Anonymkode: db672...2ff

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere er i det minste gravide, jenter! Jeg fødte for 8 uker siden og har bare gått ned 10 av de 20 kg jeg la på meg totalt. Sitter altså fast med 10 kg for mye. Føler meg feit som en stygg gris, og har masse magefett som gjør at jeg enda ser gravid ut. Lårene er gigantiske. Er 172 og 73 kg. Aldri vært overvektig før. Begynner å grine når jeg ser den stygge kroppen min. 

Anonymkode: 23598...bc5

Jeg er helt sikker på at dere alle ser veldig mye bedre ut enn dere selv ser i speilet!

Ja, vi får noen ekstra kilo nå og noen av oss får ødem. Noen mister alt rett etter fødselen, noen må amme dem bort og andre bruker lenger tid. Men husk at selv om det ikke føles sånt, er det noe helt fantastisk kroppen deres går igjennom! Vi produserer faktisk barn og det ville vært raet og dette skjedde uten noen konsekvenser. 

Hadde en liten baby sovende på magen tidligere i sommer og nå gleder jeg meg sånn at jeg ikke ser de ekstra kiloene lenger.

Vær grei med dere selv! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...