Gå til innhold

Norsk mat er elendig!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Norge finnes det bare to store mat-kartell. Henholdsvis Norgesgruppen og Reitan-gruppen, og i praksis bestemmer de hva alle nordmenn skal spise til middag hver eneste dag.

Nivået på frossen-pizza i Norge er helt elendig! All frossen-pizza smaker egentlig piss. Big One består av nitti prosent deig, og resten er ost. Grandiosa smaker bare papp, med noen ostebiter oppå.

Samme med alt som er av potetgull og chips også. Smaker nesten bare salt. Med kanskje bittelitt pepper, paprika eller bacon-smak. Hva mer finnes det egentlig? Ikke en j*vla dritt!

 

Anonymkode: fc32f...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du skulle tatt et oppgjør med dine egne matvaner, ts. :)

Anonymkode: 091c2...08b

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er glad i drittmat uansett.

Anonymkode: d8efc...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge finnes det bare to store mat-kartell. Henholdsvis Norgesgruppen og Reitan-gruppen, og i praksis bestemmer de hva alle nordmenn skal spise til middag hver eneste dag.

Nivået på frossen-pizza i Norge er helt elendig! All frossen-pizza smaker egentlig piss. Big One består av nitti prosent deig, og resten er ost. Grandiosa smaker bare papp, med noen ostebiter oppå.

Samme med alt som er av potetgull og chips også. Smaker nesten bare salt. Med kanskje bittelitt pepper, paprika eller bacon-smak. Hva mer finnes det egentlig? Ikke en j*vla dritt!

 

Anonymkode: fc32f...d19

Nå er det riktignok en del å utsette på utvalget i enkelte butikker, men når du drar frem frossenpizza og potetgull mistenker jeg at problemet ditt egentlig ikke er så veldig stort. 

Anonymkode: e30fe...6e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Ingen som sier at du må spise pizza til middag hver dag. Selv klarer jeg meg fint uten frossenpizza. Det er greit å ha hvis jeg er syk og ikke orker å stå på kjøkkenet. 

Av potetgull så har vi faktisk flere smaker en salt. Jeg syns de andre faktisk smaker det som står på posen, eller kanskje det er smaksløkene mine som ikke er så fisefine på det? Du kan også bruke dipp til potetgull for å få mer smak, du MÅ ikke bruke posene som du blander i rømme. Du kan fint finne oppskrift på det og lage din egen versjon. 

Ingen bestemmer hva du skal spise til middag. Det er bare noe du tydeligvis innbiller deg. Om du vil ha bedre pizza så bestill fra peppes eller noe. 

Evt du kan lage din egen pizza å ha på hva en du vil, krydre den osv med alt mulig krydder du finner på butikk eller utlendingsbutikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I Norge finnes det bare to store mat-kartell. Henholdsvis Norgesgruppen og Reitan-gruppen, og i praksis bestemmer de hva alle nordmenn skal spise til middag hver eneste dag.

Nivået på frossen-pizza i Norge er helt elendig! All frossen-pizza smaker egentlig piss. Big One består av nitti prosent deig, og resten er ost. Grandiosa smaker bare papp, med noen ostebiter oppå.

Samme med alt som er av potetgull og chips også. Smaker nesten bare salt. Med kanskje bittelitt pepper, paprika eller bacon-smak. Hva mer finnes det egentlig? Ikke en j*vla dritt!

 

Anonymkode: fc32f...d19

Unnskyld at jeg ler, men du karakteriserer norsk mat utfra dine opplevelser med frossenpizza? Herregud, du har jo ikke peiling på hva mat er. Det er ikke norsk mat som er elendig, det er matvanene dine som er elendige.

Anonymkode: 2d521...9ea

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Du får lage maten selv,og norske råvarer som fisk,grønnsaker og kjøtt har bra kvalitet! Ferdugmat er ferdigmat uansett hvor i verden du er :-)  men nå koser jeg meg med to pils og en Grandiosa iblant faktisk :-D med ekstra pepperoni og ost. Er meg da,på en fredag :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så lei den matkrigen. Kjære vene. Hvor mye mat skal folk ha i seg egentlig? Hva er det neste? Å spise seg til døde?

Anonymkode: 4dbee...e1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frossenpizza er ikke mat. Lag pizzaen selv! Eller kjøp ferdig tynn bunn og ha på det du liker om du ikke gidder/får til å lage bunnen selv. Norge har mye bra mat så lenge du styrer unna frossenpizza, frossen mac&cheese, fjordland og sånn dritt. Potetgull finnes i mange forskjellige smaker om du bare gidder å lete litt. Jeg syns norsk pottis er mye bedre enn svensk f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg TS.
Mye av matvarene i Norge er proppfulle av salt. Enten det er pose-supper,gryteretter...Lasagne, ferdigpizza..Til og med pålegg.

Bedre å lage maten sin selv, da vet man iallefall hva man får ^_^ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS burde ha skrevet: Ferdigmat er elendig! Som tittel istedet...

Anonymkode: 9c68e...ff9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catalina Culès

All ferdigmat er elendig, så hva med å heller lage maten selv, så blir det både sunnere og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at utvalget i de norske butikkene er dårlig.

Anonymkode: 36f72...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvaliteten på spesielt norske kjøttvarer er begredelig, men du har andre problemer med kostholdet ditt, åpenbart.

Anonymkode: 875dd...b29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du hevder at norsk mat er elendig, og det du trekker frem er frossenpizza og potetgull? Her er det jo matvanene dine som er problemet. Norsk mat er absolutt ikke elendig dersom du faktisk gjør en innsats på kjøkkenet. 

Anonymkode: f198e...d60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at norsk mat (les: husmannskost) ofte kan være ganske kjedelig og er gjerne litt for mild i smaken for mine preferanser. Likevel har norske råvarer generelt høy kvalitet og kan bli riktig godt dersom man tilbereder det riktig.
Ferdigmat skal være billig å produsere og inneholder derfor gjerne lite smak (med unntak av salt) og grønnsaker, dette problemet er nok ganske globalt, men andre land har gjerne større konkurranse blant leverandørene som derfor driver derfor hverandre frem. 
Det beste er nok å lage maten selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24/7/2016 at 12.25, AnonymBruker skrev:

I Norge finnes det bare to store mat-kartell. Henholdsvis Norgesgruppen og Reitan-gruppen, og i praksis bestemmer de hva alle nordmenn skal spise til middag hver eneste dag.

Nivået på frossen-pizza i Norge er helt elendig! All frossen-pizza smaker egentlig piss. Big One består av nitti prosent deig, og resten er ost. Grandiosa smaker bare papp, med noen ostebiter oppå.

Samme med alt som er av potetgull og chips også. Smaker nesten bare salt. Med kanskje bittelitt pepper, paprika eller bacon-smak. Hva mer finnes det egentlig? Ikke en j*vla dritt!

 

Anonymkode: fc32f...d19

Fortell meg hva som er galt med den beste frossenpizzaen, nemlig: http://www.oetker.no/no-no/vaare-produkter/tradizionale/produktsortiment.html

Den er riktignok ikke norsk, men selges i norske butikker. 

Når det gjelder potetgullet, vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Mener du at potetgull er verre i Norge enn andre steder? Eneste jeg er temmelig sikker på, er at du finner ingen andre land i Europa som har så enormt utvalg av potetgull og junk som det vi har i Norge.

Ellers er jeg ytterst skeptisk til dine matvaner. Overskriften var veldig interessant, og jeg klikket meg inn for å diskutere nivået på norsk mat. Og du snakker om pizza og potetgull. Skuffa :-(

Anonymkode: c2cbe...41b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest

Utvalget av pølser tar seg opp, men pølser kan man lage selv.

For øvrig glemte du å nevne Coopgruppen som er den tredje store djevelen her i landet på matvarer.

Selv lager jeg fisk på mange måter. Utrolig godt og sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...