Gå til innhold

Klippe gresset kl 22.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen rett borti gata er ute og klipper gresset akkurat nå, kvart over 10 på en lørdags kveld. Jeg kjenner jeg blir sur over folks hensynsløshet, men priser meg mest lykkelig over at mine barns soveromsvinduer vender andre veien, Men virkelig, hvem er det som gjør slikt? Det underligste er at de har leieboere i kjelleren, som fikk baby tidligere i år (og det regner jeg med husverten er klar over), og vedkommende klipper gresset 3-4 meter fra soveromsvinduet deres. Hva i all verden tenker man med når man gjør slikt?

Anonymkode: bc4ae...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor selv i boligfelt, og jeg bryr meg virkelig ikke om hva naboene gjør! Om de så slår plenen søndag formiddag spiller da ingen rolle? Så lenge det er stille mellom 23 og 07 bør folk være fornøyd! Det er sommer! La folk holde på ute! Flytt på landet om du ikke tåler lyder!!

Anonymkode: 57df6...e16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er ro kl. 23, så kan du ikke klage på noen verdens ting.

Anonymkode: a0436...124

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så farlig? Det er sommer og lange lyse, varme kvelder. La nå folk få holde på :Nikke: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel heller det at folk ikke tenker så veldig mye lenger enn sin egen nesetipp. De tenker vel at de har sitt på det rene etter som klokken ikke har passert 23, og bryr seg lite om eventuelle barn som måtte sove osv. Det er de samme folkene som bruker motorsaga klokken 07 en lørdags morgen... 

Jeg er enig i at man må tåle en god del når man bor i tettbygde strøk, men jeg irriterer meg allikevel over de som ikke gidder å ta hensyn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det ofte både gressklipping og hekketrimming til langt på kveld. Greit nok at de har "lov", men det er da lov til å vise litt hensyn når det bor 5 barn under 4 år i 3 av nabohusene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lørdag.

Gressklippere pleier ikke være det som bråker mest eller lengst på lørdager i tettbygde strøk..

Mellom 07 og 23 er det lov å bråke. Ingen andres feil at du har barn. 

Anonymkode: bbbf4...098

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lørdag.

Gressklippere pleier ikke være det som bråker mest eller lengst på lørdager i tettbygde strøk..

Mellom 07 og 23 er det lov å bråke. Ingen andres feil at du har barn. 

Anonymkode: bbbf4...098

Forskjell på byen og et boligfelt. Ingen natteranglere her vi bor gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal ta hensyn til absolutt alt og alle så kan man jo stort sett aldri gjøre noe som bråker ute og en vanlig villahage tar jo ikke akkurat all verdens tid å klippe. Barn har vel heller ikke vondt av å lære seg å sove i litt støy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hører noen sette i gang på et litt sent tidspunkt (har aldri hørt det etter 23) tenker jeg helst at det er noen i beit for tid. At svigermor kommer på besøk i morgen osv. De færreste gjør det for de synes dette er den beste tiden.

Selv har jeg gressklipper uten motor, men har vel ikke brukt denne etter 21 vanlige dager eller 19 i helgene. Lyden av en slik går ikke langt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Mellom 07 og 23 er det lov å bråke. 

Anonymkode: bbbf4...098

Du tar feil. Borettslag har ofte en regel om at støyende arbeid (som gressklipping) skal gjøres før kl 20 og at det skal være helt stille mellom 23 og 07. Loven har imidlertid ingen spesifikke klokkeslett for når det skal være stille, men sier kun noe om å forstyrre omgivelsene, "alminnelig fred og orden" og nattero. Loven er kun et absolutt minimum, sunn fornuft og hensyn til medmennesker kommer i tillegg og er noe man bør tenke på før man forstyrrer naboene på et tidspunkt ethvert oppegående menneske skjønner er sent og langt etter små barns leggetid, men jeg skjønner at du mangler litt i hensynsdepartementet. 

Anonymkode: bc4ae...2ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått deg dersom det hadde skjedd ofte, men når du kun viser til dette enkelttilfelle og det er sommerferie og før kl. 23 synes jeg ikke det er så mye å ta på vei for. Litt bråk på kveldstid, og da særlig om sommeren, er ikke til å unngå med mindre man bor i ingenmannsland. Barna dine ble jo ikke påvirket av dette, og ettersom du skrev dette innlegget hadde du ikke lagt deg for å sove. Jeg forstår ikke hvorfor du hisser deg opp over noe som ikke har en påvirkning på husstanden din.

Anonymkode: a0bdd...5e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Unger bør vennes på litt hverdagstøy, ellers må man jo liste seg rundt så fort de sovner. Mine har jeg vent til støy, så de sover gjennom det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sunday, July 24, 2016 at 10.50, skrue skrev:

Om jeg hører noen sette i gang på et litt sent tidspunkt (har aldri hørt det etter 23) tenker jeg helst at det er noen i beit for tid. At svigermor kommer på besøk i morgen osv. De færreste gjør det for de synes dette er den beste tiden.

Selv har jeg gressklipper uten motor, men har vel ikke brukt denne etter 21 vanlige dager eller 19 i helgene. Lyden av en slik går ikke langt.

 

To av naboene våre klipper alltid gress/mekker bil/spyler eg eller annet/driver med sirkelsag til langt på kveld. Tviler på at svigermor kommer så ofte på besøk, begge er rundt 60😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Unger bør vennes på litt hverdagstøy, ellers må man jo liste seg rundt så fort de sovner. Mine har jeg vent til støy, så de sover gjennom det meste :)

Høylytt stønning? :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Mysticgirl skrev:

Unger bør vennes på litt hverdagstøy, ellers må man jo liste seg rundt så fort de sovner. Mine har jeg vent til støy, så de sover gjennom det meste :)

Så enig. Barn bør takle hverdagslyder. Alt for mange foreldre som hysjer på deg fordi poden sover

Anonymkode: 3dd9f...07e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/24/2016 at 13.30, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Borettslag har ofte en regel om at støyende arbeid (som gressklipping) skal gjøres før kl 20 og at det skal være helt stille mellom 23 og 07. Loven har imidlertid ingen spesifikke klokkeslett for når det skal være stille, men sier kun noe om å forstyrre omgivelsene, "alminnelig fred og orden" og nattero. Loven er kun et absolutt minimum, sunn fornuft og hensyn til medmennesker kommer i tillegg og er noe man bør tenke på før man forstyrrer naboene på et tidspunkt ethvert oppegående menneske skjønner er sent og langt etter små barns leggetid, men jeg skjønner at du mangler litt i hensynsdepartementet. 

Anonymkode: bc4ae...2ad

Velger man å bo tett på andre folk som i et borettslag eller ei blokk vil der alltid være noe bråk døgnet rundt. Og gressklippere bråker minimalt i forhold til alt annet man må svelge.

Regner f.eks med ar dere ikke setter munnbind på barna klokka 23-07? Så tja hvem som har problemer i hensynsdepartementet kan diskuteres. Barnefamilieoverhoder har i alle fall generelt en eller annen syk formening om at de ikke bråker og at alle skal ta hensyn til dem, mens de selv holder nabolaget våkent døgnet rundt med en minstemann med kolikk, en 6 åringer med sinneproblemer og ei bikkje med angst som bjeffer..

Anonymkode: bbbf4...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man tenker tydeligvis ikke. Kan du ikke gå bort å si fra? "Klipp det en annen tid på døgnet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånt man gjør hvis man vil ta hevn på naboen for et eller annet :fnise: 

Jeg har naboer som driver og reparerer diverse motorsykler, firhjulinger og annet som lager masse lyd når jeg vil sove, så under fotball-VM nå nylig planla jeg å ta fram gressklipperen når Island spilte sine seierskamper, bare for å ta hevn. Men jeg er altfor snill til å gjøre det,jeg bare hadde stor glede av å planlegge "hevnen" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...