Gå til innhold

Tine frosne reker


paulette

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt frosne, ganske store reker som skal spises om ca 4-5 timer. Hvordan kan jeg best tine dem? Burde jeg ha dem i kjøleskap først? Vannbad? Utover kjøkkenbenken? Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier bare å legge dem på avispapir, på kjøkkenbenken jeg. Ikke i en klump, men flatt utover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å legge de i kaldt vann. Da får man vasket de samtidig, og får bort noe salt, er ikke så glad i altfor salt mat. Ligger vel ca ei halv time, da er de tint. Kjøleskap er kanskje litt kort tid, men å spre de utover ei avis på kjøkkenbenken fungerer også fint.

Når de er ferdig tint, legger du de i kjøleskapet. Med plast over!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, paulette skrev:

Jeg har nettopp kjøpt frosne, ganske store reker som skal spises om ca 4-5 timer. Hvordan kan jeg best tine dem? Burde jeg ha dem i kjøleskap først? Vannbad? Utover kjøkkenbenken? Håper noen kan hjelpe meg!

http://www.dinside.no/918026/slik-tiner-du-rekene

Kjøpte 5kg frosne reker fra Spar denne uken, 300kr. YUM :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke avispapir så da satser jeg på kaldt vann og så inn i kjøleskapet etterpå! Jeg kjøpte en kilo til 50kr på Coop Extra, sommermat :laugh: Tusen takk for svar!

Endret av paulette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Micki*

Du kan bruke vanlig kjøkkenpapir på et brett og spre rekene utover, vet flere i familien min tyr til dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å ha dem i et dørslag og skyller dem (lenge) i kaldt vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...