Gå til innhold

Dere som har hatt blod på papiret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Noen av dere som har merket blod på papiret når dere har tørket dere etter avføirng? Hvordan ser det ut? Er hele papiret rødt?

Fordi merket to røde flekker på papiret her om dagen, på hver sin side, men er rimelig sikker at det ikke er blod og at det bare er skorper av mat(???)

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rødt og "friskt". Hvor mye/lite er varierende. 

Anonymkode: 5b7ce...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rødt og "friskt". Hvor mye/lite er varierende. 

Anonymkode: 5b7ce...701

Ok. Og du kunne se blodet ditt klart og tydelig? Det var liksom ikke bare to sånne flekker? 

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt blod på papiret etter avføring. Å så lenge det er lite og tydelig rødt og friskt så er det mest sannsynlig et blodkar i endetarmen som har bristet og er i de fleste tilfeller helt ufarlig. Hvis det er mørkt (nesten svart) så komer det fra lenger opp i systemet og da ble man følge med litt :) 

Anonymkode: 043f0...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt blod på papiret etter avføring. Å så lenge det er lite og tydelig rødt og friskt så er det mest sannsynlig et blodkar i endetarmen som har bristet og er i de fleste tilfeller helt ufarlig. Hvis det er mørkt (nesten svart) så komer det fra lenger opp i systemet og da ble man følge med litt :) 

Anonymkode: 043f0...c66

Det er en sannhet med modifikasjoner. Rødt, friskt blod kan også komme fra øvre del av tarmen, det kommer an på hvor mye det blir og hvor for transporten går i tarmen. Som tommelfingerregel bør all blod i/på avføring, på papir eller i toalettskålen som kommer fra tarmen undersøkes. Ett enkelttilfelle trenger ikke nødvendigvis det, da. 

Anonymkode: 12dd7...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt blod på papiret etter avføring. Å så lenge det er lite og tydelig rødt og friskt så er det mest sannsynlig et blodkar i endetarmen som har bristet og er i de fleste tilfeller helt ufarlig. Hvis det er mørkt (nesten svart) så komer det fra lenger opp i systemet og da ble man følge med litt :) 

Anonymkode: 043f0...c66

Kan du forklare litt nærmere hvordan du så blodet? Så du på papirer etter at du tørka deg?

90% sikker på at det ikke var blod hos meg, men en skorpe av jordbær. De to bittesmå skorpene var også på hver sin side av papiret. Når jeg skulle tørke meg der igjen, så var det ikke mer rødt.

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har avføring opp til 4 ganger daglig pga medfødt sykdom, og kan av og til tørke meg så mye at jeg blør litt. Det er ikke farlig, men da jeg var barn så legen på det og sa det var greit. Har ikke hemoroider, det er bare at det blir så sårt. 

Anonymkode: 80a85...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare litt nærmere hvordan du så blodet? Så du på papirer etter at du tørka deg?

90% sikker på at det ikke var blod hos meg, men en skorpe av jordbær. De to bittesmå skorpene var også på hver sin side av papiret. Når jeg skulle tørke meg der igjen, så var det ikke mer rødt.

Anonymkode: 5683b...9ad

Så det da jeg skulle tørke på slutten (etter å ha fjernet det meste). Så tipper at det var et blodkar akkurat i åpningen som hadde sprukket. Det kan skje ved hard mage feks da det kan bli trykk på tarmen. 

Anonymkode: 043f0...c66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har avføring opp til 4 ganger daglig pga medfødt sykdom, og kan av og til tørke meg så mye at jeg blør litt. Det er ikke farlig, men da jeg var barn så legen på det og sa det var greit. Har ikke hemoroider, det er bare at det blir så sårt. 

Anonymkode: 80a85...215

Ok. 

Kommer det mye blod ut på papiret? Er det lett å se?

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok. 

Kommer det mye blod ut på papiret? Er det lett å se?

Anonymkode: 5683b...9ad

Nei, det er selvsagt ikke mye blod. Er bare noen små røde prikker. Hos meg er det lett å se. Mitt råd til deg er å ikke stresse så mye med dette, bare følg med avføringen din senere. Evt gå til legen og få ta en avføringsprøve med en såkalt hemofec dersom du er bekymret. 

Anonymkode: 80a85...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er selvsagt ikke mye blod. Er bare noen små røde prikker. Hos meg er det lett å se. Mitt råd til deg er å ikke stresse så mye med dette, bare følg med avføringen din senere. Evt gå til legen og få ta en avføringsprøve med en såkalt hemofec dersom du er bekymret. 

Anonymkode: 80a85...215

Ikke bekymret og avføringen går som normalt :)

Men når du sier små røde prikker, hvordan er du så sikker på at det er blod? Og ikke skorper fra noe rød mat du har spist(jordbær etc)?

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er selvsagt ikke mye blod. Er bare noen små røde prikker. Hos meg er det lett å se. Mitt råd til deg er å ikke stresse så mye med dette, bare følg med avføringen din senere. Evt gå til legen og få ta en avføringsprøve med en såkalt hemofec dersom du er bekymret. 

Anonymkode: 80a85...215

Ikke bekymret og avføringen går som normalt :)

Men når du sier små røde prikker, hvordan er du så sikker på at det er blod? Og ikke skorper fra noe rød mat du har spist.

Flere som har noen tanker? :)

Anonymkode: 8dd12...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bekymret og avføringen går som normalt :)

Men når du sier små røde prikker, hvordan er du så sikker på at det er blod? Og ikke skorper fra noe rød mat du har spist.

Flere som har noen tanker? :)

Anonymkode: 8dd12...b2e

Fordi jeg ser på papiret når det ikke er mer avføring, altså når jeg har tørka meg ferdig. Ser veldig godt forskjell på avføringen jeg har og blodet.  Jordbær vil ikke være rød når den kommer ut den veien. Ikke tenk mer på dette du :) hadde det vært alvorlig hadde uansett avføringen din vært skikkelig svart og ikke rød hvis det skulle være blod. 

Anonymkode: 80a85...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ser på papiret når det ikke er mer avføring, altså når jeg har tørka meg ferdig. Ser veldig godt forskjell på avføringen jeg har og blodet.  Jordbær vil ikke være rød når den kommer ut den veien. Ikke tenk mer på dette du :) hadde det vært alvorlig hadde uansett avføringen din vært skikkelig svart og ikke rød hvis det skulle være blod. 

Anonymkode: 80a85...215

Ok. Fordi hos meg kom det på papiret etter den 1 tørkingen, altså med engang etter endt avføring så tørker jeg meg på papiret og da var det nøtter og to røde skorper(?) på hver sin side av papiret. Kan det være noe jeg har spist?

Tørker meg så 4-5 ganger etter dette men så ikke no mer til det?

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ser på papiret når det ikke er mer avføring, altså når jeg har tørka meg ferdig. Ser veldig godt forskjell på avføringen jeg har og blodet.  Jordbær vil ikke være rød når den kommer ut den veien. Ikke tenk mer på dette du :) hadde det vært alvorlig hadde uansett avføringen din vært skikkelig svart og ikke rød hvis det skulle være blod. 

Anonymkode: 80a85...215

Ok. Fordi hos meg kom det på papiret etter den 1 tørkingen, altså med engang etter endt avføring så tørker jeg meg på papiret og da var det nøtter og to røde skorper(?) på hver sin side av papiret. Kan det være noe jeg har spist?

Tørker meg så 4-5 ganger etter dette men så ikke no mer til det?

Anonymkode: 8dd12...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en del blod i baken etter hard eller mye avføring. Det ser som regel ut som små røde prikker. Noen ganger tar det noen tørk før det stopper, andre ganger går det litt fortere, men kommer noen ganger tilbake senere på dagen. Er nok ikke noe å bekymre seg for, uansett :)

Anonymkode: 7789b...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt en del blod i baken etter hard eller mye avføring. Det ser som regel ut som små røde prikker. Noen ganger tar det noen tørk før det stopper, andre ganger går det litt fortere, men kommer noen ganger tilbake senere på dagen. Er nok ikke noe å bekymre seg for, uansett :)

Anonymkode: 7789b...827

Men om det er to røde prikker etter første tørk, også tørker man seg igjen også er det ikke noe mer? 

De såkalte røde prikkene kom ut med nøtter på papiret. Kan vel tyde på noen mat jeg har spist?

Anonymkode: 8dd12...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt en del blod i baken etter hard eller mye avføring. Det ser som regel ut som små røde prikker. Noen ganger tar det noen tørk før det stopper, andre ganger går det litt fortere, men kommer noen ganger tilbake senere på dagen. Er nok ikke noe å bekymre seg for, uansett :)

Anonymkode: 7789b...827

Men om det er to røde prikker etter første tørk, også tørker man seg igjen også er det ikke noe mer? 

De såkalte røde prikkene kom ut med nøtter på papiret. Kan vel tyde på noen mat jeg har spist?

Anonymkode: 5683b...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23. juli 2016 at 19.00, AnonymBruker skrev:

Ok. Og du kunne se blodet ditt klart og tydelig? Det var liksom ikke bare to sånne flekker? 

Anonymkode: 5683b...9ad

Klart og tydelig  bld. Ikke mulig å forveksle med noe annet.

Anonymkode: 5b7ce...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da, det har jeg hatt flere ganger og lever ennå. Har aldri fått panikk av den grunn, det går jo over.

Anonymkode: 3aba2...39b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...