Gå til innhold

Såkalte kjærringråd - hva bruker dere og hvilke kan dere?


fuglekvitter__

Anbefalte innlegg

Her er noen såkalte kjærringråd jeg har lest i ei bok for 10 år siden eller noe sånt og som jeg har blitt tipset om av noen forskjellige mennesker:

- For å rette ut håret permanent kan man legge håret på et strykebrett å stryke det med strykejern rett og slett. 

- Grapfruktjuice hjelper for dem som vil bli gravide.

- Bruk aloe vera-juice av aloe vera-planten på sår. Det er like bra som salve hvis ikke enda bedre.

- Vask håret i øl for å få det blankere.

- Tiss på huden hvis dere har blitt brent av brennmaneter.

- Bruk kloring i ei bøtte for å få hvitere negler.

- Vask kroppen i grønnsåpe hvis en har mange sår på kroppen for å sterilisere kroppen på en måte. Det gir mykere hud og man trenger nesten ikke fuktighetskrem.

- Bruk lunket vann, salmiakk og grønnsåpe for å fjerne død hud på hender og føtter.

- Får du ikke sove? Drikk kamille-te faktisk.

- Drittlei veps? Legg ut flasker med coca-cola - lag en slags felle og nesten alle vepsene i nærområdet flyr ned og inn i coca-cola-fellen.

- Vil du ha hvitere tenner? Skrubb de med sitron-pulver eller noe sånt. 

Av disse jeg har ramset opp så bruker jeg kun dette med aloevera på mindre sår. Hvis jeg har skrubbet meg litt eller noe så kan det fungere litt, men ellers er jeg uenig i at noe av dette kan fungere. Spesielt dette med grønnsåpe og kloring til negler. Men funker det for noe så funker det for noen alle kropper er jo forskjellige. Jeg har forsøkt å skrubbe tennene mine med sitronpulver i fra apoteket - det hjelper litt men det er virkelig begrenset. 

Hva er deres kjærringråd - og bruker dere dem? Hva er dem godt for, for dere eller for andre mennesker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- For å rette ut håret permanent kan man legge håret på et strykebrett å stryke det med strykejern rett og slett.
Funker sikkert på samme måte som rettetang på lav varme.

- Grapfruktjuice hjelper for dem som vil bli gravide.
Tror ikke dette egentlig er korrekt, men C-vitaminer er jo bra da.

- Bruk aloe vera-juice av aloe vera-planten på sår. Det er like bra som salve hvis ikke enda bedre.
Dette er riktig, aloe vera-saften virker både svalende for brannsår og helende for småsår.

- Vask håret i øl for å få det blankere.
Ikke blankere, men det skal visstnok funke for tørt og skadet hår som en hårkur.

- Tiss på huden hvis dere har blitt brent av brennmaneter.
Nja, bare delvis sant, det beste er faktisk sjøvann.

- Bruk kloring i ei bøtte for å få hvitere negler.
Kloren vil bleke neglene, men også hendene til en viss grad.

- Vask kroppen i grønnsåpe hvis en har mange sår på kroppen for å sterilisere kroppen på en måte. Det gir mykere hud og man trenger nesten ikke fuktighetskrem.
Til dels korrekt, man skal bruke medisinsk grønnsåpe.

- Bruk lunket vann, salmiakk og grønnsåpe for å fjerne død hud på hender og føtter.
Funker sikkert dritbra for salmiakk er etsende.

- Får du ikke sove? Drikk kamille-te faktisk.
Kamille virker beroligende, så dette stemmer ganske bra.

- Drittlei veps? Legg ut flasker med coca-cola - lag en slags felle og nesten alle vepsene i nærområdet flyr ned og inn i coca-cola-fellen.
Funker som faen, men funker best med øl eller eplejuice.

- Vil du ha hvitere tenner? Skrubb de med sitron-pulver eller noe sånt. 
Jeg har hørt natron og bakepulver. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakepulver og sitron skader emaljen da, men det blir hvitere..

Jeg drikker kamillete når jeg ikke får sove. Jeg drikker grønn te med peppermynte når jeg har mye luft i magen. Det leste jeg på nettet og det virker :)

Har hørt at man kan ha honning på sår så gror det fortere. Også kviser. Har ikke prøvd da.

Jeg bruker tannkrem på kviser. Det pleide å hjelpe kjempebra før. Nå virker det som det går saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grapefrukt kan faktisk ha en effekt, er noe i grapefrukt som endrer  hormonbalansen. Men husker ikke helt hvordan det fungerte. I samme ånd kan man legge til at slimoppløslig hostesaft skal  hjelpe til å bli gravid.

Anonymkode: df124...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...