Gå til innhold

Fikk kjeft for å røyke med barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Stum481 skrev:

Selvsagt er det en grense. Hvorfor er du så aggressive? Jeg skrev at dette bør gjøres på en pedagogisk måte og ikke ved å skjelle ut personen.

Snakker du høyt i telefon et sted det skal være rolig og stille så ber jeg deg selvsagt om å dempe stemmen litt. Cola er ikke direkte skadelig for omgivelsene som passiv røyking kan være.

Jeg er ikke aggressiv, men blir oppgitt av mennesker som legger seg opp i ting de ikke har noe med. Det er ikke passiv røyking når man står for seg selv utendørs i frisk luft. Røykingen går kun utover en selv. På samme måte som coladrikking. Røyk er også fullt lovlig å bedrive hvis man føler for slikt. 

Hvis noen hadde kommet bort til meg og pedagogisk forklart meg at de misliker min måte å leve på - da kan jeg love deg at jeg hadde blitt aggressiv. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lykkehjerte skrev:

Jeg har også lagt merke til at @Byjenta! skriver med rosa, og tenker at det ikke gjør noe at noen skriver med en annen fargen enn alle andre her inne, tvert imot! :) Syns det er flott jeg, at noen skiller seg litt ut! :) Koselig med rosa!:takke: 

Men ganske håpløst å lese på mobil. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Petra75 skrev:

Det er ikke passiv røyking når man står for seg selv utendørs i frisk luft. Røykingen går kun utover en selv.

Eh, helt feil.

Røyken er farlig for alle den når, uavhengig om den er utendørs eller innendørs. Jeg kan godt kjenne røyklukt fra folk som er tjue meter unna meg utendørs. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Batteri skrev:

Eh, helt feil.

Røyken er farlig for alle den når, uavhengig om den er utendørs eller innendørs. Jeg kan godt kjenne røyklukt fra folk som er tjue meter unna meg utendørs. 

Motvinds, slik TS sto i forhold til barnevogna? 

Anonymkode: 554dd...705

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Batteri skrev:

Eh, helt feil.

Røyken er farlig for alle den når, uavhengig om den er utendørs eller innendørs. Jeg kan godt kjenne røyklukt fra folk som er tjue meter unna meg utendørs. 

Ikke når vinden går andre veien. Det er farligere å stå i Sinsenkrysset og vente på bussen, for å si det slik. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke normalt å skjelle ut fremmede på den måten, heldigvis, her har du møtt på en ustabil og gal person :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Petra75 skrev:

Men ganske håpløst å lese på mobil. 

Ganske håpløst å lese på PC også.

Anonymkode: 554dd...705

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Batteri skrev:

Eh, helt feil.

Røyken er farlig for alle den når, uavhengig om den er utendørs eller innendørs. Jeg kan godt kjenne røyklukt fra folk som er tjue meter unna meg utendørs. 

At du kan kjenne røyklukt på tjue meters avstand tror jeg så gjerne, men derfra til at det er direkte helseskadelig er et godt stykke. Det er klart at graden skade røyking forårsaker henger sammen med grad av eksponering, du blir ikke syk av et blaff sigarettrøyk. Reell passiv røyking, som for eksempel over lang tid innendørs, er derimot farlig både for voksne og barn.

Anonymkode: aa964...b55

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke noe om røyking rundt barn. Greit at du stelte deg på avstand, men røyklukt setter seg i både hår og klær. Det er ikke noe hyggelig for en baby å bli klemt av en person som lukter vondt. Når venner av meg går ut for å røyke kan jeg lukte røyklukt etter at de kommer inn, fordi det lukter av klærne deres.

Men hvis denne damen skjelte deg ut på ubehagelig måte syns jeg selvfølgelig ikke det er greit. Hun burde sagt det til deg på en ordenlig og kontrollert måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det var greit at du ble skjelt ut, damen burde snakket med deg og tatt opp røyking på en ordentlig måte. 

Men uansett så er sigarettrøyk skadelig alle som blir utsatt for det og små babyer skal absolutt skånes. Personlig hadde jeg ikke likt å få en baby tilbake etter pass som lukter røyk, for det gjør den nok om den har sittet på fanget ditt etter at du tok røyken. Røykere er aldri klar over hvor sterkt de selv lukter av sigarettrøyk og hvor mye passiv røyk omgivelsene blir utsatt for av "bare én røyk".

Jeg synes denne filmen illustrerer det godt.

 

Anonymkode: a6b28...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var på sin plass at noen sa i fra. Man røyker ikke i nærheten av et lite spedbarn. Stakkars liten :( Godt at noen passet på. Kan du ikke droppe røyken når du er sammen med et så lite barn, da burde du heller holde deg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Verden går av skaftet...

Anonymkode: 9eebe...cfe

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ewe skrev:

Det er ikke noe hyggelig for en baby å bli klemt av en person som lukter vondt.

Kjære vene.

Anonymkode: a3c5d...caa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, Batteri skrev:

Eh, helt feil.

Røyken er farlig for alle den når, uavhengig om den er utendørs eller innendørs. Jeg kan godt kjenne røyklukt fra folk som er tjue meter unna meg utendørs. 

Altså. Jeg er nå ikkerøyker. Sluttet i fjor. Jeg kjenner røyklukta på maaange meters avstand. Mange ganger der jeg overhode ikke ser en tent røyk. Tror jeg at det er farlig? Overhode ikke. Det er en lukt på lik linje med andre lukter, bare litt mer gjenkjennelig. 

Til deg TS. Synes du gjorde det rette i forhold til barn, mammaen til barnet og deg selv. Du stilte opp for mammaen. Du ventet til en passende situasjon før du tok den røyken. 

Anonymkode: 5f0a1...14e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ewe skrev:

Jeg syns heller ikke noe om røyking rundt barn. Greit at du stelte deg på avstand, men røyklukt setter seg i både hår og klær. Det er ikke noe hyggelig for en baby å bli klemt av en person som lukter vondt. Når venner av meg går ut for å røyke kan jeg lukte røyklukt etter at de kommer inn, fordi det lukter av klærne deres.

Men hvis denne damen skjelte deg ut på ubehagelig måte syns jeg selvfølgelig ikke det er greit. Hun burde sagt det til deg på en ordenlig og kontrollert måte.

Hvorfor? Ts gjorde ikke noe ulovlig, og damen hadde ikke noe med det å gjøre.

Om slik oppførsel er greit så skal jeg være aktiv på stranda i sommer iallfall. Der propper jo folk ungene fulle av sukker og e-stoffer.

Anonymkode: 80b64...c0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes du virker som en flott tante og søster. Du har i utgangspunktet ingen andre å ta hensyn til, du er et voksent menneske og kan selvfølgelig røyke hvis du vil. Når du først måtte gjøre det sammen med tantebarnet ditt synes jeg du tenkte godt igjennom hvor/når. Jeg synes ikke kritikken var berettiget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville ikke lagt meg oppi den handlingen her. Som du skriver her, visste antagelig ikke den kvinnen at du bare er tante og ikke har ansvar for den daglige omsorgen.

Vi kan ikke vite noen ting om fremmede personer vi ser ute, så å skjelle ut noen basert på synsing er en dustete måte å dømme noen på. Men det finnes ingen grenser for hva folk legger seg oppi når det gjelder barn eller dyr. Det gjelder nok bare å være ekstra oppmerksom på hva du sier, hva du gjør og hvor du er sammen med barn eller dyr ute i offentligheten..  De rundt oss stiller stadig vekk høyere krav til hva vi skal gjøre og hvordan vi skal oppføre oss, og plutselig får man kjeft eller stygge blikk for noe en aldri har tenkt over..

Endret av Lousina-Mallett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antbug

Røykerne er vel snart den eneste gruppen mennesker det er sosialt akseptert å se ned på og oppføre seg frekt mot. Jeg røyker ikke selv, men jeg synes det er jævlig å høre hvordan enkelte snakker om og til de få som fortsatt gjør det. Noen ganger er det ren mobbing, bare fordi de kan og har lyst liksom. Det høres ut som du sørget for at barnet ble skjermet for røyken, og jeg synes det var stygt av kjerringa å gå på deg på den måten hun gjorde. Hun hadde kanskje mye innestengt sinne hun trengte å få ut, og vips så stod det plutselig en der det var helt trygt å herje med. Hun kunne attpåtil klappe seg selv på skulderen etterpå og få kred fra andre for å ha stått opp for den gode sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...