Gå til innhold

Jeg tror jeg alltid kommer til å elske han...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men ts, du må bare komme deg videre. Du kan la denne forelskelsen gjøre deg til et bedre menneske, tenke positivt på det.

Anonymkode: fbae7...c77

Denne støtter jeg. Jeg er 40 år nå, har hatt flere tunge kjærlighetssorger i livet. Jeg har bevart det fine disse forelskelsene har gitt meg. Ikke sett på meg selv som offer. Vært glad for at jeg er istand til å føle kjærlighet betingelsesløst. Vært takknemlig. Selv når det har vært smertefullt. Livet gir og livet tar. En dag må du si til sorgen at nok er nok. På tide å komme seg videre. Det går faktisk over etterhvert. Med mindre du velger å dyrke sorgen herfra til evigheten. 

Anonymkode: 4be05...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ts beskriver her var meg for kort tid siden.. Jeg er gammel nok og har nok erfaring (mener jeg selv da) til å vite når jeg er i et bra forhold vs et dårlig et. Og det var helt klart supert for min del.. Jeg skulle egentlig bare "øve" meg på å begynne å date igjen, men falt "skikkelig hardt", kan man si.. Men man må bare komme seg på beina igjen og fokusere på andre ting uansett hvor vondt det gjør. Og finne ut av hvorfor, så man ikke gjør samme feilen igjen.. For det er ofte grunner til beslutninger.. Og da kan det i hvert fall være litt enklere å forstå, selv om situasjonen er kjipt.  Har i hvert fall lært mye og til og med fått et bedre forhold til han jeg har barn med. Nå bare tuller vi og hjelper hverandre med å finne potensielle dater til hverandre, ha ha :D. Crazy world! Det er viktig å ha det gøy, det gjør mye med psyken. Mer endorfiner, mindre triste tårer! :sprettoy: 

Anonymkode: 90c6a...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, a l'orange skrev:

 

Hvem er det du ikke forstår her, de som fortsetter å være glad i noen som ikke liker de?

Dersom du leser de lenkene selv, så ser du at han beskriver voldsomt sinne som = voldsomme følelser, så det er et godt tegn heller enn et dårlig på at det finnes følelser der. Men voldsomme følelser er jo ikke alltid et godt tegn på at man passer sammen.

Jeg postet disse lenkene for en tid tilbake, i en annen sammenheng, og jeg ser at de er blitt postet her og der den siste tiden. Er det deg som poster de, og er det noe du skulle ønske eksen din eller noen andre gjorde for deg? ;)

Jeg leste en del av det han fyren skrev en gang jeg selv slet med å komme videre, enda det var jeg som avviste. Det er veldig nyttige påminnelser, og ikke minst har man "sommerlektyre frem til oktober" - så jeg henger meg på anbefalingen!

Jeg har skrevet i denne tråden to-tre ganger og jeg har beskrevet hva jeg ikke forstår.

" jeg lurer på hvordan folk her klarer å elske noen som verken gjengjelder følelsene og som ts skrev så liker ikke vedkommende henne engang. Forstår ikke situasjonen?. Man blir vel ikke dumpet uten grunn, og man blir ikke avvist uten grunn samtidig som man har masse følelser osv. Og hvordan elsker man noen som ikke engang liker deg? Forvirrende "

-Så der har du svaret på det.

Har sett disse linkene i flere sammenheng og på to andre forum, mitt brudd er et faktum og jeg vil ikke at eksen min skal gjøre disse tingene og ingen av punktene i linkene er bygget for meg og eks. Vår problemstilling var vold, jeg er sikker i min avstand og han har vel gjort det meste for å manipulere meg tilbake uten hell. Så nei, linkene er ikke noe for meg. 

Men jeg har da vært i situasjoner hvor rådene i disse linkene har vært aktuelle? Det tror jeg de fleste av oss har vært? Rådene er jo siktet inn på at man går lei av hverandre og kan forbedre seg i bruddfasen, uansett hvilket utfall man får?

Tror du henviser deg til meg i denne tråden uten noe stort å henvise til, da jeg plutselig bare må forklare ting som jeg egentlig ikke skulle sitte å måtte forklare og forsvare. Skrev også i innlegget at disse rådene i linken ikke var noe for min situasjon, men kanskje for noen andre. Så du bør lese det som skrives og ta det seriøst i stedet for å mistenkeliggjøre innlegg

Anonymkode: fb907...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en følelse og alle følelser er midlertidige. Føler han ikke det samme ovenfor deg er det bare å gråte det av seg, bite tennene sammen, gjøre noe som får deg til å slutte å tenke på han (anbefaler trening, være med venner, møte andre mennesker). Så er den vonde følelsen over når det har gått litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, a l'orange skrev:

Oioioi! Beklager! Det var ikke meningen å mistenkeliggjøre deg, jeg bare var nysgjerrig på hvorfor de popper opp her og der. Det virker på meg som mange gjør seg litt kokette når de avviser mennesker i håp om at den andre skal ta opp jakten og løpe etter dem, i stedet for å ta dem på ordet og bare gå. Det er det jeg mente. Selv hadde jeg ikke gjort det, jeg hadde bare gått dersom noen tydelig avviste meg.

Jeg skjønner veldig godt at du ikke vil hales tilbake i et dårlig forhold! Og jeg skjønner også godt at man kan ha kjærlighetssorg selv om man nylig er ute av et nedbrytende forhold. Jeg fikk ikke med meg at du har skrevet så mye i denne tråden, og du behøver i alle fall ikke forklare noe mer eller noe du ikke vil! Det var kun ordlyden i ditt siste innlegg jeg tenkte på.

Er helt enig med deg i at de rådene er gode uansett hva slags utfall man håper på :)

 

Jeg tror de popper opp her og der fordi linkene er ganske gode og innholdet er veldig velskrevet, velforklart og tilpasset mennesker som gjør det slutt. Grunnen til at jeg tenkte på de linkene når jeg så denne tråden, var pga innleggene hvor de snakket om manglende følelser og husket setningen "har personen hatt følelser for deg før så kan du kanskje vekke dem igjen sånn og sånn".  Så i stedet for å begynne å utspørre tenkte jeg at personene det gjelder kan lese rådene og se om det passer for dem eller ikke. 

Jeg husker da jeg var 23 år og hadde hatt godt av de rådene i stedet for å sitte å dø i kjærlighetssorg og grus. Jeg hadde hatt godt av å ikke ta kontakt (som linken sier) og pleie meg selv. 

Jeg har kjærlighetssorg nå fordi det er tungt å forlate noen, spesielt med barn, skilsmisse og kriseløsninger. I mange tilfeller er det ikke vits eller lurt for noen å få tilbake eksen sin. Men man kan aldri vite hvordan situasjonen er, og da tenkte jeg at linkene passet godt for enkelte, men absolutt ikke alle. 

Om man får nei og avslag så bør man gå videre, og det er som regel gode grunner til brudd eller avvisning.

Anonymkode: fb907...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...