Gå til innhold

Blir tvunget til å omplassere hunden min


Msd97

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da plenty av leiligheter til leie i Kristiansand. 

Anonymkode: 088dc...c58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt ut. Eller omplasser. Avliver dere hunden vil du for alltid ha hat og nag til din mor.

Anonymkode: 9afbb...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Flytt ut. Eller omplasser. Avliver dere hunden vil du for alltid ha hat og nag til din mor.

Anonymkode: 9afbb...62f

Jeg har opplevd det samme.

Anonymkode: 9afbb...62f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild
1 time siden, LynetmcQueen skrev:

Hadde dette vært mine foreldre hadde de måtte velge mellom meg OG hunden eller ingen av oss. Jeg hadde flyttet på dagen! 

Det er vel ikke slik at en etter fire år plutselig oppdager at hunden røyter.

 

Samme her. Jeg hadde flyttet og så fikk de velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS! Hvordan hund er dette? Å leie i Kristiansand med hund bør gå fint så lenge du ikke må bo midt i byen. Hva med å kikke mot Lillesand eller Søgne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Msd97 skrev:

Men jeg skal prøve å skrive en lang melding til de om st jeg kan ta meg av kostnader, støvsuging og alt bare de ikke omplasserer ho igjen i dag. Det handler ikke bare det om at jeh er lei meg, det handler om at hunden har blitt vant til oss og nå sksl hun bli omplassert som om det skulle vært en gammel sofa. Kommer aldri til å tilgi foreldrene mine for dette oh jeg prrøver å finne leilihhet slikt st jeg kan beholde ho, men ser ikke lovende ut her jeg bor for en 19 år gammel student.

Det er faktisk så enkelt som at foreldrene dine ikke ønsker å ha hund i sitt hus. Det må dere barn bare respektere. 

Men foreldrene dine kan ikje nekte deg å flytte ut og ta med det hunden, dersom du har råd til det. 

Anonymkode: d5ae6...23d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk så enkelt som at foreldrene dine ikke ønsker å ha hund i sitt hus. Det må dere barn bare respektere. 

Men foreldrene dine kan ikje nekte deg å flytte ut og ta med det hunden, dersom du har råd til det. 

Anonymkode: d5ae6...23d

Nei, det er ikke så enkelt når man har valgt å få seg dyr. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Brimi skrev:

Nei, det er ikke så enkelt når man har valgt å få seg dyr. 

Jo, det er det. Her høres det ut som om mor i huset har psykiske problemer som har blitt en del verre i løpet av årene siden hunden kom i hus, og det er grunn god nok til at hunden må ut. Alternativet her er antagelig at mors psykiske problemer kommer til å eskalere.

Anonymkode: d5ae6...23d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er det. Her høres det ut som om mor i huset har psykiske problemer som har blitt en del verre i løpet av årene siden hunden kom i hus, og det er grunn god nok til at hunden må ut. Alternativet her er antagelig at mors psykiske problemer kommer til å eskalere.

Anonymkode: d5ae6...23d

Det var ikke grunnen du oppga i det svaret som jeg siterte. Å bli så psykisk dårlig at man ikke kan ta vare på en hund er god nok grunn til å omplassere ja, men det er en dårlig grunn når man ikke tar del i ansvaret av hunden. Spesielt når dattera ikke får lov flytte ut med hunden (forøvrig kan ikke datteren bare ta med seg hunden om hun ikke står som eier). Tror du hennes psykiske problemer blir bare bedre av at hunden flytter ut? Nei, hva med å ta ansvar og få hjelp? Bruk og kast mentalitet er noe av det verste jeg vet om. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom moren din sa at du fikk ha hunden dersom du ble boende hjemme - så har hun jo lovet det.. Bryter hun løfte flyter du .. avtalen er jo enten så bor du og hunden der- eller så bor ingen av dere der. 

Velger foreldrene å snu ryggen til deg fordi du flytter så har du ingenting å tape på å flytte.. Da er du bare heldig som har fått to syke folk ut av livet ditt ;)

Anonymkode: b0fe1...09d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sirah skrev:

Hei TS! Hvordan hund er dette? Å leie i Kristiansand med hund bør gå fint så lenge du ikke må bo midt i byen. Hva med å kikke mot Lillesand eller Søgne?

Må bo midt i byen siden jeg skal på UIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke bare er ute etter å få folk til å synes synd på deg og å sverte dine foreldre så kan du jo lese gjennom innleggene i tråden her og se det at løsninger finnes, du eller dere må bare bruke hodene og innse det at dere må gjøre ting anderledes enn det dere hadde planlagt for å oppnå en løsning. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Msd97 skrev:

Må bo midt i byen siden jeg skal på UIA

Du må jo strengt talt ikke det. 

Har du ikke bil selv så har du kanskje hørt om offentlig transport?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Du må jo strengt talt ikke det. 

Har du ikke bil selv så har du kanskje hørt om offentlig transport?

Mente i Kristiansand, alt går fint så lenge det er i Kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hvis du ikke bare er ute etter å få folk til å synes synd på deg og å sverte dine foreldre så kan du jo lese gjennom innleggene i tråden her og se det at løsninger finnes, du eller dere må bare bruke hodene og innse det at dere må gjøre ting anderledes enn det dere hadde planlagt for å oppnå en løsning. 

Var ute etter andres meninger og hva de hadde gjort i denne vanskelige situasjonen. Hører ikke ofte om slikt så vil vite hvordan andre reagert eller om jeg bare er egoistisk som tenker mer på hunden enn hva foreldrene mine ønsker. Men har fått nok av svar til å vite hva jeg skal gjøre. Så takk til alle for hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Unnskyld om jeg blander meg nå, - men du var 14-15 da hunden kom i hus?

Det må jo bety at det var de voksne som kjøpte en hund til familien, eller er det jeg som misforstår alt sammen nå?

Jeg spør fordi det å anskaffe et dyr når man er flere som bor sammen (også familie) er en beslutning som må tas av de voksne, selv om dyret blir barnas beste venn så er dyret de voksnes ansvar.

Så, når det er sagt, så tror jeg nok jeg ville flyttet dersom et møte med familievernkontoret ikke resulterte i en god avtale for dere alle (hunden inkludert).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mis(s)Understood skrev:

Unnskyld om jeg blander meg nå, - men du var 14-15 da hunden kom i hus?

Det må jo bety at det var de voksne som kjøpte en hund til familien, eller er det jeg som misforstår alt sammen nå?

Jeg spør fordi det å anskaffe et dyr når man er flere som bor sammen (også familie) er en beslutning som må tas av de voksne, selv om dyret blir barnas beste venn så er dyret de voksnes ansvar.

Så, når det er sagt, så tror jeg nok jeg ville flyttet dersom et møte med familievernkontoret ikke resulterte i en god avtale for dere alle (hunden inkludert).

Var foreldrene mine som kjøpte hunden til min lillebror ja, men det er vi andre søstrene som har tatt vare på ho. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere muslimer?

Anonymkode: 4b51f...202

foreldrene mine er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...