Gå til innhold

Mangel på intimsone /grenser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, tingeling skrev:

Jeg tror det er lettest å ta denne diskusjonen på familievernkontoret. 

Men: kan det være at det er andre grunner til at datteren tror at det er slik man koser med en voksen mann man er glad i? Jeg sier ikke at jeg tror TS' mann gjør noe galt, men kan det være noen andre som har lært barnet å "kose" på den måten? 

Det har jeg ingen ide om. Samboer mener som sagt at det er helt normalt. Og noen ganger skulle jeg  ønske at bare en eneste person utenom meg ville sagt noe til han. 

Jeg er desverre ikke involvert i hennes liv nok til at jeg vet hva som foregår når hun er hos sin mor, den delen er utelukkende mellom hennes foreldre 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22.7.2016 at 15.37, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at her finnes det minst to versjoner til av denne historien.

Ikke akkurat Mensaklubben som har svart på denne tråden her 😂

Anonymkode: 7a0c8...6df

Ikke akkurat Mensamedlem du heller; det heter "-i- denne tråden" :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på hvordan du legger frem relasjonen i denne tråden. Du får det til å høres ut som det relasjonen til far og dattter har en sexuell undertone.

Du skal være temmelig sikker på at det er det du ser og opplever før du går videre med det. 
Som liten har jeg flere ganger holdt rundt min far og beina hans uten at det betydde noen verdens ting. Jeg har også i noen få tilfeller lagt meg uten klær i sengen hans uten at det betydde en døyt.
Mener du at hun gjør det ofte? 

Du sier broren din opplever at de er kjærester. 

Jeg må bare lure på om det er du som ser ting som ikke er der, eller om samboeren din er helt blind,
At din bror sier som han gjør, kan være farget av dine ord og holdninger til dette.

Jeg er veldig usikker, hvis du har rett er det ikke normalt, hvis du tar feil og dette er farget av sjalusi fra din side, så er det veldig ødeleggende dette du setter i gang. 

Anonymkode: d7e10...c37

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk litt sjokkerende hvordan folk skriker opp om å kontakte både den ene og den andre instansen. Vi som leser her inne har kun ts sitt ord på hva som skjer, og hun leser det ut i fra sitt hode.
Her mener flere at stemor altså anonymt skal melde i fra, hjelp sier jeg.

Alle blir jo gransket i denne familien, stemor og ungene hennes også nettopp fordi de er en del av familien.
Ts selv virker usikker, og da synes jeg veien bør være lang og terskelen høy før man reagerer.

Jeg synes faktisk at en nybakt stemor bør se an ting litt mer før hun setter igang dette. Og hun bør være temmelig sikker i sin sak.
Oftest synes jeg far og mor til barnet bør være de som tar avgjørelser her.
Har noen tenkt over om far i det hele tatt får se datteren sin igjen hvis ts melder i fra at far og datter har et slikt forhold. 

Jeg blir litt skremt, håper alle forstår konsekvensene hvis hun  tar feil.

 

Anonymkode: d7e10...c37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg reagerer på hvordan du legger frem relasjonen i denne tråden. Du får det til å høres ut som det relasjonen til far og dattter har en sexuell undertone.

Du skal være temmelig sikker på at det er det du ser og opplever før du går videre med det. 
Som liten har jeg flere ganger holdt rundt min far og beina hans uten at det betydde noen verdens ting. Jeg har også i noen få tilfeller lagt meg uten klær i sengen hans uten at det betydde en døyt.
Mener du at hun gjør det ofte? 

Du sier broren din opplever at de er kjærester. 

Jeg må bare lure på om det er du som ser ting som ikke er der, eller om samboeren din er helt blind,
At din bror sier som han gjør, kan være farget av dine ord og holdninger til dette.

Jeg er veldig usikker, hvis du har rett er det ikke normalt, hvis du tar feil og dette er farget av sjalusi fra din side, så er det veldig ødeleggende dette du setter i gang. 

Anonymkode: d7e10...c37

Først og fremst vil jeg påpeke at om jeg skulle velge å gå videre med dette, ville det kun være for å få litt rådgiving ang hvordan JEG bedt kan takle dette. 

Mulig jeg legger det frem slik for det er slik jeg opplever det. Synes det er forskjell på å holde rundt beina til pappa og det å konstant måtte berøre hver eneste del av han. Og ja, mange av måtene det blir gjort på er tung jeg forbinder med kjærester. 

Heldigvis er bror min en voksen mann, og tok dette opp med meg uten at jeg selv hadde nevnt det. Er ikke noe jeg ønsker å diskutere med familien min, rett og slett fordi jeg skammer meg litt på partners vegner. 

Jeg bor et stykke vekke fra min familie, det er egentlig bra på en måte, for da har vi en plass å dra på ferie om det skulle bli for ubehagelig hjemme. Og ja, da sover hun i min seng. Uten klær. Jeg tviler på at det har noe å si om hun er naken eller ikke, men jeg vet at hun har blitt fortalt av sin far at jeg ikke vil ha henne i senga, så da forstår jo hun også at når jeg er borte så er ting ekstra fint og flott for de to. 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48

Altså denne samboeren din virker som et fjols, du kan jo ikke akseptere at han gir deg skylden for at barnet ikke skal komme opp i sengen, hun forbinder jo deg bare med at du er en som opptar faren sin tid og plass... Stusser nå voldsomt på hva slags mann du egentlig er sammen med, han har en veldig rar oppførsel. Og det at han skifter slik i oppførsel når han har datteren, forstår ikke at du orker. Vet at alt er storartet når dere er alene, men nei det blir bare for rart. Og kjenner jeg får litt vondt av dine barn som blir oversett hver gang datteren hans kommer hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Becky48 skrev:

Altså denne samboeren din virker som et fjols, du kan jo ikke akseptere at han gir deg skylden for at barnet ikke skal komme opp i sengen, hun forbinder jo deg bare med at du er en som opptar faren sin tid og plass... Stusser nå voldsomt på hva slags mann du egentlig er sammen med, han har en veldig rar oppførsel. Og det at han skifter slik i oppførsel når han har datteren, forstår ikke at du orker. Vet at alt er storartet når dere er alene, men nei det blir bare for rart. Og kjenner jeg får litt vondt av dine barn som blir oversett hver gang datteren hans kommer hjem...

Til hans forsvar så har jeg faktisk sagt at jeg ikke ønsker å ha hans datter oppi senga med oss. Mine fikk lov til de var en 3 -  4 år, men etter det var det sine egne senger med mindre de hadde mareritt o.l

 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til hans forsvar så har jeg faktisk sagt at jeg ikke ønsker å ha hans datter oppi senga med oss. Mine fikk lov til de var en 3 -  4 år, men etter det var det sine egne senger med mindre de hadde mareritt o.l

 

Anonymkode: 9be47...6cf

Ja, men han kunne vel heller sagt at nå var hun så stor at hun kan sove i sin egen seng i stedet for å si at det var du som ikke ville ha henne der. Det jeg stusser over, er han dum eller lager han gnisninger med vilje? Det blir jo bare problemer ut av at han legger ting over på deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/23/2016 at 18.40, AnonymBruker skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Becky48 skrev:

Nå har det seg slik at far har troen på å fortelle datteren sannheten om ting. Hans ord. 

Han fortalte også datteren at han gikk fra hans mor fordi han var blitt forelsket i meg for 3 år siden. 

 

 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 9be47...6cf

Mente selvfølgelig hennes mor 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 9be47...6cf

? Likte ikke at det ser ut som om det er jeg som har skrevet dette her...men det er det altså ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mange ting som skurrer synes jeg, å sove naken med far har man strengt tatt ikke noe behov for som niåring. Totalen gjør at jeg synes mannen din går over streken og for meg hadde det vært en dealbraker.

Når jeg flyttet fra mannen ville jeg hørt med moren til barnet om hun anser dette som normalt. Ikke sikkert hun vil at far og barnet skal holde på slik.

Anonymkode: 67ac7...d7e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Becky48

Hvis du nå er den brukeren jeg tror du er så har jeg jo lest før hva du har skrevet om denne mannen og forholdet deres. Og for meg så virker det som om alt skjer på hans premisser og du skal bare innrette deg. Og for meg er et forhold kun på den enes premisser verdiløst. Men det er jo du og barna dine som skal leve i dette her. Ønsker deg iallfall lykke til og håper du finner en løsning som er bra for deg og dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Becky48 skrev:

? Likte ikke at det ser ut som om det er jeg som har skrevet dette her...men det er det altså ikke. :) 

Beklager, jeg gjor visst noe feil der 

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Becky48
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, jeg gjor visst noe feil der 

Anonymkode: 9be47...6cf

Det går bra, måtte bare kommentere det så folk ikke tror jeg diskuterer med meg selv her. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Becky48 skrev:

Det går bra, måtte bare kommentere det så folk ikke tror jeg diskuterer med meg selv her. :fnise:

:)

Anonymkode: 9be47...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 at 18.12, Becky48 skrev:

Det er da ikke normalt at en niåring går å legger seg naken i senga på stemors plass, eller at hun stryker far på rompa og på innsiden av låret. Stemor eller ikke, dette høres bare feil ut... Hadde dette vært mitt barn så hadde jeg blitt alvorlig bekymret, og at denne mannen som ts er sammen med legger problemet over på ts er bare så typisk at jeg kjenner jeg får makk...

Jeg hadde aldri akseptert at min mann skulle endret atferd og ikke pratet til meg og mine barn når han hadde sine egne barn på besøk, finnes ikke noe mer respektløst enn det. Ikke noe jeg ville utsatt mine barn for iallfall...

Hadde jeg vært deg så måtte han enten skjerpet seg eller så hadde jeg gått videre...

Dette er atferd som k a n være tegn på seksuelt misbruk.... 

Anonymkode: 9593f...ebf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22. juli 2016 at 10.42, AnonymBruker skrev:

Lurer på om noen har noen formening om hva som er "normale" intim grenser for en 9 åring? 

Stedatter på snart 9 er helt uten slike grenser, spesielt når det gjelder pappa. Ila av en dag går det ikke mer enn 5 min uten at hun må ta på han, hun kan fint ta han både på rumpå og innsiden av låret. Hun kan avbryte lek med andre barn og legge seg i pappa sitt fang og spør "om de kan gå hjem å kose", hun står opp om natten for å se på pappa, hun ligger naken i senga på min plass når jeg er bortreist. I tillegg er pappa tynget av skyldfølelse, så han henvender seg utelukkende til henne når hun er her. Meg og mine blir ikke inkludert i hverken planer eller samtaler. De sitter stort sett oppå hverandre i sofaen. Dette går fint i helgene, men i ferier synes jeg det blir litt vondt å bli ekskludert så totalt over lenger periode, da ender det med dårlig stemning, og det forsterker den positive oppmerksomheten stedatter får fra pappa... da skal de hverfall bare være de to og finne på alt mulige gøye greier uten oss andre. 

Jeg har tenkt tanken om hun kanskje prøver å være pappa sin kjæreste slik at jeg ikke kan være det, og at det vel er en vanlig reaksjon for samværsunger....?? Det er bare 3 år siden foreldrene skilte seg, hun er her i de fleste ferier og helger, men det er jo selvfølgelig mindre enn 100 %. 

 

Jeg valgte å avbryte båtturen vår i går da min sønn ble 14 år, og var nesten i tårer over at de andre ikke engang pratet med han. Er mulig jeg overreagerte. 

Er det mulig at dette er den berømte stemorssjalusien jeg leser så mye om som spiller meg et puss her? 

Anonymkode: 9be47...6cf

Denne jenta viser en seksualisert atferd og det burde bekymre far.... Dette er langt forbi type sjalusi atferd. 

Anonymkode: 9593f...ebf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...