Gå til innhold

Erfaring med haflinger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen her inne som har førstehåndserfaring med hesterasen haflinger? Leker litt med tanken på å kjøpe hest igjen og har lyst på en litt mer hardfør rase som også kan egne seg som familiehest. Synes haflingere er veldig fine, men lurer litt på om disse egner seg til noe mer enn turriding feks litt sprang eller dressur? :)

Anonymkode: bb798...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest HappyWaffle

De blir hva du trener dem til. Ei venninne av meg hadde fjording som gikk i "ettellerannet" dressur (høyt oppe), og hoppet 130 cm i sprang så alt er mulig med riktig trening :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt litt erfaring med haflinger, men det er mange år siden nå. Inntrykket jeg sitter igjen med er trivelige og stødige hester. Kan brukes til både turridning og dressur/sprang/terrengritt i lavere klasser uten problem.
Men det er vel ikke en veldig vanlig rase her til lands?

Enig i at de er fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vakre hester det! :) De to jeg har kjent til gjennom mine år med hest har vært små (kat 1 og 2). Begge gjorde det godt på konkurransebanen. Og de var stødige, trygge og snille ponnier som gjorde som de fikk beskjed om av sine unge ryttere. Rett og slett veldig fine dyr som har gitt meg et spesielt godt inntrykk av rasen ihvertfall! Men jeg er enig med Sapientia, for det er ikke mange av de her i landet. Ville nok vendt nesen mot utlandet på jakt etter en slik rase. Da har man så mye mer å velge i både av høyde og type :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at de kan være sta og egne, så de trenger en fast hånd. Men fantastisk vakre hester, som foter seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...