Gå til innhold

3 fotgjengere i bredda på fortau i by


makkapakka

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er drøyt og ganske merkelig hvordan syklister er hatobjekt nr 1 her til lands.

Jeg har syklet en god del i Frankrike og Italia, og selv i sistnevnte land, hvor veldig mange kjører som om de har stjålet både bil og bensin, og folk generelt har mye temperament, tas man som syklist veldig hensyn til. På smale, svingete veier, legger de seg bak deg i god avstand, og kjører ikke forbi før de kan gjøre det med god klarering og uten for høy hastighet. Jeg har faktisk syklet gjennom Paris i rushtiden, og jeg gruet meg veldig, da jeg bl.a. måtte gjennom noen skikkelig bad ass-rundkjøringer, bl.a. den rundt Triumfbuen. Det gikk som en drøm! Bilistene viste hensyn, og slapp meg fram i stedet for å ligge på gasspedalen og hornet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Rosalie skrev:

Jeg syns det er drøyt og ganske merkelig hvordan syklister er hatobjekt nr 1 her til lands.

Jeg har syklet en god del i Frankrike og Italia, og selv i sistnevnte land, hvor veldig mange kjører som om de har stjålet både bil og bensin, og folk generelt har mye temperament, tas man som syklist veldig hensyn til. På smale, svingete veier, legger de seg bak deg i god avstand, og kjører ikke forbi før de kan gjøre det med god klarering og uten for høy hastighet. Jeg har faktisk syklet gjennom Paris i rushtiden, og jeg gruet meg veldig, da jeg bl.a. måtte gjennom noen skikkelig bad ass-rundkjøringer, bl.a. den rundt Triumfbuen. Det gikk som en drøm! Bilistene viste hensyn, og slapp meg fram i stedet for å ligge på gasspedalen og hornet.

dette innlegget handler ikke om syklister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, makkapakka skrev:

dette innlegget handler ikke om syklister. 

Tråden har utviklet seg til å handle om det, også, jo.

For øvrig har jeg svart vedr fotgjengere tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, July 20, 2016 at 14.56, makkapakka skrev:

hva er det som foregår oppi hue deres når dere presterer å gå 3 i bredda og holde hender på et fortau i en travel by der det går veldig mange folk på det fortauet også motgående. Må dere ha beskjed om at dette ikke fungerer?

Vi har nettopp fått oss trillingvogn - tre i bredden. Må vi holde oss unna gater i byen etter din mening? 

Anonymkode: f3ac5...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har nettopp fått oss trillingvogn - tre i bredden. Må vi holde oss unna gater i byen etter din mening? 

Anonymkode: f3ac5...8e0

Trillingvogn, faktisk! Det er vel nesten verre enn en syklist, men fremdeles hakket over en gruppe japanske turister.

Du bør vel holde deg unna både fortau, kafeer og busser i rushtiden en stund.

Kjøpesenter går til nøds, men ikke gå inn på trange butikker som Kremmerhuset :fnise:

;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/20/2016 at 15.11, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ble presset ut i kjørebanen og stupte rett i asfalten, av en slik familie på tur (5 i bredden var de, på en gang- og sykkelbane), da jeg kom syklende.

Anonymkode: 048e8...201

 

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, syklende skal holde tilnærmet gangfart hvis de må sykle på fortauet. 

Anonymkode: 6f006...d0b

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, syklende skal holde tilnærmet gangfart, når de passerer noen på fortauet. 

Få med deg alt eller gi fan i å skrive noe som helst.

Anonymkode: 35008...32d

Når de feks passerer en familie på fem, ja? Hvis man holder tilnærmet gangfart så blir man ikke "presset ut i kjørebanen" av fotgjengere. 

Anonymkode: 6f006...d0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...