Gå til innhold

Kan jeg overføre 150.000?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For noen år siden fikk jeg låne en sum penger av pappa så jeg fikk kjøpt meg leilighet. Nå ønsker jeg å betale tilbake alt, men får jeg politiet på døra dersom jeg overfører  et så stort beløp? Hva med skatt? Må jeg dele det opp for å unngå skatt?

Anonymkode: 34d32...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ikke kunne overføre penger til ham? 

Anonymkode: ef026...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok en avgift fra banken, men den er ganske så ubetydelig.

Hvorfor tror du det skulle være ulovlig?? Da du kjøpte leiligheten måtte du nok overføre en sum som var høyere enn 150 000 til den tidligere eieren, hvorfor skulle det ikke være lov i dette tilfellet liksom??

Anonymkode: a8169...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noen år siden fikk jeg låne en sum penger av pappa så jeg fikk kjøpt meg leilighet. Nå ønsker jeg å betale tilbake alt, men får jeg politiet på døra dersom jeg overfører  et så stort beløp? Hva med skatt? Må jeg dele det opp for å unngå skatt?

Anonymkode: 34d32...c92

Vet ikke om ligningskontoret skulle bry seg? Måtte i så fall være et spørsmål om hvorfor faren din ikke har ført opp beløpet som utestående fordring. På den annen side kan han ikke føre det opp hvis han ikke har regnet med å få igjen pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen problem. Det er ingen som bryr seg om så små beløp. Ingen gebyrer dersom du har en fornuftig bank.

Anonymkode: f08ef...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor pengene kommer fra, er det som vil interessere myndighetene og hvorfor dette gjøres. Å skrive på merknadsfeltet, tilbakebetaling av lån, eller gave, eller noe slikt løser hele problemet, særlig dersom det i selvangivelsen fra da leiligheten ble kjøpt fremkommer at du fikk økonomisk hjelp fra samme person. 

Anonymkode: 2f850...30d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir nok en avgift fra banken, men den er ganske så ubetydelig.

Hvorfor tror du det skulle være ulovlig?? Da du kjøpte leiligheten måtte du nok overføre en sum som var høyere enn 150 000 til den tidligere eieren, hvorfor skulle det ikke være lov i dette tilfellet liksom??

Anonymkode: a8169...83a

Hvis banken tar avgift for overføringen bør TS bytte bank umiddelbart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem. Har overført høyere beløp enn det uten at noen myndighet har rynket på nesen:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...