Gå til innhold

Hvor mye reiser du i ferien?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt rart spørsmål, men lurer på hvor mange turer du unner deg i løpet av sommerferien for eksempel.

jeg har nemlig hatt en uke i Hellas i sommer og jobbet resten av sommeren. Har to uler ferie til, men har ikke råd til noe chartertur eller storbytur og skal være hjemme. 

Ser på venner og mange andre at de er på 2-3 ferier type Spania, Kroatia, NY osv., og synes det er dritkjipt å sitte hjemme i min ferie. Tenker jeg har driti meg ut med valg av yrke siden jeg ikke tjener bedre (helsevesenet). 

Vet det er patetisk å klage over min situasjon, men føler jeg går glipp av å "leve" og vil også se nye steder, utforske verden og ha noe å glede meg til på jobb. 

 

Lurer bare på hva som er normalt for dere? 

Anonymkode: 34103...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det normale for meg er et par dager til fjells. Ellers er jeg hjemme og jobber med jobb nr. 2. I år blir det ikke tid til å reise noen steder. 

Anonymkode: eea2b...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*

Vi reiser stort sett for ca 50 000 (fly+hotell, mat osv kommer utenom) hver sommer. Hvor mange turer det blir avhenger av hva turene koster. Reiser også for ca 20 000 ellers i året. Vi har lang ferie da (lærere begge to).

Vi er to voksne og to barn, med samlet inntekt på ca 1,1 mill. Sparer til ferier jevnt gjennom hele året, og legger også av penger til en lengre reise som vi vil ta om noen år. Legger av 6000kr i mnd, pluss feriepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student, så har kun meg selv å tenke på av reisekostnader. Bruker som regel sommeren til å jobbe, så ferie betyr tap av eventuell lønn. 

Til tross for dette, pleier jeg å reise to-tre turer, eventuelt en langtur på rundt 3 uker hver sommer. Noen av turene blir spandert av familie, hvor jeg såfall kun betaler for egen bruk. I år har jeg to turer med venninner innad i Europa, og en Norgestur med familien. Totalt rundt 2 og en halv uke tilsammen. 

Det handler litt om prioriteringer. Ferie for meg er viktig, så jeg velger heller å droppe noe, og bruke penger på ferie. Dessuten er det jo helt forståelig at en med masse studielån+huslån ikke har så veldig mye til overs å spare, så syntes ikke du skal sammenlikne deg selv med hvordan dine venner har det. Det er forresten mye moro å finne på her i Norge også, man trenger ikke å dra til utlandet for å "leve" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, *kokos* skrev:

Vi reiser stort sett for ca 50 000 (fly+hotell, mat osv kommer utenom) hver sommer. Hvor mange turer det blir avhenger av hva turene koster. Reiser også for ca 20 000 ellers i året. Vi har lang ferie da (lærere begge to).

Vi er to voksne og to barn, med samlet inntekt på ca 1,1 mill. Sparer til ferier jevnt gjennom hele året, og legger også av penger til en lengre reise som vi vil ta om noen år. Legger av 6000kr i mnd, pluss feriepenger.

To lærere med 1,1 mill i samlet årsinntekt...?

Anonymkode: cb3e0...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke ferie fra min vanlige jobb, men jobber 50%, og 50-60% i sommerjobb. Blir ikke noen ferie på meg det siste året, og det er det lenge siden det har blitt. Men sånn går det når man har tatt litt uforståelige valg i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prioriterer ikke reising. I år brukes pengene jeg ville brukt på ferie på nye klær og til å betale ned på lån på leiligheten :) 

Anonymkode: 9d89d...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

redigert for feil sitering/svar

Endret av Scapa
feil sitering/svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

To lærere med 1,1 mill i samlet årsinntekt...?

Anonymkode: cb3e0...699

Det høres da riktig ut det. 

Anonymkode: eea2b...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kokos*
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To lærere med 1,1 mill i samlet årsinntekt...?

Anonymkode: cb3e0...699

Eh, ja? Jeg er lektor med opprykk, han er adjunkt med opprykk, pluss at vi begge har noen funksjonstillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I sommer blir det mye. Reiser konstant fra midten av mai til midten av august. Skottland, Irland, Chile, Argentina, Uruguay, Spania, London, Nord-Norge, Finland. Er student og lever på studielån. Siste uka er med familie så de betaler, men ellers betaler jeg selv. Om man virkelig vil reise, er det ikke vanskelig eller spesielt dyrt. Begynner å få litt hjemlengsel da, men har ikke vært ordentlig hjemme på nesten et år.. kjenner jeg skulle prioritert litt fflere dager med skogtur i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiser som regel 1-2 uker utenlands i løpet av året (jeg + samboeren) , og noen helgeturer el. i Norge. Ellers blir jeg avt. med familien min på ferie, så det blir litt ekstra av og til. I år var vi i Dublin i Mai, Kreta i Juni, og 2 dager i Hardanger i juli. Jeg skulle allikevell ønske vi kunne reise på en langtur! Men han jobber nesten hele ferien, og jeg har sommerjobb, men bare ca 30%.. som holder oss hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 3 uker ferie og reiser 2 uker utenlands og 1 uke hit og dit. Resten av året er jeg mer eller mindre altfor mye hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siste årene:

1. Kristiansand dyrepark/ Tusenfryd / Oslo-Kiel

2. Mallorca

3. Paris

4.Paris

5. Barcelona

6. København

 

i tillegg: Tyrkia, Kiel/Oslo minst 9 ganger pluss ekstra tur til københavn..

Anonymkode: 2bf19...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en weekend på Jylland (iforbindelse med Danish airshow) i juni. Var en langweekend i England på RIAT og en langweekend på vestlandet i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay

Blir litt reising i år. Var i Torrevieja i mai,Nice/Cannes i juni,reiser til New York på mandag,Mexico på tirsdag. Blir borte 2 uker så skal jeg 3 dager til Miami. I september blir det Barcelona og Ullared,og kanskje en London-tur etter det. 

Jeg MÅ reise ellers blir jeg rastløs. Prioriterer reising foran shopping,spise ute og sånn :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt trenger vel ikke koste så mye? Må du reise til utlandet for å kunne oppleve noe nytt?
I tillegg så har du jo fått en uke i Hellas.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i Nederland, Kristiansand dyrepark og skal i helgen en tur til Trolljuv Adrenalinpark :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
7 timer siden, Carly-Chardonnay skrev:

Blir litt reising i år. Var i Torrevieja i mai,Nice/Cannes i juni,reiser til New York på mandag,Mexico på tirsdag. Blir borte 2 uker så skal jeg 3 dager til Miami. I september blir det Barcelona og Ullared,og kanskje en London-tur etter det. 

Jeg MÅ reise ellers blir jeg rastløs. Prioriterer reising foran shopping,spise ute og sånn :) 

Samme her! Greier nesten ikke gå en måbed uten en liten tur til utlandet, så da dropper jeg shopping, caféliv, treningssenter osv. for å kunne reise. Har ikke vært hos frisør på ti år f.eks. :-P (håret ser ikke såå ille ut som det skulle tilsi altså xP)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carly-Chardonnay
2 timer siden, Linaria skrev:

Samme her! Greier nesten ikke gå en måbed uten en liten tur til utlandet, så da dropper jeg shopping, caféliv, treningssenter osv. for å kunne reise. Har ikke vært hos frisør på ti år f.eks. :-P (håret ser ikke såå ille ut som det skulle tilsi altså xP)

Frisør i Norge er dyrt,lønner seg å gjøre det i utlandet :) Men ja reising er en prioritering. Noen er interessert i biler eller båt,mens en del av oss må reise for å få økt livskvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...