Gå til innhold

Høst og vinterklær 2016/2017


Gjest Zeitgeist

Anbefalte innlegg

Åh, for en inspirerende tråd! Høsten er virkelig min favorittårstid, spesielt når det kommer til klær og stil! 

Stikkord for meg nå, før det blir skikkelig kaldt, er chelseaboots, mørke jeans, flanellskjorter, oxfordskjorter, store skjerf og skinnjakke. Kombinert med store kopper te, varme ullpledd, skarp luft og løv som skifter farge er det helt umulig for meg å ikke bli i godt humør! Når det blir kaldere gleder jeg meg til å ta fram vinterforede Doc Martens, min herlige grå ulljakke som jeg kjøpte i fjor, strikkegensere og ullsokker.  

Foreløpig er planen min å ikke kjøpe noe særlig nytt, for jeg har egentlig mer enn nok klær. Men jeg har bestilt et nytt skjerf, som jeg gleder meg til å ta i bruk!

Anonymkode: 082e5...066

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, for en inspirerende tråd! Høsten er virkelig min favorittårstid, spesielt når det kommer til klær og stil! 

Stikkord for meg nå, før det blir skikkelig kaldt, er chelseaboots, mørke jeans, flanellskjorter, oxfordskjorter, store skjerf og skinnjakke. Kombinert med store kopper te, varme ullpledd, skarp luft og løv som skifter farge er det helt umulig for meg å ikke bli i godt humør! Når det blir kaldere gleder jeg meg til å ta fram vinterforede Doc Martens, min herlige grå ulljakke som jeg kjøpte i fjor, strikkegensere og ullsokker.  

Foreløpig er planen min å ikke kjøpe noe særlig nytt, for jeg har egentlig mer enn nok klær. Men jeg har bestilt et nytt skjerf, som jeg gleder meg til å ta i bruk!

Anonymkode: 082e5...066

For en flott beskrivelse av høsten. Og hjertens enig med deg. Høst er best, ingen protest :fnise: 

Klarte selvsagt ikke holde meg til mine egne forsetter om ikke å kjøpe ullklær denne sesongen. Dessuten hadde jeg et gavekort å løse inn:

drykorn-damen-pullover-400209-arwen-16-t

drykorn-damen-bluse-111560-sanja-1000-bl

 

 

I tillegg kommer en svart ullgenser i patentstrikk fra Stefanel, et strikkejakke i mørk marineblå samt et mellomgrått skjerf i kashmirull (fant dessverre ikke bilder).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magnifique stil @Majott :) Fader tråder som dette er farlig! Er en sucker for skinn og og jeans, gjerne av det litt røffe slaget da jeg har litt boyish fasong. Klinte til med ny skinnjakke fra Jofama i dag og et par etterlengtede boots fra Selected Femme. 

p-3194885-1000x1000.jpg

03185_Selected_Femme_Svart_Selected_Femme_Sftype_B_5.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker høsten <3 

Mine favorittkjøp denne sesongen har vært:

7050220743631_f_7184481_l_leigh_cardigan

 

76028900001_m.jpg

Fra Gina

Mange fine basisplagg i butikkene nå. Jeg slet med å finne klær i sommer fordi det var så mange trendy og litt spesielle snitt (typ kjoler med bare skuldre eller rar utringing), men nå finner jeg mye mer klassiske plagg som er enkle å kombinere og som man ikke blir like raskt lei av. 

Anonymkode: 69cd6...bc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.9.2016 at 17.03, Majott skrev:

 

Og denne cardiganen: 

03390_GESTUZ_GESTUZ_-_Oba_Kort_Cardigan_

 

Hvor er denne fra/hvilket merke? 😊 Jeg er gravid og i cardigan-modus denne høsten. Funker fint både som gravid og til amming. Forøvrig deprimerende å handle høstklær som gravid synes jeg 🙄

Anonymkode: 268eb...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er denne fra/hvilket merke? 😊 Jeg er gravid og i cardigan-modus denne høsten. Funker fint både som gravid og til amming. Forøvrig deprimerende å handle høstklær som gravid synes jeg 🙄

Anonymkode: 268eb...da4

Denne er fra Gestuz. Kjempefin til å ha over både jeans, kjoler og skjørt. Nydelig farge, og selv om både jeg og andre som bruker den er blonde, så gir den en ekstra glød. Passer godt sammen med marineblått. Jeg har vel kjøpt ca 5 cardigans fra Gestuz bare fordi de er så gode og varme og fordi de ikke klør på huden. Og de nupper ikke heller!

De er i ullblanding. Kjøpte også en fra Second Female i omtrent samme ullblanding, men den klør. Så når jeg skal ut, eller varme meg i stua, så er det Gestuz som er best utenom kasjmircardigans, men de sparer jeg litt på. De bruker jeg helst sjelden, for jeg føler jeg må ta vare på dem til litt sjeldne anledninger, som sikkert aldri kommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen kjøpte jeg meg en rustrød genser fra Designers Remix (Høyer): 

https://hoyer.no/merker/designers-remix/vato-neck

fordi jeg ville ha noe riktig høst. Gikk med i går. Skilte meg ut. Jeg så nesten INGEN med lignende farger. Kanskje er det for tidlig? Uansett, hvorfor har butikkene farger i rødt, grønt, oransje og andre, når de aller fleste går i svart, grått, beige og hvitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.9.2016 at 14.19, Peanut skrev:

Her om dagen kjøpte jeg meg en rustrød genser fra Designers Remix (Høyer): 

https://hoyer.no/merker/designers-remix/vato-neck

fordi jeg ville ha noe riktig høst. Gikk med i går. Skilte meg ut. Jeg så nesten INGEN med lignende farger. Kanskje er det for tidlig? Uansett, hvorfor har butikkene farger i rødt, grønt, oransje og andre, når de aller fleste går i svart, grått, beige og hvitt? 

Kanskje mange ikke tør å vises litt i gatebildet? Ikke vær redd for å skille deg ut på en positiv måte, og det er det absolutt når du går med litt farger.

Genseren din er kjempefin! Den går sammen med alt av "basisfarger", som marineblått, svart, hvitt, grått og beige. Virkelig en genser du kan bruke til mye! 

Synes ikke du er "for tidlig" ute. Det er heller de andre som er for sene. Jeg har gått i høstfargene lenge nå. Både Malene Birger og Second Female (samt flere), hadde burgunder og oransje i sommerkolleksjonen sin. Nå kommer enda flere rødfarger og andre farger sterkt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7 mnd på vei så høstmoten for meg i år blir mye varme enkeltplagg og lag på lag siden jeg ikke får igjen jakkene mine :fnise:

Siste kjøp er disse to strikkekjolene

fra Pulz

Pulz_DoraDress.jpg

og fra Haust

haustcableknit.jpg

Ser for meg at begge de blir fine med ullstrømper og lang kåpe over når det begynner å bli kaldt.

Har også kjøpt disse bootsene fra Amust som det så langt ser ut som at jeg kommer til å bo i i høst :P

images.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjenner jeg at jeg har veeeeldig lyst på et plagg i velur! Det var liksom det peneste og flotteste jeg kunne tenke meg når jeg var liten, og nå som det har kommet "tilbake" i motebildet så lurer jeg på om jeg ikke skal klare å integrere det i min garderobe, på et eller annet vis :fnise:

Hittil har jeg shoppet et par  lave boots med fancy detaljer (Vic) samt dame-veske i glatt, Bordeaux-farget, skinn (Mysuelly):

f1cf7c4e710ff2d9730adf1cda2ef7c6.jpg5c21040ae041a29839d3f9795437da63.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker høstmote! Har akkurat gått til innkjøp av litt dyrere plagg, men som jeg satser på at skal holde seg vel og lenge. I tillegg til disse to har jeg også gått til innkjøp av flaskegrønn genser i merinoull fra Second Female, men den finner jeg ikke bilder av på nett.

Skjermbilde 2016-09-28 kl. 14.26.01.pngSkjermbilde 2016-09-28 kl. 14.28.37.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hei§enberg skrev:

Elsker høstmote! Har akkurat gått til innkjøp av litt dyrere plagg, men som jeg satser på at skal holde seg vel og lenge. I tillegg til disse to har jeg også gått til innkjøp av flaskegrønn genser i merinoull fra Second Female, men den finner jeg ikke bilder av på nett.

Skjermbilde 2016-09-28 kl. 14.26.01.pngSkjermbilde 2016-09-28 kl. 14.28.37.png

Er den kåpen regntett? Den var råfin! Hvor har du kjøpt den / hvilket merke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, netpuppy skrev:

Er den kåpen regntett? Den var råfin! Hvor har du kjøpt den / hvilket merke?

Det er en regnjakke ja! :-) Det er av merket Rains, du finner jakken på Zalando for eksempel i mange farger :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har handlet litt hos kashmina.no og wildwool.no, begge nettbutikkene fører kasjmirvarer. Ble en langermet og en kortermet genser, en lue pluss at jeg fikk en kasjmirmorgenkåpe av mannen min til bursdagen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hei§enberg skrev:

Det er en regnjakke ja! :-) Det er av merket Rains, du finner jakken på Zalando for eksempel i mange farger :-) 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎19‎.‎07‎.‎2016 den 15.47, momo skrev:

kåpe.jpg

Drømmer om en grønn kåpe, noe lignende denne. Men det er ikke så lett å finne.

 

jeg har ikke lest hele tråden, så det er mulig du har fått svar, men her er ihvertfall et tips til grønn kåpe, fra en nettbutikk jeg har god erfaring med:

http://edith-ella.dk/product/frieda-frakke-9199/

Selv kjøpte jeg meg sennepsgul ullkåpe i fjor, som jeg gleder meg til å finne frem igjen. Deilig med farger på yttertøyet når været er grått, og alle andre er kledd i grått og svart :-)

Er på evig jakt etter en tomatrød duffelcoat. En dag....

Endret av Amafalathiel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15 September, 2016 den 23.55, Lafemmemauvaise skrev:

For en flott beskrivelse av høsten. Og hjertens enig med deg. Høst er best, ingen protest :fnise: 

Klarte selvsagt ikke holde meg til mine egne forsetter om ikke å kjøpe ullklær denne sesongen. Dessuten hadde jeg et gavekort å løse inn:

drykorn-damen-pullover-400209-arwen-16-t

drykorn-damen-bluse-111560-sanja-1000-bl

 

 

I tillegg kommer en svart ullgenser i patentstrikk fra Stefanel, et strikkejakke i mørk marineblå samt et mellomgrått skjerf i kashmirull (fant dessverre ikke bilder).

 

Den øverste grå genseren var fin! Hvor er den fra? :)

Anonymkode: d9726...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den øverste grå genseren var fin! Hvor er den fra? :)

Anonymkode: d9726...a38

Den er fra Drykorn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...