Gå til innhold

Hvor mange hunder er det "greit" å ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

Anonymkode: da442...c32

Så mange som man kan ta seg av på en ansvarlig måte.

Anonymkode: 45d7e...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:laugh:

Anonymkode: da442...c32

Hvorfor det store gliset? Er dette en paroditråd?

Anonymkode: 45d7e...77f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som du klarer å passe på/gå tur med, For meg stopper det på tre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 7, en tur for hver dag i uka :) Ville ikke anbefale å få flere

Anonymkode: 80f85...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange som man klarer å ta seg av på en måte som gjør at hundene får det de har behov for, fysisk og mentalt - og økonomisk om noe skulle skje. Samt at de ikke er til sjenanse for naboene på unødig vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tabris skrev:

Så mange som man klarer å ta seg av på en måte som gjør at hundene får det de har behov for, fysisk og mentalt - og økonomisk om noe skulle skje. Samt at de ikke er til sjenanse for naboene på unødig vis.

Enig! Her jeg bor nå syns jeg det hadde vært for mye å ha mer enn to, jeg har foreløpig bare én, men tenkte å kjøpe ny valp neste sommer. Når jeg i fremtiden får kjøpt den type bolig jeg ønsker meg vil jeg ha tre hunder, men det hadde ikke funket i den boligen jeg har nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Det er jo spørs storleik på eigendom/hus/leileghet, økonomi, tid osv :P Om eg noken gang skal ha hund, blir det max 3. 
Katter derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk barn hadde jeg tre, to av dem ble trent aktivt i lydighet og bruks. Med små barn er to evig nok, og da uten aktiv trening, kun vanlig hverdagstrening og turer. 

Anonymkode: d6384...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har 7, en tur for hver dag i uka :) Ville ikke anbefale å få flere

Anonymkode: 80f85...125

Håper du tuller. Du mener ikke seriøst de stakkars hundene kun blir luftet 6dg i uken? 

Har to for øyeblikket,og takker nok ja til å være fostermor for 2 til. Jeg gir ALLE hunder minst 2 timer mosjon, inkludert løp og lek hver dag. Alt under 1.5 time er mishandling helt uavhengig av rase!

Anonymkode: 528e4...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du tuller. Du mener ikke seriøst de stakkars hundene kun blir luftet 6dg i uken? 

Anonymkode: 528e4...5f4

Hvorfor skulle det være feil? Noen ganger tar jeg med to eller tre hunder men er ikke alltid jeg orker det. Mannen går av og til på tur og da tar han med seg den største. De tre småhundene jeg har er bare katter sier han :fnise:

 

Anonymkode: 80f85...125

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle det være feil? Noen ganger tar jeg med to eller tre hunder men er ikke alltid jeg orker det. Mannen går av og til på tur og da tar han med seg den største. De tre småhundene jeg har er bare katter sier han :fnise:

 

Anonymkode: 80f85...125

Alle hunder trenger mosjon, ikke patetisk lufting hver bidige dag. Små hunder leker gjerne i timesvis! så ingen utvei fra å gi hundene et godt liv. Selv kom organisasjon på døren til ei nabokjærring  (jeg  sa ifra), som gjennom et år har gitt sin pug 5/10min maks "tur "hver dag.  Skjer det gjentagende kan hun risikere bli fratatt hunden-:)))!

Håper og tror  du gir hundene dine mer fysisk aktivitet og stimuli enn jeg først trodde 

Anonymkode: 528e4...5f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du tuller. Du mener ikke seriøst de stakkars hundene kun blir luftet 6dg i uken? 

Har to for øyeblikket,og takker nok ja til å være fostermor for 2 til. Jeg gir ALLE hunder minst 2 timer mosjon, inkludert løp og lek hver dag. Alt under 1.5 time er mishandling helt uavhengig av rase!

Anonymkode: 528e4...5f4

Min hund nekter å gå mer en 15/20 min lang tur. Å kalle det mishandling er drøyt!

Anonymkode: 6e3a2...1a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I kommunen jeg bor så er det ikke lov med fler enn 4 hunder. Skal man ha fler av en eller annen grunn så må man søke om det

Anonymkode: 02fea...9a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min hund nekter å gå mer en 15/20 min lang tur. Å kalle det mishandling er drøyt!

Anonymkode: 6e3a2...1a8

Det er det absolutt jo I en grad!  Altfor mange  latsabber som lurer seg selv til å tro disse knøtt turene er helt ok. Det er der ikke! Alle typer hunder har stor glede av fysisk aktivitet,  variert,  lek med andre hunder osv.

Anonymkode: 528e4...5f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min hund nekter å gå mer en 15/20 min lang tur. Å kalle det mishandling er drøyt!

Anonymkode: 6e3a2...1a8

En hund som nekter å gå mer enn 15 min er enten overvektig,  elendig helse pga aldri nok aktivitet,  utrolig lei av de samme omgivelsene fra siste 10 årene. Der er er stadig større problem med sykdom hos hunder pga overvekt. Faktisk blir slik at folk tror normalvektige er tynne! 

Anonymkode: 528e4...5f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to, synes det er nok.  Men man kan ikke ta til seg flere hunder enn det man kan ta vare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...