Gå til innhold

Hva er ok pris å selge studiebøker for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal selge bøker fra studiet. Noen er så vidt markert i, mens andre ikke er markert. Noen er svært lite brukt. 

Hvilken pris er ok? Hvor mange prosent billigere enn opprinnelig pris? 

Anonymkode: 80c90...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det avhenger av tilstand og hvor ønskelig bøkene er. Jeg la ut en bok med litt markeringer for et par uker siden til 40% av ny pris (her må du ta utgangspunkt i kjøpepris nå og ikke da du kjøpte den), men ettersom det var så mange interesserte kunne jeg ha tatt den for minst 50%.  

Dersom du legger de ut på ibok.no får du også en anbefaling av pris. Jeg pleier som regel å gå litt under denne. Ikke-markerte bøker kan man gjerne selge for 60-70% (så fremt det er en av de nyeste utgavene). 

Anonymkode: 50353...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk på videregående kjøpte jeg brukte bøker for 50%. Bøker med markeringer ville jeg ikke kjøpt, så de synes jeg du burde tatt enda mindre for.

Anonymkode: f037a...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På studiet jeg gikk var standarden halvparten av ny pris hvis det var uten markeringer og den var relativt ny og fin. Var det en eldre utgave eller den var slitt og stygg tok vi generelt sett mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig med halv pris om du har kjøpt den ny, og halv pris av halv pris om du har kjøpt den brukt.

Anonymkode: 29a5e...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker også halv pris :)

Muligens ta enda litt mindre om det er mye markeringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...