Gå til innhold

KK - Koreansk kosmetikk.


disgusted

Anbefalte innlegg

Hei alle der ute/inne! :)

Er det noen her som driver med KK?
Jeg er blitt helt frelst etter å ha holdt på i over et år nå. Har masse produkter, og vil gjerne høre andre sine erfaringer med forskjellige produkter, hva som fungerer og ikke, hva som lukter godt, og ja.. Alt!

Såe, ja? 
Noen som driver med KK her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja :) del gjerne! Vi har allerede en egen tråd på emne. Tror den heter Anbefalinger: koreanskkosmetikk. 

Anonymkode: 7ed09...fe4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååja! :) 

Skal kanskje holde oss til den tråden da, eller? Eller kan jeg fortsette denne? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns denne håndkremen er skikkelig søt. Har den gule, og den lukter banan, syns den er skikkelig digg :rodmer:

hand cream banana.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lip balm med litt farge. Søtt design og lukter godt, ikke minst ser fargen bra ut på leppene :) 

lip balm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solkrem er et MUST hvis du skal bruke KK med syre i. Denne har jeg lagt min elsk på, men etter hva jeg har forstått, så er den ganske vanskelig å få tak i akkurat nå :icon_frown: Lukter godt, og gjør huden matt og fin, ikke klissete på.

SPF 50.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er totalt frelst! Og jeg ELSKER produktene. Jo mer de lukter, jo mer elsker jeg de. Og det de gjør for huden er bare amazing! Dette er en ansiktsskrubb som lukter bokstavelig talt jordbær. Syltetøy liksom :) 

scrub.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er blant mine favoritter! Lukter som nyplukkede røde epler, konsistensen er litt gelé-aktig, men ikke helt gelé heller. Trekker godt inn i huden og gjør den deilig og myk etter rutinen er gjort. Denne inneholder syre, så solkrem er et must.
SKAL SLUTTE Å SPAMME NÅ :) 

Men spør hvis dere lurer på hva de forskjellige produktene heter og sånt da. :) 

Tonymoly Red Honey Appletox Cream DAGKREM.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne er også utrolig god! Black sugar strawberry mask. Den skrubber huden, og du kan også la den sitte på litt. Etter du har vasket huden, tar du på masken på ansiktet, unntatt munn og øye området, ta gjerne litt vann på fingrene, og masser det inn i huden, så kan du la den sitte på i 10-15 min, og vaske bort med lunket vann. Lukter som jordbærsyltetøy denne også. :rodmer:

wash off-mask.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir mitt siste innlegg i natt.
Som sagt, så elsker jeg dufter og lukter, alt som lukter godt, får et pluss i boka.
Dette er en sleeping pack, altså en krem du tar på om kvelden, etter du har gjort kveldsrutinen din, lukter da (såklart) banan.

Banana sleeping pack fokuserer på rik fuktighet og gir næring til huden.
Denne ble rett og slett for fet for min hud, men lukter fantastisk godt (for den som liker bananlukt, som godteriet.

Etter kveldsrutinen tar du en liten mengde av produktet og og gnir det lett inn i ansiktet, og nakkeområdet.

sleeping pack.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har bestilt (og fått i posten) de nye produktene jeg har bestilt. :)

Dette er en toner med hyaluronsyre i seg, lukter mildt og godt, den er litt tykk i konsistensen, men på huden føles det bare deilig :) 

s-l1600.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et renseskum. Lukter kjempe godt, vanskelig å beskrive duften. Deilig å rense huden med :) 

s-l500.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nysgjerrig på koreansk kosmetikk, men er imot dyretesting og syns det er så vanskelig å finne ut hva som tester og ikke. Etude house har jeg fått bekreftet at ikke tester, så det lille jeg har er derfra. Har concealer og vippeserum og har testet et par deilige ansiktsmasker. It's skin skal også være crueltyfree, men kjøper ikke før jeg vet det 100% sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en tråd som har godt over 20 sider om kk

Anonymkode: 7ed09...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 22.19, AnonymBruker skrev:

Det finnes en tråd som har godt over 20 sider om kk

Anonymkode: 7ed09...fe4

Jeg hater lange tråder, det er travelt å drive og bla gjennom flere sider for å finne noe bra...

NOen som har testet TONYMOLY eggene?
Jeg er hektet på primeren http://www.ebay.com/itm/TONYMOLY-Egg-Pore-Silky-Smooth-Balm-20g-Soft-silky-primer-closes-the-pore-/252463411286?hash=item3ac7fdf056:g:iY8AAOSwbsBXieoo

Den er fantastisk! Jevner ut alt og matter! Har lyst til å teste warm and cool eggene og, vet ikke hva de heter, men bilde på samme side som linken. Den ene åpner porene, den andre lukker. 
Litt usikker på hvordan bruke, bør jeg bruke ansiktsrens først? Så den warmgreia, vaske - og så cool og så vaske? Og så sminke og primer? 

Og noen som har tips til god ansiktsvask og gjerne toner fra Korea som er bra mot blank hud med tendens til hudormer og kviser?Men som ikke er for sterk og uttørrende?

Anonymkode: 20dc8...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Aamu skrev:

Hva er særegent med koreansk kosmetikk vs "alt annet"?

Fordi koreanerne har skjønt det :D
De er opptatt av perfekt hud og perfekt skjønnhet, naturlige ingredienser og de forsker stadig på dette om å få de beste produktene.
Og pga valutaen så er koreansk sminke og kosmetikk noe rimeligere enn vestlige. 

 

Anonymkode: 20dc8...759

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi koreanerne har skjønt det :D
De er opptatt av perfekt hud og perfekt skjønnhet, naturlige ingredienser og de forsker stadig på dette om å få de beste produktene.
Og pga valutaen så er koreansk sminke og kosmetikk noe rimeligere enn vestlige. 

 

Anonymkode: 20dc8...759

Hvordan er det når det kommer til allergi, når det er så mye parfyme (tydeligvis) i disse produktene, da? Hilsen allergiker som får utslett av "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ú

3 timer siden, Aamu skrev:

Hvordan er det når det kommer til allergi, når det er så mye parfyme (tydeligvis) i disse produktene, da? Hilsen allergiker som får utslett av "alt".

de har produkter for sensitiv hud og. Jeg tåler ikke parfyme, men har ikke reagert på disse. Men yves rocher sine blir jeg snørrete av... Masse parfyme. Sistnevnte er fransk 😃

Anonymkode: 20dc8...759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater lange tråder, det er travelt å drive og bla gjennom flere sider for å finne noe bra...

NOen som har testet TONYMOLY eggene?
Jeg er hektet på primeren http://www.ebay.com/itm/TONYMOLY-Egg-Pore-Silky-Smooth-Balm-20g-Soft-silky-primer-closes-the-pore-/252463411286?hash=item3ac7fdf056:g:iY8AAOSwbsBXieoo

Den er fantastisk! Jevner ut alt og matter! Har lyst til å teste warm and cool eggene og, vet ikke hva de heter, men bilde på samme side som linken. Den ene åpner porene, den andre lukker. 
Litt usikker på hvordan bruke, bør jeg bruke ansiktsrens først? Så den warmgreia, vaske - og så cool og så vaske? Og så sminke og primer? 

Og noen som har tips til god ansiktsvask og gjerne toner fra Korea som er bra mot blank hud med tendens til hudormer og kviser?Men som ikke er for sterk og uttørrende?

Anonymkode: 20dc8...759

Har ikke testet eggene fra Tonymoly. Er litt usikker på hvordan de skal brukes :) 
Men hvordan hud har du ellers? Jeg har normal til fet hud, og har endelig funnet en rens og toner som funker, sammen med dagkremen da selvfølgelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...