Gå til innhold

Hvorfor trenger du bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Coolaid skrev:

Har du ikke pengebok til å ta taxi har du heller ikke råd til bil. 

Og løsningen din er el-sykkel. Det hjelper deg opp bakkene samt hjelper kondisen din om du bruker den på rett måte. 

(Jeg sykler 1,5 mil hver dag, uten elsykkel. Kondisen kommer etterhvert)

Tja, brukte en slik bilkostnadskalkulator. Vet ikke hvor riktig den blir da..

Ca. 81 kroner om dagen (bruktbil til 21000) virker noe billigere enn noe over 800 kroner om dagen (taxi til og fra høgskolen), spør du meg.

(http://www.smartepenger.no/kalkulatorer/2164-beregn-arlige-bilkostnader-for-bruktbil)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Fordi jeg har angst for mye folk/å være stuck. Bil for meg er frihet, og synes det er vel verdt investeringen i form av penger. Skulle ønske det var mer miljøvennlig, og skal spare opp til en mer miljøvennlig bil på sikt enn bensinbilen jeg har nå.

2. Bor ikke i en storby hvor jeg kan gå/sykle avstander. Her er ikke trikk, og et veldig dårlig busstilbud.

Anonymkode: 9c498...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke bil, men jeg liker å ha det. Jeg rekker å komme meg flere steder på kortere tid i løpet av en dag. For eksempel vil det ta meg 15 min å kjøre til skole med bil, men dersom jeg tar buss tar det meg 1 time. Jeg har også hund, og for å kunne variere turer, kjøre til veterinær, besøke slekt osv syns jeg det er veldig greit å slippe å ta opp til flere busser med han for å komme seg frem. Det er mer behagelig for han å ligge i buret sitt i bilen og slippe å tilbringe mye tid i et transportmiddel. Bil er og bekvemt å ha når jeg skal ukeshandle. Jeg hadde aldri klart å få med meg alt jeg handler for en uke ved å gå fra butikken og hjem, eller ved bruk av sykkel. Jeg kunne klart meg uten bil, men livet med bil er utrolig mye mer komfortabelt og jeg syns det er verdt hver krone. 

Anonymkode: 71294...612

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Coolaid skrev:

Har du ikke pengebok til å ta taxi har du heller ikke råd til bil. 

Og løsningen din er el-sykkel. Det hjelper deg opp bakkene samt hjelper kondisen din om du bruker den på rett måte. 

(Jeg sykler 1,5 mil hver dag, uten elsykkel. Kondisen kommer etterhvert)

Det kommer ann på strekket og takstene der en bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger bil? Trenger den ikke, men vil absolutt ikke være foruten. Frihet uten like. Kommer meg fra a til b uten noe stress. Med buss så er det fra a til å og det er stress, forsinkelser, overbefolket og mye tid tapt. Jeg elsker bilen min. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger bil fordi jeg bor en plass hvor busstilbudet ikke akkurat er det beste, og i tillegg jobber jeg mye natt og har såpass lang avstand til jobb at å belage seg på å gå/sykle ville blitt nærmest umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tigress

Eg kan vel eigentleg ikkje seie at eg MÅ ha bil, altså. Vi brukar bilen fast, men ville kunne brukt nabobil, bilkollektivet eller andre løysingar. 

Jo meir eg brukar sykkelen til transport desto meir overtydd blir eg om sykkelens fortreffelegheit, altså, ein kjem jo fram overalt, og det er SÅ lettvint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bil hovedsaklig fordi meg og mitt barn har noen 15 km reisevei til barnehage. Ellers er det utrolig greit å kunne ha bil for å besøke familie, butikker, ferier, levering av barn, ulike aktiviteter. 

Hadde jeg vært helt alene uten barn, så hadde saken vært annerledes. Da hadde jeg trolig bare sykklet eller tatt bussen.

Anonymkode: c23d7...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter som bestemmer seg for å bli syk, og dyrlegen er 40 minutter unna. Busser som aldri kommer, selv om de skal.

Anonymkode: ee189...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...