Gå til innhold

Feil i mannlig kles stil - FYR LØS !


MrBig

Anbefalte innlegg

  • Singlet og alt med stor utringning er rett og slett harry
  • Sorte sokker i joggesko, bruk hvite eller grå sportsokker, ikke tynne dressokker heller, det ser kjipt ut. Det ser ut som du bare har råd til jobbsokkene, og sokker er jo ikke dyrt, desto mer ille med feil type.
  • Ankelsokker ser ut som du har tatt din kjærestes sokker, det er for feminint for meg i alle fall.
  • kortermet penskjorte, eller skjorte i det hele tatt. Hvit er for bussjåfører og farget eller rutet antar jeg er for bussjåfører på konferanse/ casual friday. Aldri lekkert.
  • t-skjorte som er så liten at det ser ut som du har tatt din datters. Den når ikke ned til beltet og ermene klarer såvidt å nå ut til overarmen. Da er en baggy vesentlig bedre, men ikke bli helt rapper i et telt heller. Bare litt større enn egentlig passe, så den kan bevege seg litt rundt kroppen din, nå nedenfor beltet og nedover mot albuen. Du trenger ikke vise frem bicepsen til alle, vi vet hvordan de ser ut.
  • Mer sokker! Selvfølgelig ikke hvite sokker i skinnsko, eller for korte sokker, eller ankelsokker til langbukser. Det er ikke pent å se bare legger under en langbukse, bruk lange, helst knestrømper faktisk.
  • Ikke skjorte med t-skjorte under, kun akseptabelt om det er iskaldt ute.
  • t-skjorte med brystlomme. Ser ut som en pålimt fille som bare irriterer øyet.
  • Joggebukse/ treningsbukse kan faktisk være hot på en mann, om den er ren, og litt baggy. Ikke gå med disse trange treningsbuksene, ser trist ut.
  • Tights og sykkeklær er helt grusomt, selv når man trener. Personlig foretrekker jeg en overtrekksdress selv om det lukter litt grilldress av det, selv når det står Vålerenga på ryggen. Absolutt ALT er bedre enn tights og sykkelklær.
  • Jeans, sorry, foretrekker de fleste andre typer stoffer på mannen.
  • Skinnjakke kan være litt stilig, men på de aller fleste er det harry.
  • Pilotbriller, ikke klær, men kun en av tyve kler dem.
  • poloskjorter, litt for åpenbart at du prøver å se ut som du har penger, og selv om du har penger er det bare tacky.
  • superundertøy. Selv på hytta kan man ta på seg noe over superundertøyet, for selv Kari Traa sitt ser stusselig ut. Som yttertøy. Gjelder kvinner også.
  • Utvaska underbukser/ boxere, om vi kommer dit at de blir synlige.
  • For du sagger vel ikke? Da er du uansett aldri av interesse.
  • Smykker og vulgære klokker.
  • Fedora hatt og ellers hele hipster stilen. Den er for konstruert, så du ser ikke ut som den du prøver å se ut som.
  • Hettegenser kan være stilig på riktig mann, men det er sjelden den er det om den er litt liten, litt for tynn i stoffet, er ensfarget grå eller lignende. En hettegenser bør egentlig ikke ha glidelås, altså en hettejakke, en genser er finere for min del. Når strikken dekker  beltet på buksa som du ikke sagger med bør det fortsatt være nok stoff i genseren til at den poser seg litt ut og ikke henger rett ned som et slips.
  • For små dresser. Meglerdresser som det kalles. For smal over ryggen og brystet, knappen strutter, og gjerne for kort over stumpen. Og med en bukse som er så liten at pressen i låret retter seg ut. Er det litt høyvanns i tillegg, ja da er du en som ser ut som en megler under opplæring.
  • Lange tupper på skinnskoene. Tegn på billige sko av lav kvalitet, ingen kvalitetsleverandører leverer slike sko, uansett hvor dyre de er. Den skoprodusenten lager ikke kvalitetsko.
  • Ikke bruk lakksko om du ikke har på smoking/ kjole og hvitt.
  • Ha stor nok slippsknute OG dra slipset helt inntill skjortekragen. Man skal ikke se øverste knappen bak slipset før alle gjestene har reist hjem og man sitter forann peisen med et siste glass portvin.
  • Ullgensere med voldsomme krager, utringniner eller brystlommer.
  • Brystlommer er no no på alle andre plagg enn dresskjorter, blazere, dressjakker og smoking. Eller det som er deen opprinnelige sportsjakken.
  • Flanellskjorter. Men det ser man heldigvis aldri lengre.
  • Klær, og spesielt t-skjorter som er utvaskede i stoffet alt som nye.
  • Store beltespenner.
  • Heller stripete skjorter enn rutete i dress. Nøytrale ensfargede ruter kan gå, men rutete skjorter er litt for fritids til dress.
  • Glem mansjettknapper om du har jeans til skjorta, da har du alt vist at det ikke er en anledning og at det ikke finnes noen grunn til å gjøre noe mer ut av det hele.
  • Skal man bruke kortermet skjorte på sommeren tar man en langermet skjorte og bretter opp ermene.

Mange vil kanskje mene jeg har noen litt gammeldagse synspunkt på endel ting, men jeg liker at når man kler seg, så gjør man det skikkelig. Men jeg har ingen problemer med om min mann går i en joggebukse heller, så lenge den passer hans kropp og ikke er slitt/ møkkete. Også utenfor huset. Men når han skal se skikkelig ut i jobb eller til fest er jeg glad for at han ser plettfri og klassisk ut. Ikke en jålebukk. Ikke en hipster. Ikke en megler. Og jeg ser sjelden menn hvor flere både menn og kvinner snur seg like mye etter som min mann, når han kommer i dress og frakk. For han er dønn gjennomført uten at det er en eneste detalj som er feil på noe som helst. Men det ser også helt naturlig ut på ham, ikke påklistret eller skapt. I dag er det sjelden, i alle fall her i Norge.

Anonymkode: 6c1ad...a8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å være seriøs. Nå om sommeren er det heller mangel på klær på menn som ser lite bra ut. Uansett hvor muskuløs og flott du er,å gå i bar overkropp i byen,på butikken osv er veldig usmakelig. Menn i tights er og lite lekkert. Ellers kommer det mye ann på hvlken type han er. Jeg digger de som tørr å kle seg slik de selv liker,så hos meg kan både t-shorte med dødningshode eller en sommerlig pen skjorte være attraktivt. Men kommer helt ann på mannen som sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krigerunge
Den 17.7.2016 at 16.30, DizzyRonson skrev:

Så ut ifra det jeg leser her Bør jeg droppe grå hettegenser? Jeg er så gla I grå hettegenser,  de er litt jakke å litt lue på en gang.. :/

Neida, du dropper ikke hettegenseren om du ikke vil. Tror bare det er en mann i denne tråden som har nevnt at hettegensere ikke er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke særlig mange preferanser når det kommer til hva fyren kler seg i, men har jo noen ting jeg ikke akkurat får stive brystvorter av.

Hvite bukser. (Gjelder ikke linbukser)

Fotballsupporterklær

gymshorts

tights

singlet

klirr klirr smykker. Syns det kan være fint med et enkelt svart lærarmbånd e.l, men ikke noe klirr. Damesmykker klirrer.

Anonymkode: 4b6ec...2e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge stilen passer til typen synes jeg det meste er innenfor, men jeg kan styre meg for pappagutter, "Fuck you, I drive a Volvo", Ed Hardy og flagrende linplagg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.7.2016 at 20.53, Arcturus skrev:

 

Anonymkode: 33a9d...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:
  • Singlet og alt med stor utringning er rett og slett harry
  • Sorte sokker i joggesko, bruk hvite eller grå sportsokker, ikke tynne dressokker heller, det ser kjipt ut. Det ser ut som du bare har råd til jobbsokkene, og sokker er jo ikke dyrt, desto mer ille med feil type.
  • Ankelsokker ser ut som du har tatt din kjærestes sokker, det er for feminint for meg i alle fall.
  • kortermet penskjorte, eller skjorte i det hele tatt. Hvit er for bussjåfører og farget eller rutet antar jeg er for bussjåfører på konferanse/ casual friday. Aldri lekkert.
  • t-skjorte som er så liten at det ser ut som du har tatt din datters. Den når ikke ned til beltet og ermene klarer såvidt å nå ut til overarmen. Da er en baggy vesentlig bedre, men ikke bli helt rapper i et telt heller. Bare litt større enn egentlig passe, så den kan bevege seg litt rundt kroppen din, nå nedenfor beltet og nedover mot albuen. Du trenger ikke vise frem bicepsen til alle, vi vet hvordan de ser ut.
  • Mer sokker! Selvfølgelig ikke hvite sokker i skinnsko, eller for korte sokker, eller ankelsokker til langbukser. Det er ikke pent å se bare legger under en langbukse, bruk lange, helst knestrømper faktisk.
  • Ikke skjorte med t-skjorte under, kun akseptabelt om det er iskaldt ute.
  • t-skjorte med brystlomme. Ser ut som en pålimt fille som bare irriterer øyet.
  • Joggebukse/ treningsbukse kan faktisk være hot på en mann, om den er ren, og litt baggy. Ikke gå med disse trange treningsbuksene, ser trist ut.
  • Tights og sykkeklær er helt grusomt, selv når man trener. Personlig foretrekker jeg en overtrekksdress selv om det lukter litt grilldress av det, selv når det står Vålerenga på ryggen. Absolutt ALT er bedre enn tights og sykkelklær.
  • Jeans, sorry, foretrekker de fleste andre typer stoffer på mannen.
  • Skinnjakke kan være litt stilig, men på de aller fleste er det harry.
  • Pilotbriller, ikke klær, men kun en av tyve kler dem.
  • poloskjorter, litt for åpenbart at du prøver å se ut som du har penger, og selv om du har penger er det bare tacky.
  • superundertøy. Selv på hytta kan man ta på seg noe over superundertøyet, for selv Kari Traa sitt ser stusselig ut. Som yttertøy. Gjelder kvinner også.
  • Utvaska underbukser/ boxere, om vi kommer dit at de blir synlige.
  • For du sagger vel ikke? Da er du uansett aldri av interesse.
  • Smykker og vulgære klokker.
  • Fedora hatt og ellers hele hipster stilen. Den er for konstruert, så du ser ikke ut som den du prøver å se ut som.
  • Hettegenser kan være stilig på riktig mann, men det er sjelden den er det om den er litt liten, litt for tynn i stoffet, er ensfarget grå eller lignende. En hettegenser bør egentlig ikke ha glidelås, altså en hettejakke, en genser er finere for min del. Når strikken dekker  beltet på buksa som du ikke sagger med bør det fortsatt være nok stoff i genseren til at den poser seg litt ut og ikke henger rett ned som et slips.
  • For små dresser. Meglerdresser som det kalles. For smal over ryggen og brystet, knappen strutter, og gjerne for kort over stumpen. Og med en bukse som er så liten at pressen i låret retter seg ut. Er det litt høyvanns i tillegg, ja da er du en som ser ut som en megler under opplæring.
  • Lange tupper på skinnskoene. Tegn på billige sko av lav kvalitet, ingen kvalitetsleverandører leverer slike sko, uansett hvor dyre de er. Den skoprodusenten lager ikke kvalitetsko.
  • Ikke bruk lakksko om du ikke har på smoking/ kjole og hvitt.
  • Ha stor nok slippsknute OG dra slipset helt inntill skjortekragen. Man skal ikke se øverste knappen bak slipset før alle gjestene har reist hjem og man sitter forann peisen med et siste glass portvin.
  • Ullgensere med voldsomme krager, utringniner eller brystlommer.
  • Brystlommer er no no på alle andre plagg enn dresskjorter, blazere, dressjakker og smoking. Eller det som er deen opprinnelige sportsjakken.
  • Flanellskjorter. Men det ser man heldigvis aldri lengre.
  • Klær, og spesielt t-skjorter som er utvaskede i stoffet alt som nye.
  • Store beltespenner.
  • Heller stripete skjorter enn rutete i dress. Nøytrale ensfargede ruter kan gå, men rutete skjorter er litt for fritids til dress.
  • Glem mansjettknapper om du har jeans til skjorta, da har du alt vist at det ikke er en anledning og at det ikke finnes noen grunn til å gjøre noe mer ut av det hele.
  • Skal man bruke kortermet skjorte på sommeren tar man en langermet skjorte og bretter opp ermene.

Mange vil kanskje mene jeg har noen litt gammeldagse synspunkt på endel ting, men jeg liker at når man kler seg, så gjør man det skikkelig. Men jeg har ingen problemer med om min mann går i en joggebukse heller, så lenge den passer hans kropp og ikke er slitt/ møkkete. Også utenfor huset. Men når han skal se skikkelig ut i jobb eller til fest er jeg glad for at han ser plettfri og klassisk ut. Ikke en jålebukk. Ikke en hipster. Ikke en megler. Og jeg ser sjelden menn hvor flere både menn og kvinner snur seg like mye etter som min mann, når han kommer i dress og frakk. For han er dønn gjennomført uten at det er en eneste detalj som er feil på noe som helst. Men det ser også helt naturlig ut på ham, ikke påklistret eller skapt. I dag er det sjelden, i alle fall her i Norge.

Anonymkode: 6c1ad...a8b

I all verden, skal mannfolk gå nakne? Det ser ikke ut som om de kan gå i klær i det hele tatt :sjokkert:

Anonymkode: 33a9d...ee6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 17.7.2016 at 13.58, AnonymBruker skrev:

Etter svarene i denne tråden å dømme kan ikke gutter/unge menn gå med noe som helst.

Men alle andre steder enn på KG funker et fett. 

Det betyr antageligvis ikke at KG er trendsettende på noe vis. Kanskje heller tvert imot.

Anonymkode: a0731...fa1

Var jo snakk om preferanser da, men, nei, jeg er ikke trendsettende/motebevisst etc. og passer dermed ikke med en mann som er mer hip og opptatt av klær enn meg. Ingen piratbukser, slangeskinnsko, eller spesielle sandaler, takk. :P Ellers har det jo null, nix å si for meg hva folk kler seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at det nevnes at menn i hettegenser er no-no. Jeg synes ikke det er no-no. 

ryan-gosling-4-http-thefashiontag.wordprRyan-Gosling7.jpge7d1981f72e72b258d01d00305f9554d.jpg

 

Ryan Gosling er kjent for sin gode stil. https://www.google.no/search?q=ryan+gosling+street+style&espv=2&biw=1366&bih=643&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiKqsn81pPOAhWJiywKHaE2CfUQ_AUIBigB#imgrc=_

Anonymkode: d32c6...a08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser at det nevnes at menn i hettegenser er no-no. Jeg synes ikke det er no-no. 

Nå har ikke jeg noe spesielt imot hettegensere, men du kan ikke bruke Ryan Gosling som eksempel på at det ser bra ut - han ser fantastisk ut i hva som helst. Forestill deg flyplassantrekket med en annen fyr inni, og du ville automatisk tenkt 'terrorist med bombe i skinnveska'.

Bruk av hettegensere er forøvrig veldig forståelig dersom du prøver å gjemme deg for innpåslitne fotografer. Eller er en paranoid hacker. :ler: 

Endret av Cathrine88
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lJeg liker hettegensere. Enkelte. Det må liksom være riktig type. Akkurat som joggebukser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.7.2016 at 11.21, AnonymBruker skrev:
  • Singlet og alt med stor utringning er rett og slett harry
  • Sorte sokker i joggesko, bruk hvite eller grå sportsokker, ikke tynne dressokker heller, det ser kjipt ut. Det ser ut som du bare har råd til jobbsokkene, og sokker er jo ikke dyrt, desto mer ille med feil type.
  • Ankelsokker ser ut som du har tatt din kjærestes sokker, det er for feminint for meg i alle fall.
  • kortermet penskjorte, eller skjorte i det hele tatt. Hvit er for bussjåfører og farget eller rutet antar jeg er for bussjåfører på konferanse/ casual friday. Aldri lekkert.
  • t-skjorte som er så liten at det ser ut som du har tatt din datters. Den når ikke ned til beltet og ermene klarer såvidt å nå ut til overarmen. Da er en baggy vesentlig bedre, men ikke bli helt rapper i et telt heller. Bare litt større enn egentlig passe, så den kan bevege seg litt rundt kroppen din, nå nedenfor beltet og nedover mot albuen. Du trenger ikke vise frem bicepsen til alle, vi vet hvordan de ser ut.
  • Mer sokker! Selvfølgelig ikke hvite sokker i skinnsko, eller for korte sokker, eller ankelsokker til langbukser. Det er ikke pent å se bare legger under en langbukse, bruk lange, helst knestrømper faktisk.
  • Ikke skjorte med t-skjorte under, kun akseptabelt om det er iskaldt ute.
  • t-skjorte med brystlomme. Ser ut som en pålimt fille som bare irriterer øyet.
  • Joggebukse/ treningsbukse kan faktisk være hot på en mann, om den er ren, og litt baggy. Ikke gå med disse trange treningsbuksene, ser trist ut.
  • Tights og sykkeklær er helt grusomt, selv når man trener. Personlig foretrekker jeg en overtrekksdress selv om det lukter litt grilldress av det, selv når det står Vålerenga på ryggen. Absolutt ALT er bedre enn tights og sykkelklær.
  • Jeans, sorry, foretrekker de fleste andre typer stoffer på mannen.
  • Skinnjakke kan være litt stilig, men på de aller fleste er det harry.
  • Pilotbriller, ikke klær, men kun en av tyve kler dem.
  • poloskjorter, litt for åpenbart at du prøver å se ut som du har penger, og selv om du har penger er det bare tacky.
  • superundertøy. Selv på hytta kan man ta på seg noe over superundertøyet, for selv Kari Traa sitt ser stusselig ut. Som yttertøy. Gjelder kvinner også.
  • Utvaska underbukser/ boxere, om vi kommer dit at de blir synlige.
  • For du sagger vel ikke? Da er du uansett aldri av interesse.
  • Smykker og vulgære klokker.
  • Fedora hatt og ellers hele hipster stilen. Den er for konstruert, så du ser ikke ut som den du prøver å se ut som.
  • Hettegenser kan være stilig på riktig mann, men det er sjelden den er det om den er litt liten, litt for tynn i stoffet, er ensfarget grå eller lignende. En hettegenser bør egentlig ikke ha glidelås, altså en hettejakke, en genser er finere for min del. Når strikken dekker  beltet på buksa som du ikke sagger med bør det fortsatt være nok stoff i genseren til at den poser seg litt ut og ikke henger rett ned som et slips.
  • For små dresser. Meglerdresser som det kalles. For smal over ryggen og brystet, knappen strutter, og gjerne for kort over stumpen. Og med en bukse som er så liten at pressen i låret retter seg ut. Er det litt høyvanns i tillegg, ja da er du en som ser ut som en megler under opplæring.
  • Lange tupper på skinnskoene. Tegn på billige sko av lav kvalitet, ingen kvalitetsleverandører leverer slike sko, uansett hvor dyre de er. Den skoprodusenten lager ikke kvalitetsko.
  • Ikke bruk lakksko om du ikke har på smoking/ kjole og hvitt.
  • Ha stor nok slippsknute OG dra slipset helt inntill skjortekragen. Man skal ikke se øverste knappen bak slipset før alle gjestene har reist hjem og man sitter forann peisen med et siste glass portvin.
  • Ullgensere med voldsomme krager, utringniner eller brystlommer.
  • Brystlommer er no no på alle andre plagg enn dresskjorter, blazere, dressjakker og smoking. Eller det som er deen opprinnelige sportsjakken.
  • Flanellskjorter. Men det ser man heldigvis aldri lengre.
  • Klær, og spesielt t-skjorter som er utvaskede i stoffet alt som nye.
  • Store beltespenner.
  • Heller stripete skjorter enn rutete i dress. Nøytrale ensfargede ruter kan gå, men rutete skjorter er litt for fritids til dress.
  • Glem mansjettknapper om du har jeans til skjorta, da har du alt vist at det ikke er en anledning og at det ikke finnes noen grunn til å gjøre noe mer ut av det hele.
  • Skal man bruke kortermet skjorte på sommeren tar man en langermet skjorte og bretter opp ermene.

Mange vil kanskje mene jeg har noen litt gammeldagse synspunkt på endel ting, men jeg liker at når man kler seg, så gjør man det skikkelig. Men jeg har ingen problemer med om min mann går i en joggebukse heller, så lenge den passer hans kropp og ikke er slitt/ møkkete. Også utenfor huset. Men når han skal se skikkelig ut i jobb eller til fest er jeg glad for at han ser plettfri og klassisk ut. Ikke en jålebukk. Ikke en hipster. Ikke en megler. Og jeg ser sjelden menn hvor flere både menn og kvinner snur seg like mye etter som min mann, når han kommer i dress og frakk. For han er dønn gjennomført uten at det er en eneste detalj som er feil på noe som helst. Men det ser også helt naturlig ut på ham, ikke påklistret eller skapt. I dag er det sjelden, i alle fall her i Norge.

Anonymkode: 6c1ad...a8b

Jeg gir opp! Mannen min får gå kledd som han vil :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Majott skrev:

Jeg gir opp! Mannen min får gå kledd som han vil :)

Det er jo bare personlige preferanser til hvert enkel bruker. Du og din mann har andre. 

Anonymkode: ad4c2...c44

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎15‎.‎07‎.‎2016 at 23.55, Freshsister skrev:

Ler meg ihjel av å lese dette her:) Hahaha;)

Må vel komme med mitt også da: farger som ikke kler dere mot ansiktet. De fleste nordmenn er sommertyper og klær blasse, kjølige farger. 

Capish?!

😜

Jeg pleide å ta buss samtidig med en kar som helt tydelig hadde fått fargeråd av en eller annen som han hadde tatt bokstavelig. Han var sånn nordisk blond med et anslag av rødt i skjegg og hår. Og kjørte da en linje med brunt, sennepsgult, brunrødt. Hele fyren så ut som en gulrot.... det var slett ingen heldig palett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...