Gå til innhold

Er det frekt å ikke snakke med frisøren? + tips til frisør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har sosial angst og ikke vært hos  frisøren siden jeg var barn. Er det frekt å ikke konversere med frisøren når man klippes?  Hva gjør man, mobilen, magasin, hvor skal jeg se? Er det ikke rart å bare sitte på mobilen hele tiden? Er det rart om jeg bare stirrer i veggen eller speilet? 

Vil også bli takknemmelig for tips til god farge og klippe style frisør i Oslo sentrum helst ikke blandt de dyrestekjedene! 

Anonymkode: 9f69a...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisørene (de fleste iallefall) er vel profesjonelle nok til å se/merke når en kunde ikke vil ha en samtale tror jeg. Svarer du kort men høflig så dør sikkert samtalen ut før den starter. Det kan hende frisøren synes det er godt med en pause i praten også :) 

Jeg kjenner ei som bruker å si fra på forhånd at dette er hennes hvilestund, så hun foretrekker å drikke kaffe og bla i blad framfor å snakke.
 

Oslofrisører aner jeg ikke, men lykke til.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke snakker med frisøren når de klipper seg, jeg foretrekker å slippe det, syns det blir slitsomt og tvungent. Ta med deg et blad, eller finn noe å lese på mobilen, ellers skjønner de ofte hvis man ikke vil prate også...

Anonymkode: 55304...382

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å lese blader, men det er mest for å få tida til å gå fortere. tar jo ofte over 2-3 timer om man skal klippe, stripe, kure osv. frisøren pleier ikke å snakke så mye mens jeg leser blader. spør evt. om det er noe som har med behandlingen å gjøre. jeg har ikke noe i mot litt samtale så lenge det er naturlig og ikke påtatt sånn type "går du på skole eller jobber du?". da synes jeg det er litt ubehagelig. har vært hos Hendrix på Pilestredet et par ganger hos forskjellige frisører og begge var veldig "stille" og konsenrterte. sist snakka vi litt om ferie osv., men det var en naturlig og hyggelig samtale :-) jeg tror de fleste skjønner veldig fort om du er en som vil skravle i vei eller helst bare være stille...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smalltalk, og synes det er godt å slippe å snakke så mye med frisøren. Jeg pleier for de meste å lese eller kikke i blader mens jeg sitter i frisørstolen. Det fungerer bra, og jeg tror frisøren tolker det som et tegn på at jeg vil være mest mulig i fred. Siden jeg er ufør vil jeg også gjerne slippe prat om hva med driver med til daglig.

Når jeg snakker med frisøren, er det helst som saker som angår håret mitt. Hva ønsker jeg at frisøren skal gjøre? Har hun noen gode råd eller tips til meg? Jeg har også inntrykk av at mange frisører synes det er greit å slippe småpraten og konsentrere seg om jobben. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater å småprate med frisøren. Nå har jeg heldigvis en som ikke prater så mye til meg (foruten når hun skal stille spørsmål relatert til håret). Jeg tror hun er flink til se an hva kunden ønsker. Det er mange frisører som ikke gjør dette, og det er virkelig et smekk på fingrene. Som noen andre sier tar jo en behandling ofte rundt 2 timer, og å måtte holde en samtale med frisøren så lenge er slitsomt. Ikke har jeg særlig interesse av det heller. 

Anonymkode: b1318...9f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke noe glad i småprating hos frisøren. Har drøyet med å klippe med noen ganger fordi jeg synes det er ukomfortabelt. Var hos en frisør som bablet i veg og blunket på Italiensk vis. Var glad når klippen endelig var over.

Anonymkode: ab149...0c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke frekt å være stille, nei. Alle er forskjellige - noen er snakkesalige, mens andre er mer stille av seg. Dette gjelder også i frisørstolen, og lett burde kunne observeres av en frisør, som man vil tro etterhvert blir litt av noen menneskekjennere. :P 

Personlig er jeg veldig sosial, men sjelden interessert i å holde noen samtale med frisøren, med mindre hun/han faktisk er interessante å snakke med. Jeg er veldig høflig, så hvis frisøren prøver å innlede til samtale, svarer jeg. Men dersom jeg finner samtalen noe klein/uinteressant, prøver jeg å svare så kort som mulig, slik at det blir stille. :P 

Jeg synes det er skikkelig kleint å se i speilet/veggen hele tiden, så jeg leser i bladene jeg får utdelt eller sjekker telefonen min mesteparten av tiden. Du kan også ta med en bok, hvis du er glad i å lese.

Vær høflig, men stille, og frisøren burde ha intelligens nok til å forstå at du ikke vil snakke. Samme gjelder forsåvidt taxisjåfører. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bryr jeg ikke om, jeg har betalt for en vare.

Anonymkode: 6b596...73b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest The damned

Jeg har også sosial angst,og pleier ikke å prate noe særlig med frisøren. De fleste merker det veldig godt,og på noen salonger så kommer de med blader og at jeg bare kan bla i dem mens de klipper meg. Andre ganger blir jeg sittende og glane på meg selv :) Jeg liker ikke å ha mobilen fremme for jeg blir så selvbevisst om frisøren ser hva jeg skriver eller ser på.

Det virker i hvert fall som mange frisører ser at noen ikke er så pratsomme av seg. Før så stresset jeg mye med at det kanskje var teit at jeg ikke pratet,men nå gidder jeg ikke å bry meg noe særlig. Ser jo at andre kunder også er stille, mens andre skravler i vei om alt mellom himmel og jord. Folk er forskjellige.

Men skjønner at det kan være skummelt om du ikke har vært hos frisøren siden du var barn. Det er jo ofte sånn at første gangen er verst og så blir det litt bedre når man vet hva man går til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...