Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jada. Nesten alle tenker det når de er 20. Det er helt normalt. Like normalt som å ombestemme seg innen de 20 neste åra..voks opp. Verden er ikke svart og hvitt. 

Anonymkode: ecceb...5bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 1. juli 2016 at 18.37, AnonymBruker skrev:

En ærlig sak å ikke få barn. Men kom faen ikke som 70-åring når du sitter på pleiehjem og forlang at du skal bli tatt vare på av generasjonene bak deg.....

 

Anonymkode: 11402...632

Så det er derfor du får barn? For å føde fremtidige pleieassistenter til deg selv? Så jævla egoistisk og ureflektert. Du burde ikke få barn når du ikke skjønner at du med den holdningen påfører dem en byrde.

Newsflash: du sitter like alene på sykehjemmet som 80-åring (de fleste på 70 bor ennå hjemme). Barna er ikke alltid så ivrige på den jobben, skjønner du. Og kanskje får man ikke friske barn, men barn som selv trenger pleie.

Anonymkode: 8673c...043

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/1/2016 at 22.23, AnonymBruker skrev:

Åh bullcrap!

Jeg har aldri hatt lyst på barn, men har bøttesvis av omsorgsevne og empati. 

Jeg bruker fritiden min på å hjelpe hjemløse dyr og vil gjøre alt i min makt for å kunne gi dyr et bedre liv. Og det gjelder ikke kun dyr, jeg prøver også mitt ytterste å gjøre livet bedre for mennesker rundt meg. Faktisk har er jeg så mye empati at det er slitsomt, jeg sliter med å leve i dette samfunnet fylt av egoisme og ondskap. Jeg klarer ikke fatte at jeg tilhører samme art som mennesker som mishandler andre mennesker eller dyr!!

Min erfaring er også at mødre faktisk er MINDRE empatiske, de setter ungen sin forran alt annet og nekter å tenke på hvilke konsekvenser det har for andre. Ungen kommer først, alle andre kan bare lide! Det er motbydelig å se på. Selv om man er glad i noen bør man klare å ha to tanker i hodet på en gang.

Anonymkode: 883c6...ca9

Skjeldent lest et innlegg som beskriver meg selv så godt som dette.  Måtte bare fortelle det. 

 Alt fra det  å hjelpe hjemløse og mishandlede  dyr, til enormt med empati så det er slitsomt,  til at ja, jeg syns også ofte mødre er mindre empatiske.

Anonymkode: 7666b...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta tingene som de kommer du... Jeg ville ikke ha barn jeg heller, men endte opp med barn likevel.

Hvis du ikke vil ha barn så får du bare la være med å få barn. Det gjør ikke livet ditt mer perfekt og du kan helt fint ha et fullverdigt liv uten barn. Bare lurt å ha folk rundt deg som tenker det sammen slik du slipper hele "jeg har fått barn og er i en boble hvor alt handler om bæsj og pupp og hva barnet kan".

Anonymkode: b1bc8...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juni 2016 at 0.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

Så kjekt for deg

Har flere venninner som aldri skulle ha barn, men som nå rundt de 40 stresser som gale med å bli gravide (både med og uten partner).

Sier ikke at du vil angre håper ingen av de som er frivillig barnløse angrer siden jeg har sett hvilket savn de som ombestemmer seg har.

Bare en ting jeg håper endrer seg og det er alle spørsmålene frivillig barnløse får når de forteller at det er grunnen til at de ikke har fått barn. (Det å bli mamma eller pappa er ikke for alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Friday, July 01, 2016 at 18.46, AnonymBruker skrev:

Ok. Tror ingen har fordommer mot tyveåringer som ikke ønsker barn, det er ganske massiv motstand mot tyveåringer som ønsker barn fort (eller mange barn). De er umodne og naive. Tredveåringer som ikke ønsker barn er også ganske greit, i hvertfall hvis de er single eller i et forhold med en mann som heller ikke ønsker barn. Og uansett er jo det hennes/deres sak. Førtiåringer som ikke ønsker barn, der er det igjen langt flere fordommer og forbauselse/fordømmelse mot de som ønsker barn, og eller mange barn (de er egoistiske de!). Så jeg tror nok du kan gå greit gjennom livet som frivillig barnløs, med bare litt skuffelse fra egne foreldre/evt svigerforeldre. Eller du kan skifte mening en dag om 20 år (like lenge om du har levd....). Det er like fullt din sak, verken jeg eller samfunnet dømmer deg. Kontroversielt eller noe å diskutere er det ikke. Barn var det siste jeg ville ha da jeg var tjue også, og jaggu tok det 15 år før jeg skiftet mening. Andre skifter aldri mening, de fleste av mine venninner er faktisk barnløse. Og det er fint for dem.

Anonymkode: b03f5...1c1

Ja, det er jo rart at kvinner ønsker barn når de er mest fertile.

Og jeg er jævlig umoden og naiv som ønsker barn tidlig fordi jeg har en tilstand som gjør at jeg mest sannsynlig ikke har så god tid..

Holdninger som dette (både til unge mødre som er rundt 20-25, og til frivillige barnløse)gjør meg helt matt. Ligg unna hva folk velger å gjøre med sitt liv. Det er ikke noe noen trenger å legge nesa seg opp i. 

Anonymkode: ab333...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

På 1.7.2016 den 1.03, stan skrev:

Frihet til hva? Frihet fra hva? 

Men for all del. Unngå å ha sex, eller bruk prevensjon så lykkes du nok. Men hva vil du leve for? 

Man kan fint ha noe å leve for selvom man velger å ikke få barn. :)

Anonymkode: 2852a...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint ha noe å leve for selvom man velger å ikke få barn. :)

Anonymkode: 2852a...85c

Ja, det vet jeg, jeg skrev heller ikke at det ikke går. :)
Men det er jo et spørsmål man kanskje bør reflektere over nå man tar et valg for livet. Enten det er med eller uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner på en måte ikke helt dette behovet for å diskutere i hjel noe som er så individuelt og personlig. Vil du ha barn, flott! Vil du ikke, helt greit det også. Ombestemt deg? Helt opp til deg (kjedelig om man har en partner som fortsatt vil/ikke vil ha barn selvfølgelig). Jeg forstår heller ikke dette behovet enkelte med barn har for å omvende de som ikke ønsker det samme, eller at man må stemple den andre parten som "mindre empatisk", "egoistisk", "umoden", osv., dette gjelder begge sider. For min egen del har det være ønsket om "familie", ikke akkurat "barn" som gjorde at jeg endret mening (før jeg ble gravid, selv om første barn ikke var helt planlagt). Jeg elsker ungene mine, men gleder meg også til de blir store og til å få se hvem de har blitt. Er jeg heldig får jeg en gang barnebarn, jeg skal i tilfelle bli verdens kuleste bestemor :fnise:

Nå er det vel ikke akkurat uvanlig å ikke ville ha barn når man er 20, jeg var der selv til jeg ble 25-26, har to barn nå (første kom rett før jeg ble 30). Sånn sett er det mer interessant å se hva 35+ åringer tenker om saken, de som er nærmere å måtte ta en reell avgjørelse rundt det å forbli barnløse. Når du er 20 har du jo nesten like lang tid igjen som du har levd på å bestemme deg (for de fleste), et helt liv på det tidspunktet. Det jeg tenker er viktig er å gjøre opp status for seg selv av og til, så man kjenner at man faktisk tok et valg og ikke bare lot tiden gå i fra seg når man en gang faktisk har blitt for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen ikke vil ha barn er bare flott. Vi er faktisk for mange mennesker på jorda allerede, å sette flere folk til vil kanskje føre til at man må drepe folk for å få det ned til et bærekraftig antall. Og så vil man kanskje innføre en lov om at hvert par kun kan få ett barn hver. Jeg vil heller redde jorda enn å være en del av en menneskeskapt undergang, så spørsmålet er jo om folk kan slutte nå eller om det må gå så langt.

Anonymkode: 2852a...85c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.7.2016 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

 

Simple Definition of individualist

: a person who does things without being concerned about what other people will think

 

( Jeg trodde ikke individualister var så opptatt av hva andre mente om en sak) :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1. juli 2016 den 1.13, AnonymBruker skrev:

Hva er det for en kommentar? Lever man kun for å få barn, mener du? For å ta bare på ett annet liv resten av livet, uten og omtrent kunne leve for sin egen del. For all del, de som har barn fortjener ros og skryt som klare det, men alle er forskjellige. 

TS

Anonymkode: 41337...127

Jeg tenkte som deg fra jeg var 12 til jeg var over 30. Så var jeg usikker i noen år, før jeg fikk barn. Det er det beste jeg noen gang har gjort, og skulle jeg ønske jeg hadde begynt før slik at jeg kunne fått maaange barn. 

Selv om jeg har delt dine tanker er jeg dog veldig uenig i at man ikke lever for sin egen del når man har barn. Barn krever sitt, men det er ikke slik at foreldrene ikke gjør ting for seg selv også. Noe gjør man sammen med barna, andre ting gjør man alene. Hva er det egentlig du tenker du ikke kan gjøre med barn? Bortsett fra flatfyll og å fly på byen støtt og stadig, men det vokser du fra uansett. Å reise og se verden, nyte en bedre middag med et glass vin og sitte i sofaen og fnise med venninnene er alle ting du kan gjøre med barn (eller etter de har lagt seg ;) ) Forskjellen her blir vel bare at når venninnene dine får barn og du ikke får de litt andre interesser enn deg, og du kan lett ende opp med å sitte i sofaen alene med vinglasset ditt for venninnene prioriterer å være med andre småbarnsforeldre. 

Det er ditt valg, til syvende og sist. Og det er nok et valg du er for ung til å ta stilling til nå, så du behøver i grunn ikke tenke så mye på det. Lev livet ditt og vær lykkelig. Dersom ønskene dine skulle endre seg når du blir eldre så tar du en avgjørelse ut i fra det. Det er ikke noe å stresse med, du er bare 20 år! 

Anonymkode: c6749...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
På 1.7.2016 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Vi med barn trenger ikke å overbevise noen egentlig for det er nok en grunn at de aller fleste velger å få dem og det er ikke på grunn av forventninger fra samfunnet men våre personlige ønsker.

Jeg synes mer synd på de som ikke har barn for de går jo glipp av så mye av det å være menneske.

Anonymkode: 1f5e2...02b

Hvorfor er det synd på de som ikke har barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 1.7.2016 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor det er et tema en gang. OK, du vil ikke ha barn. Kanskje du ombestemmer deg, kanskje ikke. Uansett så er det jo kun ditt valg.

Jada, folk har meninger om alt. Er det ikke babyer, så er det hvilket type hus, blomster eller kaker du bør velge i bryllupet. Det vil alltid være noen som måtte mene noe om alt, men det er jo faktisk ditt valg uansett hva de sier.

Anonyvar mkode: e1985...5c8

Er helt enig med deg, men hadde ei venninne som seriøst mente at å ha barn er det BESTE for meg, jeg var tydeligvis dum som ikke skjønte det. prøvde å få meg til å skifte mening, uansett hva jeg sa hjalp ikke. IKKe alle akseptere valget ditt eller forstår det.alt de tror det er noe galt med deg. Noe som er veldig trist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...