Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke hvorfor det er et tema en gang. OK, du vil ikke ha barn. Kanskje du ombestemmer deg, kanskje ikke. Uansett så er det jo kun ditt valg.

Jada, folk har meninger om alt. Er det ikke babyer, så er det hvilket type hus, blomster eller kaker du bør velge i bryllupet. Det vil alltid være noen som måtte mene noe om alt, men det er jo faktisk ditt valg uansett hva de sier.

Anonymkode: e1985...5c8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trur det er ganske vanlig. Og som noen skriver då endrer det seg for noen mens andre fortsetter å ikke ønske barn. Det er ikke noe galt i det. 

Det som er galt er om man får barn fordi noen andre vil det; samfunnet, foreldre som vil bli besteforeldre, ektefelle eller kjæreste

Jeg ser ingen problemer med at man kan ha et godt liv uten barn. Og selv om jeg aldri har hørt eller lest at noen sier de gikk fra hverandre pga barna, så trur jeg barn kan splitte par like mye som det kan føre dem sterkere sammen. Det er noen tøffe år når den/de er små.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

Det tenkte jeg også da jeg var 20 og helt til jeg ble 29. Men det som jeg ikke gjorde,og synes det er dumt,er å henge rundt barn og familie forumer og sette opp barnslige tråder om å ikke ha barn i en alder av 20. Bravoooo!

Anonymkode: 852aa...6bf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 og ønsker i utgangspunktet ikke barn. Har funnet meg en mann som heller ikke ønsker seg dette. Dersom jeg skulle fått barn med noen måtte det vært han (han har fantastiske gener), men tiden vil vise. Jeg tror ikke vi egner oss som foreldre, så da vil jeg uansett ikke satt barn til verden av den grunn.

Anonymkode: a39f1...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det å ha muligheten til å velge er det beste:Nikke: Noen kan ikke få barn, og for dem oppleves det sikkert forferdelig hvis de ønsker seg barn.

Jeg tenker mer kulturelt, at vi lever i et samfunn hvor vi faktisk KAN velge å ikke få barn, uten noen stigmatisering i større grad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Bra for deg da. Husk prevensjon.  Eller dropp sex. 

Anonymkode: 64ed5...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

Det er jo ikke alle som vil ha det, og det bør være helt greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 27 og ønsker i utgangspunktet ikke barn. Har funnet meg en mann som heller ikke ønsker seg dette. Dersom jeg skulle fått barn med noen måtte det vært han (han har fantastiske gener), men tiden vil vise. Jeg tror ikke vi egner oss som foreldre, så da vil jeg uansett ikke satt barn til verden av den grunn.

Anonymkode: a39f1...bea

Godt poeng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi med barn trenger ikke å overbevise noen egentlig for det er nok en grunn at de aller fleste velger å få dem og det er ikke på grunn av forventninger fra samfunnet men våre personlige ønsker.

Jeg synes mer synd på de som ikke har barn for de går jo glipp av så mye av det å være menneske.

Anonymkode: 1f5e2...02b

Hvorfor synes synd på folk bare fordi de ikke har barn? Det er da ikke mer synd på dem enn andre? 

Anonymkode: a6076...8e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist er det mitt valg om jeg vil ha barn eller ikke ja. Jeg skrev her for å få innspill fra andre som også har valgt eller velger ett liv uten barn, og om de har opplevd fordommer for dette. Rett og slett for å ikke føle meg helt alene om det.  Jeg skjønnerikke hvorfor dere foreldre her som kommenterer, blir så oppgitte. Hva er greia? 😕

TS 

Anonymkode: 41337...127

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som ikke vil ha barn mangler mors- og omsorgsinstinktet. Holder meg langt unna slike. De er ofte kalde, egoistiske og harde negler v

Anonymkode: 4c7c4...018

Det der må du dokumentere bedre. Det er verre med de kvinnene som får barn og fremdeles mangler dette såkalte morsinstinktet. For min del har jeg valgt å ikke få barn og lever godt med det. Tror neppe mannen min og de rundt med oppfatter meg som kald av den grunn. Man kan ha omsorg for andre uten å føde barn. Faktisk har man jo mer energi til å gi omsorg til andre når man ikke har egne barn å ta seg av. Jeg har tatt vare på mine gamle besteforeldre, dyr og ellers utøvd omsorg i omsorgsyrket mitt. Så den må du lenger ut på landet med. 

Anonymkode: 8673c...043

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til syvende og sist er det mitt valg om jeg vil ha barn eller ikke ja. Jeg skrev her for å få innspill fra andre som også har valgt eller velger ett liv uten barn, og om de har opplevd fordommer for dette. Rett og slett for å ikke føle meg helt alene om det.  Jeg skjønnerikke hvorfor dere foreldre her som kommenterer, blir så oppgitte. Hva er greia? 😕

TS 

Anonymkode: 41337...127

Dette er ikke forum for de som ikke vil ha barn. Dette er forum for barn og familie. Vi er oppgitt fordi du søker du har tråd på feil plass. Som om du skulle spørre om sigarett i ikke røyker sone. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, kiki1980 skrev:

Dette er ikke forum for de som ikke vil ha barn. Dette er forum for barn og familie. Vi er oppgitt fordi du søker du har tråd på feil plass. Som om du skulle spørre om sigarett i ikke røyker sone. 

Det er mange slike tråder her inne, det er naturlig å opprette dem her på barn og familie. Hvis du ikke liker dem, så kan du jo bare la vøre å lese dem.

Anonymkode: 8673c...043

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt klart bare ditt valg, og om man velger å få barn eller ikke. Er jo et personlig valg, folk burde respektere.

Da jeg var 20 år, skulle aldri jeg ha barn heller. Men ble gravid på p-pillen, tok abort. Så gikk det tre år til, og jeg ble gravid på p-pillen igjen, da klarte jeg ikke å ta abort. Og hadde vi først fått 1 barn, så kunne vi godt få et barn til. Og nå elsker jeg barna mine, og har gjort det beste ut av situasjonen. Men jeg tror faktisk livet mitt uten barn, hadde vært best.

Anonymkode: 72d0e...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 7/1/2016 at 14.54, kiki1980 skrev:

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, H.T.S skrev:

Er ingen forum her som passer spesifikt til slike tråder, så tar man det der det faller seg mest naturlig. Setter du den på generell debatt, blir den flyttet hit uansett.

Kanskje det hører mest til generell debatt. Rart at tråden om frivillig barnløse skulle bli flyttet til barn debatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er best uten barn, ingen tvil.

Anonymkode: acc7c...baf

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett så burde de som velger bort barn være fornøyd med at vi er mange som velger å få barn for noen må jo bidra med å holde hjulene i gang.

Jeg tror egentlig det blir så mye diskusjon rundt det fordi mange med barn og iallefall jeg ikke greier å forstå at noen kan velge det bort. Vi har jo barn så hvordan skal vi i det hele tatt evne å forstå at noen kan velge de bort. De som velger å ikke få barn har jo ikke barn så de har jo det som utgangspunkt når det gjelder valget sitt. Vi kan forstå hverandre til en viss grad men ikke helt nettopp fordi barn er så viktig for de som har dem og da blir det jo helt skeivt før vi begynner å diskutere.

Men vi kan respektere hverandres valg (Og godta at vi kanskje ikke greier å forstå hverandres valg. Jeg skjønner ikke hvordan noen bevisst kan velge bort barn. Noen forstår kanskje ikke at noen bevisst kan velge å få barn.)

Anonymkode: 1f5e2...02b

Det er ikke alle som har et valg heller,da. Jeg kan ikke få barn fordi ingen menn vil ha meg. Kunne kanskje reist til Thailand og kjøpt meg en thaimann men er ikke så gira på det ass.. 

Og siden jeg er katolikk kan jeg ikke få barn uten å være gift. Så kan ikke dra til Danmark heller. 

Tenk litt på det,når dere med barn ser med på oss uten barn. 

Anonymkode: e76bf...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ærlig sak å ikke få barn. Men kom faen ikke som 70-åring når du sitter på pleiehjem og forlang at du skal bli tatt vare på av generasjonene bak deg.....

 

Anonymkode: 11402...632

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...