Gå til innhold

Jeg vil ikke ha barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frihet til hva? Frihet fra hva? 

Men for all del. Unngå å ha sex, eller bruk prevensjon så lykkes du nok. Men hva vil du leve for? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uN91s

Ja, tenkte akkurat som deg inntil jeg ble 23. Da snudde det helt. Gleder meg til å få barn. :rodmer:

Egentlig synes jeg det er en ikke-sak. Hvem bryr seg om at du får eller ikke får barn, på en måte. Så lenge man ikke går rundt å brer ut om sitt valg regner jeg med at det egentlig ikke blir ramaskrik. Kjenner flere i tredve årene uten barn, ingen bryr seg om det. Sikkert fordi dem ikke løper rundt å proklamerer sin frivillige barnløshet.

Gjør det du har lyst til og ferdig med det. :) 

Har faktisk aldri møtt noen som mener at man er egoistisk om man ikke får barn. Har derimot hørt at man er egoistisk om man ikke er villig til å adoptere, men bare vil føde selv (nok barn i verden-argumentasjonen). 

Endret av uN91s
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til deg hva du gjør. Jeg var veldig bestemt på at jeg ikke skulle ha barn til jeg rundt 28. Da begynner jeg å bli usikker og da jeg rundet tretti fikk jeg to i en fei. Veldig glad jeg fikk barn, men hadde det aldri skjedd hadde jeg nok hatt det bra uten også. 

Anonymkode: 1fba3...36b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, stan skrev:

Frihet til hva? Frihet fra hva? 

Men for all del. Unngå å ha sex, eller bruk prevensjon så lykkes du nok. Men hva vil du leve for? 

Hva er det for en kommentar? Lever man kun for å få barn, mener du? For å ta bare på ett annet liv resten av livet, uten og omtrent kunne leve for sin egen del. For all del, de som har barn fortjener ros og skryt som klare det, men alle er forskjellige. 

TS

Anonymkode: 41337...127

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det samme som 20-åring. Nå har jeg verdens beste datter som 23-åring.

 

Det er godt og sunt å ha egne meninger, selv om man kanskje går mot strømmen. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i dine tanker! Vil likevel råde deg til å la tankene modnes før du evt. steriliseter deg :)

Du må ikke bevise verken det ene eller det andre for verden. Du gjør som DU vil!

Anonymkode: 81c8e...eb2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for en kommentar? Lever man kun for å få barn, mener du? For å ta bare på ett annet liv resten av livet, uten og omtrent kunne leve for sin egen del. For all del, de som har barn fortjener ros og skryt som klare det, men alle er forskjellige. 

TS

Anonymkode: 41337...127

Vare * og klarer *. Gikk litt fort under skrivingen. 

Anonymkode: 41337...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme som 20. Nærmer meg 40 og tenker fortsatt det samme.

Anonymkode: bc95d...65f

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det for en kommentar? Lever man kun for å få barn, mener du? For å ta bare på ett annet liv resten av livet, uten og omtrent kunne leve for sin egen del. For all del, de som har barn fortjener ros og skryt som klare det, men alle er forskjellige. 

TS

Anonymkode: 41337...127

Lever ikke kun for barna mine. Jeg lever et liv med barn. De gjør livet mitt rikere. Jeg lever ikke mindre men mye mer med barn. 

Men jeg er over dobbelt så gammel som deg. Jeg har gjort og opplevd mye som du har foran deg. Lev livet, gjør dine egne valg men våg å gjøre noe som skremmer deg. 

Lykke til. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 år, og har allerede bestemt meg for at jeg aldri vil ha barn. Ikke fordi jeg ikke er glad i barn, men fordi jeg er for individualistisk. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være en selvfølge å få barn og at man er egoistisk hvis man velger ett liv uten. Andre som tenker det samme? 

Friheten betyr mer. Man lever en gang. 

Anonymkode: 41337...127

Det er en lang vei å gå og mange endringer i både kropp og sinn fra du er 20 til du er 35. 

Anonymkode: b34ab...dac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som du selv ønsker :) Jeg tenkte også det samme når jeg var 20, er 31 og tenker enda det samme. Ikke bry deg om de som sier at "du er så ung bla bla", mulig du endrer mening og mulig du ikke gjør det.  

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner som ikke vil ha barn mangler mors- og omsorgsinstinktet. Holder meg langt unna slike. De er ofte kalde, egoistiske og harde negler v

Anonymkode: 4c7c4...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte det samme som 20. Nærmer meg 40 og tenker fortsatt det samme.

Anonymkode: bc95d...65f

Samme her. Har endelig kommet i den alderen hvor jeg slipper å "forsvare" valget mitt nå.

Anonymkode: c3a84...f0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som ikke vil ha barn mangler mors- og omsorgsinstinktet. Holder meg langt unna slike. De er ofte kalde, egoistiske og harde negler v

Anonymkode: 4c7c4...018

Åh bullcrap!

Jeg har aldri hatt lyst på barn, men har bøttesvis av omsorgsevne og empati. 

Jeg bruker fritiden min på å hjelpe hjemløse dyr og vil gjøre alt i min makt for å kunne gi dyr et bedre liv. Og det gjelder ikke kun dyr, jeg prøver også mitt ytterste å gjøre livet bedre for mennesker rundt meg. Faktisk har er jeg så mye empati at det er slitsomt, jeg sliter med å leve i dette samfunnet fylt av egoisme og ondskap. Jeg klarer ikke fatte at jeg tilhører samme art som mennesker som mishandler andre mennesker eller dyr!!

Min erfaring er også at mødre faktisk er MINDRE empatiske, de setter ungen sin forran alt annet og nekter å tenke på hvilke konsekvenser det har for andre. Ungen kommer først, alle andre kan bare lide! Det er motbydelig å se på. Selv om man er glad i noen bør man klare å ha to tanker i hodet på en gang.

Anonymkode: 883c6...ca9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller ikke ha barn. Aldri hatt et snev av lyst på og blir igrunnen sikrere jo eldre jeg blir. Det er ikke noe for meg, rett og slett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh bullcrap!

Jeg har aldri hatt lyst på barn, men har bøttesvis av omsorgsevne og empati. 

Jeg bruker fritiden min på å hjelpe hjemløse dyr og vil gjøre alt i min makt for å kunne gi dyr et bedre liv. Og det gjelder ikke kun dyr, jeg prøver også mitt ytterste å gjøre livet bedre for mennesker rundt meg. Faktisk har er jeg så mye empati at det er slitsomt, jeg sliter med å leve i dette samfunnet fylt av egoisme og ondskap. Jeg klarer ikke fatte at jeg tilhører samme art som mennesker som mishandler andre mennesker eller dyr!!

Min erfaring er også at mødre faktisk er MINDRE empatiske, de setter ungen sin forran alt annet og nekter å tenke på hvilke konsekvenser det har for andre. Ungen kommer først, alle andre kan bare lide! Det er motbydelig å se på. Selv om man er glad i noen bør man klare å ha to tanker i hodet på en gang.

Anonymkode: 883c6...ca9

Morsom generalisering av mødre. Jeg håper virkelig ikke at mora de har satt deg foran alt annet. Du må synes det er ganske bekymringsfullt at det er over 90 % av voksne kvinner som får barn for da er det utrolig mange egoistiske mennesker uten empati og de er overrepresentert i barnehager, skoler og helsevesenet. Kanskje vi skulle lage en egen by for de barnløse slik at du kunne omgås folk med empati uten egoistiske trekk og som kan ha to tanker i hodet på en gang.

Anonymkode: 1f5e2...02b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner som ikke vil ha barn mangler mors- og omsorgsinstinktet. Holder meg langt unna slike. De er ofte kalde, egoistiske og harde negler v

Anonymkode: 4c7c4...018

Er du helt blåst eller? Kjenner mange frivillig barnløse og de er stikk i strid med det du gulper opp ihvertfall.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den største forskjellen på kvinner med barn og kvinner uten barn er om de har barn eller ikke. Tror ikke det er noen spesielle egenskaper ved det ene eller andre valget.

Jeg tenker selv at det er litt synd på de som velger bort barn for de aner jo ikke hva de går glipp av samtidig kan det jo hende at de synes synd på meg som har tre stykker og må planlegge tida mi for å få gjort noe som helst uten barna. Men samtidig setter jeg jo større pris på tiden jeg har uten barn nettopp fordi den er sjelden og verdifull for meg.

Men jeg bryr meg ikke med hva folk velger i forhold til unger fordi det er jo deres tap å ikke få barn. Ikke mitt eller resten av verdens tap iallefall.

Anonymkode: 1f5e2...02b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Det at folk kommer og forsvarer anskaffelsen av barn, sier jo bare hvor fælt det er. Hvem prøver dere å overbevise? Oss eller dere selv? :fnise:

Stor respekt til alle kvinner som velger å ikke få barn! I disse dager med klimaendringer på dagsorden, så er det å ikke få barn det beste du kan gjøre! Statistikken viser at mennesker er kilden til store ødeleggelser av mijøet. Tenk miljø, løs problemet, ikke få barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...