Gå til innhold

Hvilken hunderase har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har fire chihuahuaer(hadde fem), og etter at jeg fikk en baby, har jeg funnet ut at det egentlig hadde holdt med en eller to :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Fireproof skrev:

Ja, leonberger er verdens beste bikkjer! Berre synd dei lever så kort. 

De fleste av foreldrene til mine har blitt over 11 ;) Heldigvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
4 minutter siden, Kårky skrev:

De fleste av foreldrene til mine har blitt over 11 ;) Heldigvis

Det er no bra😄 Trur den eldste eg kjente blei 13. Den yngste blei vel nokre måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt Labrador og Schæfer mix. Utrolig smart og fantastisk hund, som dessverre kun ble 5 år pga ekstrem allergi. Dette er 15 år siden, og de kunne ikke så mye om allergi den gangen.

Så hadde vi ei Bearded Collie frøken som var snill som bare det, små redd det meste og dum som ett brød 😂 Men en fantastisk nydelig hund som jeg savner veldig ❤

Siste var en Dvergpinscher omplasserings hund, som hadde opplevd mye vondt. Han hadde mange issues. Å det var ikke bare bare å ha han. Men han var den beste lille gutten min 💙 Vi fikk bare litt over ett år samme før han fikk akutte hjerte problemer, og måtte få slippe. Kan fortsatt ikke se filmer med han i, uten at tårene triller 😢💙

Neste hund blir en liten en, som jeg lett kan ta med meg. Tankene går mot Toy/Dverg puddel og Malteser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en border collie og en border collie/aussie-blanding. Utrolig aktive, intelligente, positive lykkepiller. :) Elsker at de er med på, og glade for alt - om det er kos, lek, søk/spor, lydighet, agility, dagsturer, og så videre... Praktisk størrelse, praktisk pels, praktisk lynne (førerorienterte og forholdsvis "myke"), generelt friske raser. Blir neppe noe annet enn gjeterhund her i huset igjen, om det ikke er som "maskot". 

Tidligere har jeg hatt mynder. Trives med de og, men til tross for at de krever mindre aktivitet (spes. mental trening) synes jeg de på mange måter var mer slitsomme å ha, så det var nok ikke helt match. :)

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Fireproof skrev:

Det er no bra😄 Trur den eldste eg kjente blei 13. Den yngste blei vel nokre måneder.

Eldste jeg har hørt om ble vel 14 år

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Border collie. Vi har gård, og trengte en gjeterhund. Fantastisk hund med godt lynne, hun går fritt rundt på gården hele dagen så vi er ikke "plaget" med at hun har for mye energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanding av Xolo, chihuahua, og papillon.
Herlig og ikke minst frisk hund som er like aktiv, leken og rampete nå som 11-åring, som da han var yngre. 
Selektiv hørsel, sær, selvstendig, intelligent, klok, og utspekulert. Passer meg perfekt!

Anonymkode: 2a3fe...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toypuddel:) Tillitsfull, intelligent, lærevillig, rolig når jeg er i ro, aktiv når jeg er aktiv. Perfekt hund. Veldig avhengig av eieren sin, men så lenge jeg sjelden er borte er ikke det noe problem. Er like fornøyd med korte turer som en lang tur på fjellet:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Welsh corgi pembroke. Verdens beste rase!

Anonymkode: f91e7...4e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 30. juni 2016 at 10.31, Marionette skrev:

Jack Russel Terrier.  Ville ha en liten, men smart og aktiv rase. Hun er verdens kuleste og jeg er veldig fornøyd med valget. Hun er litt sta, men hun er jo en terrier, så jeg var forberedt på det :) 

Me too, har en JRT hann hund. Omplassert så han er tre år nå. Min første hund. Han gjør alt jeg sier:) tilogmed går  løs rund eiendommen uten gjerde, skjønner godt hvor grensen går. Dette uten å bli lært opp. Så hvis man ikke liker å gjenta seg selv så velger man JRT🐶

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Shæfer/Sibirsk husky mix <3

Hadde ingen planer om å skaffe meg hund før jeg var fedig med skolen, men eksen fant ut at han skulle gi meg en....

Verdens snilleste lille jente! :D  Aktiv og energisk, men rolig, trygg og et veldig godt lynne på henne. Tross at jeg har null erfaring med å eie shæfer, og egentlig aldri har møtt en renraset husky in real life, så var hun en overraskende enkel hund å oppdra så lenge jeg var bestemt, og ga klare grenser for hva som var greit og ikke greit. :) og hun bjeffer aldri med mindre det kommer fremmede, og det er bare herlig! 

Anonymkode: bfde4...9be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ~Fantabulous_kitten~

Jeg har en kinesisk nakenhund (chinese crested), han er tre år :)

Grunnen til at vi valgte ham, er at vi ville adoptere en omplasseringshund, men pga livssituasjon måtte det være en liten rase. Har faktisk bare hatt ham noen uker, men kan allerede si at han er en kjempeherlig hund! Glad i kroppskontakt, elsker leverpostei, hater vann. Grunnen til omplasseringen var engstelse og sterk separasjonsangst, noe som ikke er et problem da vi er hjemmeværende begge to :)

Deilig liten hund :hjerte:

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siberian Husky.

Da jeg fikk min første for 22 år siden var det grunnet ønsket om en aktiv og turglad hund som ikke krevde så veldig mye hjernetrim. Snille og glade hunder. Enkle og ærlige. Urhunder med mye instinkter som man må trives med for å trives med rasen. Samt mengder av pels. Forholdsvis stille hunder og i akkurat passe størrelse for meg.

Har 9 Siberians her hjemme per i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg bodde hjemme hos mor og far fikk vi først en dvergpuddel. (Vi hadde tidligere hatt en golden retriver, men ville nå heller ha en mindre hund.) Etter 3 år fikk vi nr 2, også dvergpuddel. De er nå 8 og 5 år :) En sort og en hvit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Berner Sennen. Har hatt Newfoundlandshunder, men de er det mye trøbbel med og vi elsker store hunder så da falt valget på en BS som skal være en litt lettere rase mtp alle problemene en Newfoundlanshund kan ha. 

Anonymkode: 94bd6...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Thursday, July 21, 2016 at 20.29, ~Fantabulous_kitten~ skrev:

Jeg har en kinesisk nakenhund (chinese crested), han er tre år :)

Grunnen til at vi valgte ham, er at vi ville adoptere en omplasseringshund, men pga livssituasjon måtte det være en liten rase. Har faktisk bare hatt ham noen uker, men kan allerede si at han er en kjempeherlig hund! Glad i kroppskontakt, elsker leverpostei, hater vann. Grunnen til omplasseringen var engstelse og sterk separasjonsangst, noe som ikke er et problem da vi er hjemmeværende begge to :)

Deilig liten hund :hjerte:

De er så søte og sjarmerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newfoundlandshund. Verdens vakreste rase. <3 Ypperlig familiehund. 

Anonymkode: 30d18...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...