Gå til innhold

Hvilken hunderase har dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Shetland sheepdog og Hygen hund. 

Totalt ulike hunder men allikevel en fin kombinasjon når man først har to stk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eurasier. Allergi har litt å si, da mamma er allergisk mot hunder men tåler Eurasier :) ellers virket det som en rase som passet vår livsstil (er som poteten, omtrent) og ville ha en hund med litt størrelse. Også er de jo veldig fine, da!

Absolutt fornøyd med rasevalget, blir ikke siste Eurasieren jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fransk Bulldog.

Valgte denne rasen fordi min samboer hadde hatt en før, og vi liker gemyttet. Han trenger ikke supermye mosjon, men er glad i å gå tur. Sta, men han er som eieren sin. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyreneerhund. Jeg foretrekker store, hårete bamsehunder :) Pyreneerne har så herlig gemytt, sta, selvstendige, intelligente, og kjælne. 

Anonymkode: ca602...d33

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portugisisk vannhund- god familiehund, tåler litt gode turer, sosial og smart :) samt allergivennlig og røytefri;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kinesisk Sharpei. Sær, rolig, sta, lite krevende, introvert, rar, passe stor, trenger lite mosjon, men elsker tur, og å være med på alt av fritid, jobb etc. Sover 20t i døgnet, og vet å chille. Passer utmerket med eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greyhound! Ville ha en stor og allsidig hund som ikke krevde så mye. Passer meg perfekt. Trenger ikke stort og han gidder ikke hjernetrim.

Anonymkode: 6ef02...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Greyhound! Ville ha en stor og allsidig hund som ikke krevde så mye. Passer meg perfekt. Trenger ikke stort og han gidder ikke hjernetrim.

Anonymkode: 6ef02...94d

Greyhounds krever mye mosjon da,  så håper og tror  hunden din får det:)

Anonymkode: 085a5...945

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing og personangrep.

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en blanding og en Jack Russell terrier,  begge er omplasserings hunder. Grunnen for at jeg valgte de er at de trengte et hjem og ingen andre ville ha de. Syntes det er så mange hunder der ute som trenger et hjem istede for å importere eller kjøpe fra oppdrett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ringblomsten skrev:

Har en blanding og en Jack Russell terrier,  begge er omplasserings hunder. Grunnen for at jeg valgte de er at de trengte et hjem og ingen andre ville ha de. Syntes det er så mange hunder der ute som trenger et hjem istede for å importere eller kjøpe fra oppdrett. 

AMEN ! Jeg adopterer konsekvent og syns det er eneste riktige å gjøre. Angående blandingshunder- de er som regel sunnere og fantastiske!   Angående helse:   hundforsikringer er big deal, business I mange land og blandingshunder er alltid de med rimeligs premie nettopp fordi de representerer  mindre risiko for forsikringselskaper(som selvsagt ser kynisk pengemessig på businessen sin).  Du gjør virkelig det rette ved å adoptere  ,og det gjør meg glad å vite-:) 

Anonymkode: 085a5...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

AMEN ! Jeg adopterer konsekvent og syns det er eneste riktige å gjøre. Angående blandingshunder- de er som regel sunnere og fantastiske!   Angående helse:   hundforsikringer er big deal, business I mange land og blandingshunder er alltid de med rimeligs premie nettopp fordi de representerer  mindre risiko for forsikringselskaper(som selvsagt ser kynisk pengemessig på businessen sin).  Du gjør virkelig det rette ved å adoptere  ,og det gjør meg glad å vite-:) 

Anonymkode: 085a5...945

Skjønner ikke hvorfor ikke flere adopter hunder, er utrolig mange friske hunder som blir avlivet fordi ikke eierene ikke kan ha hunden alikevel eller at det var mer jobb med hund enn forventet. 

Får vondt i hjertet av å tenke på alle hundene som er forlatt av sine eiere av forskjellige grunner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ringblomsten skrev:

Skjønner ikke hvorfor ikke flere adopter hunder, er utrolig mange friske hunder som blir avlivet fordi ikke eierene ikke kan ha hunden alikevel eller at det var mer jobb med hund enn forventet. 

Får vondt i hjertet av å tenke på alle hundene som er forlatt av sine eiere av forskjellige grunner.

Jeg ser og føler det på samme vis. Det skjærer meg i hjertet .  Godt vi er flere som har vett, forstand og  bankende hjerter sier jeg :)

Anonymkode: 085a5...945

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hockeyfrue

Yorkshire terrier. Jeg var veldig skeptisk til rasen i utgangspunktet, jeg hadde inntrykk av at den var gneldrete. Men foreldrene til samboeren min hadde en fantastisk liten Yorkie, og da hun skulle ha valper var valget ganske enkelt. Jeg er så fornøyd! Hun er den fineste jeg vet om, og jeg elsker at det er så mye personlighet i en så liten hund. Hun elsker å gå turer (bortsett fra når det regner, da må jeg faktisk bære henne ut i hagen og sette henne på gresset sånn at hun får gått på do), hun er sta som et esel og snill som dagen er lang. 

Etterhvert vil jeg også ha en litt større hund, men vi har enda ikke blitt enige om rase. Jeg vokste opp med jakthunder, så det å ha en brukshund er noe jeg savner litt nå som vi har en som for det meste er en "kosehund". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎01‎.‎07‎.‎2016 at 21.19, AnonymBruker skrev:

Greyhounds krever mye mosjon da,  så håper og tror  hunden din får det:)

Anonymkode: 085a5...945

Har du hatt en greyhound?

Greyhound krever ikke MYE mosjon som mange tror, men de trenger å løpe løs da det er det de er skapt for.

Anonymkode: 6ef02...94d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt en greyhound?

Greyhound krever ikke MYE mosjon som mange tror, men de trenger å løpe løs da det er det de er skapt for.

Anonymkode: 6ef02...94d

Joda, de trenger helt klart god dose med mosjon. Alle hunder burde ha mulighet til å løpe fritt og å leke med andre hunder. 

Anonymkode: 085a5...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...