Gå til innhold

Gilmore Girls


Kassiopeia

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kassiopeia skrev:

Da jeg jeg sett meg gjennom sesong 1, og jeg hadde helt glemt av hvor herlig Emily er. Uten tvil favoritten min, Lorelai er en god nummer to. 

En ting jeg ikke kan skjønne, er at skuespillerne som spiller Lorelai og Luke visstnok ikke gikk overens. Kjemien mellom dem er så sterk at den oser! 

Hah, det visste jeg ikke,  interessant :-) Vel, Luke er nå ganske gretten i serien, kan være skuespilleren selv var den typen. Enig, Emily er herlig. Hun gjorde nok sine feil i Lorelais barndom,  men jeg må si jeg synes ofte Lorelai var ganske frekk mot henne. Michel er nok min store favoritt!  Og Zack var morsom! "So dude, you're like, rich?" til Logan, hehe  :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ah, Gilmore Girls ❤ Så gode minner fra den serien, men mange år siden jeg hatt sett det sist så tror jammen meg jeg skal se alt igjen. 

Jeg har alltid hatt en "greie" for Logan, så jeg heier på han og Rory jeg altså.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da Zack trodde det var snakk om siamesiske tvillinger da Lane skulle ha tvillinger,  ja, da må jo "vanlige" tvillinger virke svært så overkommelig,  ha ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1 July 2016 at 11.29, Que_pasa skrev:

Kan du utdype hva du mener her?

Hva jeg mener om hva da? At sesong 7 var kjempedårlig i forhold til de foregående 6, eller om de fire ordene?

Amy og Dan = Amy Sherman-Palladino og mannen Dan Palladino, som laget, skrev, regisserte, drev serien de første 6 sesongene. På grunn av uenigheter med studioet forlot de serien før 7 sesong, og noen andre tok over. Sesong 7 var... rar i forhold til andre. For all del, fortsatt milevis foran de fleste andre seriene på TV, men rar i forhold til de sesongene som hadde vært. Karakterene oppførte seg ulikt seg selv, episodene var lagt opp annerledes... Rart.

"De fire ordene" er de fire siste ordene Amy Sherman-Palladino sa at hun hadde klart for seg veldig tidlig, som slutten på serien slik hun så den for seg. Folk har prøvd å tvinge det ut av henne, gjette seg frem etc. Ikke noe så veldig viktig, men veldig mye har blitt sagt om det i Gilmore-fandomen og blant enkelte mediafolk, så det er litt mystisk da vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mange av sesongene på dvd, men da vet jeg hva jeg skal se på hele søndag, hehe. ;) 

Og ja, jeg digger Gilmore Girls! :) 

Mvh Yvonne :heiajente: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemte meg for å se serien om igjen. Nå er jeg snart ferdig med sesong 1 :) haha, elsker oldemoren til Rory! Jeg synes synd på Emily, men det er så morsomt! Hun får liksom smake sin egen medisin ganger tusen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gilmore Girls fan ja! 

Mye på grunn av nostalgien, for jeg så mye på det da det gikk på tv. Problemet er at jeg ikke har fått sett det kronologisk, og jeg tviler på at jeg har sett alle episodene. Serien har gått litt i glemmeboka, men nå har jeg endelig begynt å se på det igjen (måtte bare se OITNB sesong 4 ferdig først). Gleder meg til å se hele serien på nytt, og ikke minst til å se det nye som kommer! :)

Jeg liker Lorelai veldig godt, og så må jeg innrømme at Luke er en favoritt. Vanskelig å bare velge noen egentlig... 

Endret av letterbomb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder jeg meg masse til!

Når jeg akkurat hadde blitt alene md datteren min og ikke hadde jobb enda, så ble Gilmore Girls dgen høydepunkt. På mange måter fant jeg litt inspirasjon om hvordan å være alenemor.

 

 

 

Endret av Bond
Innlegget endret for reklame. Bond, forumansvarlig
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest New Girl

Har kommet til sesong 3 nå. Liker Emily og Lorelei sammen. Og kranglene mellom Luke og Taylor er hysteriske!

Den karakteren jeg liker minst er Christopher. Liker ikke hvordan Lorelei oppfører seg sammen med han heller. Virker som hun endrer personlighet helt når han er i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett meg ferdig med serien nå, og merker at jeg har totalt skiftet retning på mye siden sist jeg så serien (som begynner å bli noen år siden nå). 

Rory og Logan. Beste paret i hele serien, uten tvil! Kan ikke skjønne hvordan jeg noen gang har likt Jess mer enn Logan. Jess og Rory var jo faktisk bare sammen i noen få måneder. Jess behandlet henne som dritt mesteparten av forholdet deres, og var ikke moden for fem flate øre.

Er SÅ betatt av Logan. Herlighet for en nydelig herlig karakter. Sjarmen hans i sesong 5 er fantastisk, og for et smil den fyren har! Oh my.

Emily er favoritten av alle karakterene. Jeg liker fortsatt best dynamikken mellom Emily og Lorelai aller best, men har endret litt syn på Lorelai. Måten hun behandlet moren sin på er til tider vanskelig å se på, Emily prøvde hele tiden å strekke ut hånda for å være i livet til datteren sin, og gang på gang ble hun totalt knust av Lorelai. 

Spesielt episoden hvor Lorelai er ung og føder Rory, hvor hun rømmer hjemmefra med en liten baby uten å si et ord. Det var fælt å se. 

Emily er så kompleks en karakter. Men alt i alt, synes jeg fryktelig synd i henne med sitt eneste barn som behandlet som dritt hele livet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl

Forsåvidt enig i det du skriver om Jess og Rory. Men jeg liker potensialet de hadde, og syns ikke forfatterne ga de en ordentlig sjanse. Kanskje fordi det var meningen at Jess skulle få en egen spin-off serie? Syns de to var de som passet best sammen. Så hvis Jess har blitt mer voksen siden sist så heier jeg fortsatt på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, New Girl skrev:

Forsåvidt enig i det du skriver om Jess og Rory. Men jeg liker potensialet de hadde, og syns ikke forfatterne ga de en ordentlig sjanse. Kanskje fordi det var meningen at Jess skulle få en egen spin-off serie? Syns de to var de som passet best sammen. Så hvis Jess har blitt mer voksen siden sist så heier jeg fortsatt på de. 

Jeg mener å ha lest at de egentlig ville signere kontrakt med Milo (er det ikke det skuespilleren heter?) for fem sesonger minst, men han ville bare signere for to sesonger. Dette var før det var snakk om noe spin-off, med en gang Jess ble skrevet inn i serien. Så mye mulig Amy hadde helt andre planer for Jess og forholdet til Rory i utgangspunktet når hun laget karakteren. 

Men slik serien endte, synes jeg ikke Rory og Jess hadde noe sterkt forhold. Et godt vennskap til sydende og sist etter han flyttet, men romantisk synes jeg ikke de var bra for hverandre. 

Jeg har på følelsen at Rory ikke skal ende opp med noen av guttene i de nye episodene, men jeg håper hun ender opp med Logan. Matt er med i alle fire episodene, og Milo er bare med i to. Så jeg har håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, New Girl skrev:

Bare hun ikke ender med Dean er jeg fornøyd egentlig 😉

Enig! Desk var sjalu og kontrollerende. 

Men har de lagt ut de nye episodene? 

Anonymkode: a3e48...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og ser sesongene på nytt nå, og det er så gøy! Skikkelig nostalgi. Jeg liker egentlig de fleste karakterene. Kirk og Taylor er morsomme bygdeoriginaler. Lorelai har alltid en god kommentar, og jeg liker at Luke er en liten grump. Gilmore Girls begynte da jeg var 10-11 år, og jeg husker jeg hadde lyst til å være Rory. Nå synes jeg hun er litt kjedelig, men man endrer seg jo i løpet av 10 år. Emily er min absolutte favoritt nå når jeg ser episodene om igjen. 

Gleder meg skikkelig mye til de nye episodene/filmene. Lurer på hvordan de kommer til å legge frem døden til Richard, også lurer jeg på hvordan livene deres er. Også gleder jeg meg så til å se Jess og Logan igjen! Var stor fan av begge to. Husker jeg hadde Milo Ventimiglia som screensaver i flere år :fnise:

 

Anonymkode: 538a6...eeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest New Girl
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Desk var sjalu og kontrollerende. 

Men har de lagt ut de nye episodene? 

Anonymkode: a3e48...2e1

De kommer i november tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, New Girl skrev:

De kommer i november tror jeg.

Takk for svar☺️

Da rekker jeg å se gjennom alle episodene før de nye episodene blir lagt ut. 

Anonymkode: a3e48...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kassiopeia skrev:

Har sett meg ferdig med serien nå, og merker at jeg har totalt skiftet retning på mye siden sist jeg så serien (som begynner å bli noen år siden nå). 

Rory og Logan. Beste paret i hele serien, uten tvil! Kan ikke skjønne hvordan jeg noen gang har likt Jess mer enn Logan. Jess og Rory var jo faktisk bare sammen i noen få måneder. Jess behandlet henne som dritt mesteparten av forholdet deres, og var ikke moden for fem flate øre.

Er SÅ betatt av Logan. Herlighet for en nydelig herlig karakter. Sjarmen hans i sesong 5 er fantastisk, og for et smil den fyren har! Oh my.

Emily er favoritten av alle karakterene. Jeg liker fortsatt best dynamikken mellom Emily og Lorelai aller best, men har endret litt syn på Lorelai. Måten hun behandlet moren sin på er til tider vanskelig å se på, Emily prøvde hele tiden å strekke ut hånda for å være i livet til datteren sin, og gang på gang ble hun totalt knust av Lorelai. 

Spesielt episoden hvor Lorelai er ung og føder Rory, hvor hun rømmer hjemmefra med en liten baby uten å si et ord. Det var fælt å se. 

Emily er så kompleks en karakter. Men alt i alt, synes jeg fryktelig synd i henne med sitt eneste barn som behandlet som dritt hele livet. 

Helt enig. Sist jeg så serien var jeg tenåring, og så helt annerledes på forholdet mellom Lorelai og moren. Nå får jeg helt vondt av Emily, det er mange situasjoner Lorelei er stygg med henne. Husket også forholdet mellom Jess og Rory som bedre, men han behandler henne jo som dritt.

Gleder meg til ny sesong!

Anonymkode: 8d1d9...cee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kassiopeia skrev:

Har sett meg ferdig med serien nå, og merker at jeg har totalt skiftet retning på mye siden sist jeg så serien (som begynner å bli noen år siden nå). 

Rory og Logan. Beste paret i hele serien, uten tvil! Kan ikke skjønne hvordan jeg noen gang har likt Jess mer enn Logan. Jess og Rory var jo faktisk bare sammen i noen få måneder. Jess behandlet henne som dritt mesteparten av forholdet deres, og var ikke moden for fem flate øre.

Er SÅ betatt av Logan. Herlighet for en nydelig herlig karakter. Sjarmen hans i sesong 5 er fantastisk, og for et smil den fyren har! Oh my.

Emily er favoritten av alle karakterene. Jeg liker fortsatt best dynamikken mellom Emily og Lorelai aller best, men har endret litt syn på Lorelai. Måten hun behandlet moren sin på er til tider vanskelig å se på, Emily prøvde hele tiden å strekke ut hånda for å være i livet til datteren sin, og gang på gang ble hun totalt knust av Lorelai. 

Spesielt episoden hvor Lorelai er ung og føder Rory, hvor hun rømmer hjemmefra med en liten baby uten å si et ord. Det var fælt å se. 

Emily er så kompleks en karakter. Men alt i alt, synes jeg fryktelig synd i henne med sitt eneste barn som behandlet som dritt hele livet. 

 

Jeg er spent på om jeg kommer til å endre mening om Jess vs. Logan, jeg sa i starten av tråden at jeg heier på Jess og Rory, men nå er jeg på slutten av sesong 3 og han er en liten drittsekk. Spent på å se igjen Logan om noen episoder!

Jeg har også nettopp sett episoden hvor Lorelai betaler tilbake foreldrene sine pengene for Chilton, og det er så sårt å se Emily og reaksjonen hennes. Lorelai er virkelig ikke snill med foreldrene sine, hun tror det verste hele tiden og evner ikke å se at de kanskje har forandret seg litt! Hun burde prøve hardere, for sin datter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...