Gå til innhold

Hvilken sjokolade er den beste - og den verste?


lingua franca

Anbefalte innlegg

Gjest Rainy

Beste sjokoladen må jo være kinder bueno. Ingen tvil! Liker også kvikklunsj godt.

Liker ikke mørk sjokolade, after eight og troika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De beste er: Freia melkesjokolade sammen med firkløver, peanøttkubbe og troika.

De verste: Kokesjokolader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørk sjokolade. Litt sunt kanskje. Hjelper ikke, smaker dritt.

Og Fruktnøtt, nei nei nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa
3 timer siden, lingua franca skrev:

Satt og diskuterte dette med noen venner. Folk har ekstremt forskjellig smak!

Etter min mening er Troika den beste sjokoladen, sammen med vanlig melkesjokolade.

Den verste må være Daim, dersom den i det hele tatt kan kalles en sjokolade. Grusomme greier. Og Japp/Mars. :spy: Er nesten flere vonde enn gode, men så er jeg kresen på godteri da.

Hva mener dere?

Japp er helt grusom! Fæl sjokolade... 

Og er enig i at Troika er god. Ellers er jeg glad i belgiske trøfler fra Jacobs. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Runnershigh skrev:

Shit! Jeg klarer ikke komme på èn sjokolade jeg misliker :sikle: hmmm... First price melkesjokolade er jo ikke super god, men til og med den duger til nød.

Og hvilken som er best... Jeg klarerer virkelig ikke velge mellom mine topp 10 favoritter. 😂 Hjelpes, er jeg virkelig sååååå chocoholiker, at alt går ned?  😲

Du er ikke alene.:sikle:

Anonymkode: b3a16...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bossa Nova

Jeg er helt avhengig av sjokolade og liker de fleste melkesjokoladene. En av de beste synes jeg er Cloetta Center.

Smakte en med salt i som ikke var god, husker ikke hva den heter eller om den er i produksjon ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sjokolade, så denne blir vanskelig.

Av ren sjokolade er selvsagt freia sin melkesjokolade best. Ellers er jeg glad i Bueno, Smash og Reese's Peanut Butter cups.

Den verste sjokoladen er ren Hershey's. Forstår ikke hvorfor den er så populær i USA. Smaker vondt.

Anonymkode: 592cc...4c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minde Risbrød er aller best, deretter Freia Melkesjokolade. Men jeg syns sistnevnte smaker litt annerledes enn før 🤔

Anonymkode: 33594...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å velge beste :fnise: Men blir nok Freia melkesjokolade, Japp og Stratos.

Verste: appelsinsjokolade og fruktnøtt+ alle andre med frukt i. Ja, også sånne billig sjokolade som er 10kroners sjokoladekalendere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha grublet på dette en hel ettermiddag, har jeg faktisk funnet ut at jeg er enig med meg selv! Det er Walters mandler som vinner. Jeg spiser svært sjeldent sjokolade, så dersom jeg skulle ha gått på butikken og kjøpt for en gangs skyld, hadde det blitt den. 

Ah, endelig litt sjelefred. 

Så tenkte jeg; hva hvis jeg måtte valgt en favoritt blant smågodt-sjokoladene? *ny runde med tankekaos*, men landet da på disse luftige figursjokoladene (minner litt om Stratos). 

Og DA! Da kom jeg på dem verste sjokoladen av dem alle!!! Vet ikke hva de heter, men det er noen litt mørke kuler (ikke helt runde, mer som kremtopper i formen eller litt høyere melkepletter) med litt strø på, og en horribel masse inni. Den lukter og smaker så sterkt, at hvis du har en sånn i posen, må egentlig alt kastes. 

Grusomt! Selv banantwist fremstår supergod i forhold!

jeg blir kvalm av tanken. 

Hehe, tøff dag, dette her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, Knaggrekke skrev:

 

Og DA! Da kom jeg på dem verste sjokoladen av dem alle!!! Vet ikke hva de heter, men det er noen litt mørke kuler (ikke helt runde, mer som kremtopper i formen eller litt høyere melkepletter) med litt strø på, og en horribel masse inni. Den lukter og smaker så sterkt, at hvis du har en sånn i posen, må egentlig alt kastes. 

Grusomt! Selv banantwist fremstår supergod i forhold!

jeg blir kvalm av tanken. 

Hehe, tøff dag, dette her. 

Det du tenker på er nok punsjknapper. Min absolutte smågodtsjokoladefavoritt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Etter å ha grublet på dette en hel ettermiddag, har jeg faktisk funnet ut at jeg er enig med meg selv! Det er Walters mandler som vinner. Jeg spiser svært sjeldent sjokolade, så dersom jeg skulle ha gått på butikken og kjøpt for en gangs skyld, hadde det blitt den. 

Ah, endelig litt sjelefred. 

Så tenkte jeg; hva hvis jeg måtte valgt en favoritt blant smågodt-sjokoladene? *ny runde med tankekaos*, men landet da på disse luftige figursjokoladene (minner litt om Stratos). 

Og DA! Da kom jeg på dem verste sjokoladen av dem alle!!! Vet ikke hva de heter, men det er noen litt mørke kuler (ikke helt runde, mer som kremtopper i formen eller litt høyere melkepletter) med litt strø på, og en horribel masse inni. Den lukter og smaker så sterkt, at hvis du har en sånn i posen, må egentlig alt kastes. 

Grusomt! Selv banantwist fremstår supergod i forhold!

jeg blir kvalm av tanken. 

Hehe, tøff dag, dette her. 

Punsjpraliner. Det er jo så digg ;)

Anonymkode: b3a16...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Knaggrekke skrev:

Etter å ha grublet på dette en hel ettermiddag, har jeg faktisk funnet ut at jeg er enig med meg selv! Det er Walters mandler som vinner. Jeg spiser svært sjeldent sjokolade, så dersom jeg skulle ha gått på butikken og kjøpt for en gangs skyld, hadde det blitt den. 

Ah, endelig litt sjelefred. 

 

Hehe, herlig!

Ikke noe stress her, melkesjokolade er en klar vinner, og jammen meg klarte en Melkerull å bli med meg hjem i handlekurven i dag :P

Anonymkode: 49ad5...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bææææææ....!!! Det er det!!!

oh my. Det bildet..!! Huff. Bare synet finter meg helt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den beste er kjøleskapskald melkesjokolade, uten tvil! ;)

Verste jeg har smakt er Draumur :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emera

Jeg elsker marsipan, så alt med det i havner på toppen. 

Japp må være den verste. Og karamellsjokolade. Jeg er ikke så glad i karamell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, toothfairy skrev:

Har jeg nevnt noe om essensielle ingredienser? Nei. Jeg snakker om at "vanlig" lys sjokolade har flere tilsetningsstoffer enn mørk, og lys sjokolade er gjerne det mange først og fremst assosierer med ordet "sjokolade". En kakaoblokk på 90% mangler den karakteristiske søtsmaken, om det var min første kommentar du hang deg opp i. Så nei, i mine øyne kan den ikke sammenlignes med Japp og Snickers. Trådstarter har uansett ikke nevnt ordet kakao noe sted, hvorfor vrir du diskusjonen til å handle om nettopp det?

 

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da vitterlig ikke jeg som har vridd temaet til å dreie seg om dette. Den hersketeknikken kan du legge fra deg. Jeg svarte på et innlegg om dette, akkurat slik som du gjorde, så om du vil rette pekefingeren på noen kan du starte med deg selv. 

Man skiller mellom mørk sjokolade og melkesjokolade, men det er ingen indikasjoner på at melkesjokolade anses som mer sjokoladeverdig enn det mørk sjokolade gjør. Det er jo helt absurd. Tilsetningsstoffene som er i melkesjokolade som ikke finnes i mørk sjokolade er ikke nødvendig for å kalle det sjokolade. Det er derfor jeg trakk inn "essensielle ingredienser" som både melkesjokolade og mørk sjokolade inneholder. Den karakteristiske søtsmaken du nevner er vanlig i melkesjokolade, men sjokolade strekker seg langt lengre enn bare melkesjokolade. 

Anonymkode: 8a6c8...42b

Til både Toothfairy og AB over: Fra min side er dette en diskusjon om personlige preferanser i alle fall, en diskusjon om hva som er den mest autentiske sjokoladen kan jo evt splittes til en egen tråd.

For min del tolket jeg kommentaren "dersom det i det hele tatt kan kalles sjokolade" som et uttrykk for en subjektiv mening om smaken på den aktuelle sjokoladen; jeg brukte det samme uttrykket om sjokoladen Daim, som etter min mening er den fæleste "sjokoladen" som finnes :P 

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker sjokolade, så denne blir vanskelig.

Av ren sjokolade er selvsagt freia sin melkesjokolade best. Ellers er jeg glad i Bueno, Smash og Reese's Peanut Butter cups.

Den verste sjokoladen er ren Hershey's. Forstår ikke hvorfor den er så populær i USA. Smaker vondt.

Anonymkode: 592cc...4c6

Hva slags sjokolade er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste: Maltesers, KvikkLunsj og Smash! OMnomnom! 

Verste: Mange av sjokoladene i Twist, uten at jeg husker hvilke, så går i fella hver gang! Troika, og alle sjokoladene hvor det er mer nøtter/frukt enn sjokolade! 

Har egentlig holdt meg unna denne tråden, ettersom jeg mistenkte at jeg ville få akutt behov for å løpe på butikken for å kjøpe sjokolade etter å ha lest den. Men det går bra foreløpig! :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...